  • 1. Data: 2009-03-27 14:05:55
    Temat: Profilowanie drukarek RGB - ustawienia sterownika
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się, czym się kierować przy wyborze rodzaju papieru w
    sterowniku, przy drukowaniu testów do profilowania (no i później
    druku, szczególnie, przy papierach innych producentów niż "firmowe").
    Czy wybranie z listy najbliższego do stosowanego to jedyny sposób? A
    może wcale nie dobry?

    Czy macie jakieś doświadczenia i wnioski w tym temacie?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-03-27 15:24:03
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Giecze pisze:
> [...]
    > druku, szczególnie, przy papierach innych producentów niż "firmowe").
    > Czy wybranie z listy najbliższego do stosowanego to jedyny sposób? A

    Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszy.

    Chyba najważniejsza różnica pomiędzy ustawieniami dla różnych papierów
    to ilość atramentu oraz czas schnięcia między kolejnymi przejściami
    głowicy. Zły wybór ustawienia w sterowniku może prowadzić do stosowania
    zbyt małej lub zbyt dużej ilości atramentu, a przez to uzyskiwanie
    kolorów za mało nasyconych lub rozpływania się wydruku.

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2009-03-27 17:05:07
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Giecze wrote:
> [...]
    > może wcale nie dobry?
    >
    > Czy macie jakieś doświadczenia i wnioski w tym temacie?

    Zajrzeć na stronę producenta papieru - Ci porządni mają rozpiskę ustawień
    rodzaju papieru dla różnych sterowników - np. Ilford lub Permajet.

    KZ