  • Data: 2021-04-28 14:49:07
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > Czego konkretnie używasz, jeśli to nie jakaś wielka tajemnica?

    Tego, co mi akurat potrzebne. Quartusa do rzeczy dużych, a ostatnio
    Lattice Diamond do rzeczy małych i Lattice Radiant do rzeczy średnich.

    Diamond to jest klasa sama w sobie. Są tam trzy kompilatory VHDL: ich
    podstawowy (LSE), zewnętrzny Synplify Pro i ten z ModelSima. Napisanie
    kodu tak, by wszystkie trzy go łyknęły to pewien wyczyn i ciekawe
    doświadczenie formujące. :-)

    W sumie, to jest jeszcze czwarty kompilator: kompiluje bieżący plik
    podczas jego edycji i na bieżąco zgłąsza problemy. Podczas specyficznego
    użycia konstrukcji "else generate" z VHDL2008 całe IDE się złożyło i
    trzeba było je włączać na nowo. Po wczytaniu projektu złożyło się
    ponownie, bo przecież napis został zapisany w pliku *.vhd. Musiałem
    uratować świat poprzez skasowanie kawałka kodu w zewnętrznym edytorze --
    wtedy Diamond się podniósł, otrzepał i mogliśmy kontynuować pracę. Taka,
    Panie, Ameryka... :D

    Pozdrawiam, Piotr