eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznymRe: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
  • Data: 2016-10-06 23:47:30
    Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
    Od: Scobowski <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:

    > Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
    > to nie da napedu na druga os ?

    Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek
    inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek:

    dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy
    prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami.

    Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości,
    między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd
    czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi).
    Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników.

    Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma
    (centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze
    audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i
    międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest
    napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być!

    Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już
    elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik
    po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu.

    Teraz jaśniejsze?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: