  • Data: 2014-04-10 20:30:44
    Temat: Re: Procesor i7 a obsługa grafiki
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com> szukaj wiadomości tego autora

    "jg" pisze:

    > czy to chroni tylko podpiety przez to jeden dysk, czy tez np. plyte glowna?

    ZAB-PC działa na takiej zasadzie, że zwiera tor 12V i 5V do masy, jeśli
    napięcia w tych torach przekroczy zadany margines. Chroni więc
    bezpośrednio wszystko co jest wpięte w te tory, a pośrednio i inne przez
    blokadę zasilacza.
    Często, ZAB-PC nie jest w stanie wytrzymać prądów jakie dają duże
    zasilacze i wtedy szlag trafia elementy ZAB-PC, ale w ten sposób, że
    palą się one zamieniając jednocześnie w stałą zworę co na stałe
    przywiera zasilacz.

    "Chris" pisze:

    > Jak chcesz chronić kompa top daj UPS-a a nie takie pieroły, to działa
    > jak margnetyzery w samochodach.
    > Zasilacz sam z siebie nie pali sprzętu co najwyżej puszcza przepięcie
    > z sieci.

    No cóż, nie mam czasu, żeby wykładać ci podstawy elektroniki, więc
    odpuszczam.

    "BQB" pisze:

    > często wystarczy wyschnięcie jednego kondensatora w zasilaczu,
    > które spowoduje obniżenie się napięcia np +5V do +2V,
    > za to wzrost +12V do np +30V, co właśnie spowoduje spalenie
    > różnych elementów w kompie. UPS przed tym nie uchroni.

    Najczęściej, szczególnie w starych zasilaczach, padały pojemności w
    układzie sprzężenia zwrotnego co powodowało pompowanie przetwornicy
    ponad miarę powodując wzrost wszystkich napięć, aż szlag trafiał całość,
    a na flaki szło zabójcze napięcie.

    Leo.