    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 2 Nov 2013 17:50:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Procedura "sprowadzenia"
    From: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 11:40:46 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

    > Nieprawda. Do sprawdzenia w bazach potrzebny jest pojazd, właściciel i
    > dokument. Inaczej ci nie sprawdzą, bo jak się okaże, że zastrzeżony, to co?

    Nieprawda to to co piszesz...porzebny jest DR i prosba do dyzurnego o sprawdzenie "bo
    chcesz kupic taki a taki"...sprzedajacy powinien udostepnic Ci dowod...moze byc w
    jego obecnosci.

    > Aha. A jak wyjdą jakiekolwiek jaja - zastaw, wady ukryte, prawa osób
    > trzecich..., to do handlarza nie możesz nic mieć, bo jego w umowie nie ma.

    Pierdoly, masz papiery kompletne to masz wszystko...guzik sie znasz i jakimis jajami
    mamisz ludzi ;) Jesli porafisz napisac na usenet to znaczy, ze masz leb na karku i
    sobie pradzisz...a gledzienie o wadach prawnych jest dla tych co kupuja bezposrednio
    od niemca...turas/polak sprzedajacy auta nie pozwoli sobie na fuckup bo takie niusy
    raczej szybko sie rozchodza (fakt, jest minimalne ryzyko).
    Tez nie znam pelnego aspektu transakcji i moge teoretyzowac...ale mam troche wiecej
    wiedzu praktycznej niz Ty i Koniu.

    Handlarz jest buforem bioracym prowizje od zciagnietego auta...jakbys kupowal
    bezposrednio, jak tutaj od turasa to mialbys nadal te same papiery i procedure.
    Dochodzi Ci wlasnoreczne przyprowadzenie auta na kolach/lawecie.

    Zreszta...caly PMS opiera sie glownie na teoretyzowaniu...w sumie taka idea
    grupy...ale wkurwia mnie jak co po niektorzy, nie majac pelnego spektrum zagadnienia
    zawieraja glos jakby zjedli na tym zemby.
    Swietnie sie z wami gada, macie zajebista wiedze, ale w pewnych aspektach luki zawsze
    sa (wiem, sam mam bo czesto prosze o pomoc-az dziwne, ze nadal tu a nie na jakichs
    spec-forach) i nawet jakbyscie przeczytali linki z netu o przypadkach takich i
    owakich dotyczacych sprowadzanych aut to i tak powiem, ze gowno sie znacie.
    Ale gdyby nie bylo glosow krytycznych to ta grupa dawno by zdechla...

    Mackowi polecam jesli znalazl ten jedyny, wyszukany egzemplarz:
    -zdrowy rozsadek
    -sprawdzenie dokumentow (np z podobnymi przypadkami w necie)
    -detalarza od znajmosci modelu (czy nie posklejany z innych rocznikow oraz ogolne
    zuzycie elementow "dotykowych")
    -machera od mechaniki/blachy jesli nie ma wiedzy (no i przeciez od tych przebitych
    numerow nadwozia;))
    -skombinowanie odczytu realnego przebiegu (kabel lub interfejs diagnostyczny)
    -tlumaczenie papierow

    A te pierdoly o kupnie aut uzywanych publikowanych w necie na gazeta i innych
    auto-swiat to sa dobre wlasnie dla takich co gonia wiecznie za "marzeniem o
    wspanialym aucie"...ale oni go nigdy nie dogonia bo sa wlasnie wiecznymi
    szukaczami...
    Na rynku aut wtornych szuka sie szybko....dobrych aut, pasujacych aut, takich co Ci
    odpowiadaja...jak pasi to zajmujesz sie wtedy papierologia...inaczej kupisz gowno bez
    "domyslow" prawnych i bedziesz zalowal bo nie masz watpliwsoci co co pochodzenia
    auta...auta, ktore moze nawet na droge nie wyjechac bo nie stac Cie na remont tego
    szitu...
    Ot taka druga strona medalu.
    --
    Dman-666