  • 21. Data: 2016-02-23 14:18:39
    Temat: Re: Procesory
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-23 o 02:20, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 22.02.2016 o 21:01, nadir pisze:
    > /.../

    > Pentium kosztuje 250 złotych a ów Core 80.

    Takt w takt Pentium G będzie nadal szybszy od C2D.

    > Tyle co owo Pentium kosztuje Core Quad.

    Teraz tak, ale w czasach gdy ten Quad był świeżością, był odpowiednio
    droższy, nawet ja na obecne czasy.

    > Co do kręcenia: nie wszystkie polizingowce się do tego nadają.

    To jest akurat najmniejsza ich wada, bo nikt tam lepszych płyt i
    procesorów nie wkłada, więc nie ma co się spodziewać cudów. Mi zaś
    zawsze brakuje wyjścia DVI, w takich polizingowcach z C2D, często też
    SATA okrojone jest do dwóch.

    > Powiedzmy że owo Pentium będzie szybsze ale w kategorii economy?

    Na początku pisałeś, że zdębiałeś po obejrzeniu cenników, to sugerowało
    nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będą
    tańsze od nowalijek.

  • 22. Data: 2016-02-24 23:48:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.02.2016 o 14:18, nadir pisze:

    > Na początku pisałeś, że zdębiałeś po obejrzeniu cenników, to sugerowało
    > nowe procesory i dyski. Jeżeli porównujemy używki, to wiadomo, że będą
    > tańsze od nowalijek.

    No nowe. Spodziewałem się, że po 4 latach postępu technicznego w tej
    cenie będą już czterordzeniowce. O tu kiszka. Cztery rdzenia to ma chyba
    dopiero i5 za nie wiadomo jaką kasę. Trzebaby starych cenników poszukać
    czy wtedy 4 rdzenie nie zaczynały się poniżej 400zł.

  • 23. Data: 2016-02-25 10:06:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 23:48, Smok Eustachy pisze:

> [...]
    > dopiero i5 za nie wiadomo jaką kasę. Trzebaby starych cenników poszukać
    > czy wtedy 4 rdzenie nie zaczynały się poniżej 400zł.

    Procesory zdrożały.

    3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dziś jest po 550.

    --
    MN

  • 24. Data: 2016-02-26 12:00:57
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-02-25 o 10:06, Marcin N pisze:

    > Procesory zdrożały.
    >
    > 3 lata temu kupiłem i3 4130 za ok 450 zł. Dziś jest po 550.

    A to przypadkiem nie było tak, że kiedyś dolar był po jakieś 3,1-3,2 zł
    a teraz jest w okolicach 4 zł?

  • 25. Data: 2016-02-26 12:05:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

    > A to przypadkiem nie było tak, że kiedyś dolar był po jakieś 3,1-3,2 zł
    > a teraz jest w okolicach 4 zł?

    Jakie to ma znaczenie dla Polaka zarabiającego w złotówkach?
    Zrewaloryzowali Ci pensję przy zmianie kursu dolara? Mi nie. Procesor
    zdrożał. Kropka.

    --
    MN

  • 26. Data: 2016-02-26 17:55:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:
    > A to przypadkiem nie było tak, że kiedyś dolar był po jakieś 3,1-3,2 zł
    > a teraz jest w okolicach 4 zł?

    Ale chyba reszta gratów nie podrożała?
    Płyty główne, HDD, karty graficzne, zasilacze, monitory
    Nie śledzę dokładnie ale rozejrzałem się przed wiosennym zakupem ;-)
    wszystkie ceny jakieś normalne oprócz procesorów które już kilka lat mają.

  • 27. Data: 2016-02-27 10:46:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-26 o 12:00, BQB pisze:

    > A to przypadkiem nie było tak, że kiedyś dolar był po jakieś 3,1-3,2 zł
    > a teraz jest w okolicach 4 zł?

    Pewno też.

    Odesłałem płytę główną Gigabyte na gwarancji.
    Kupiłem ją za 236zł + wysyłka.
    Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
    Uznali gwarancję i... oddali kasę z faktury zakupu...

    kurwa mać...

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2016-02-28 12:38:06
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 27 Feb 2016 10:46:07 +0100, Irokez napisał(a):

    > Odesłałem płytę główną Gigabyte na gwarancji. Kupiłem ją za 236zł +
    > wysyłka.
    > Teraz jest w ich sklepie po 277zł.
    > Uznali gwarancję i... oddali kasę z faktury zakupu...

    Uuu. Nie dali wyboru naprawy / wymiany?

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 29. Data: 2016-02-28 17:55:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 12:38, Marsjanin pisze:

    > Uuu. Nie dali wyboru naprawy / wymiany?

    Niestety... Kasa za samą płytę bez kosztów wysyłki do mnie ani teraz do
    nich.
    Zresztą... jak przyszła od dystrybutora nowa to pewno na sklep poszła ;)
    Mogę se ją pewnie kupić.

    Kupiłem Asrocka. Gdzie indziej.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2016-03-05 09:17:20
    Od: Marcin Kocur <m...@y...com>

    W dniu 23.02.2016 o 01:52, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 22.02.2016 o 21:04, miab pisze:
    > /..../

    > Oj tam strzeli. One siedziały w biurach i się nudziły

    Pracowałem w paru "biurach" i nie wiem skąd takie przekonanie. Przede
    wszystkim sprzęty poleasingowe często pracują dłużej niż 8h dziennie (16
    lub nawet 24), a w przypadku dysków dochodzi swapowanie z uwagi na małą
    ilość RAM w komputerze firmowym.

    Marcin Kocur
    http://linux-porady.info- Linux od A do B :]