  • 31. Data: 2010-01-30 23:15:15
    Temat: Re: Problemy z nagrywaniem z TVP
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010, Waldek Godel wrote:

    | To już jest HD, może oprócz dźwięku, a kolor.. jak to zrobią ładnie i ze
    | starannością, to czemu nie? Widziałem Samych Swoich i nie było to takie
    | tragiczne.

    Coz, "przed postepem nie ma ucieczki".
    (Klnac w duchu, powtarzam uzywajac Office 2007).

    Pzdr.J.P.

  • 32. Data: 2010-01-30 23:20:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 00:15:15 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > Coz, "przed postepem nie ma ucieczki".

    A może przed powrotem do tego co było? (wysokiej rozdzielczości materiału
    na taśmie filmowej)

    > (Klnac w duchu, powtarzam uzywajac Office 2007).

    nie, no to jest argument poniżej pasa...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2010-01-30 23:57:25
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-31 00:20, Waldek Godel wrote:

    > A może przed powrotem do tego co było? (wysokiej rozdzielczości materiału
    > na taśmie filmowej)

    Nie demonizowałbym tej jakości filmowej... Szczególnie w przypadku
    filmów z demoludów, kręconych na taśmach z demoludów, szczególnie ze
    słynnego koncernu ORWO (dla taśm kolorowych) i FOTON (dla czarnobiałych).
    Ziarno było widoczne na ekranie kinowym gołym okiem. A o odezwzorowaniu
    kolorów lepiej nie mówic.
    Wcale nie lepiej było z taśmami dystrybucyjnymi filmów zachodnich. No i
    cały czas należy pamiętać o tym, że między kamerą na planie, a ekranem
    kinowym czekało conajmniej 7 kopiowań taśmy, najczęściej stykowo, co
    wcale nie polepszało jakości.

  • 34. Data: 2010-01-31 10:56:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 00:57:25 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > słynnego koncernu ORWO (dla taśm kolorowych) i FOTON (dla czarnobiałych).
    > Ziarno było widoczne na ekranie kinowym gołym okiem. A o odezwzorowaniu

    to jest prawda. Ale taśmy czarno-białe z ORWO były doskonałe, zwłaszcza
    troskliwie wywołane, co sam praktykowałem. Więc we wspomnianym przypadku są
    szanse na dobre wyniki obróbki komputerowej, choć obawiam się, że z powodów
    ideologicznych nie ma szans. Co z drugiej strony nie przeszkadza robić tego
    zapchajdziury przy cięciu kosztów reżymowych środków masowego rażenia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 35. Data: 2010-01-31 14:58:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 31.01.2010 00:57, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > cały czas należy pamiętać o tym, że między kamerą na planie, a ekranem
    > kinowym czekało conajmniej 7 kopiowań taśmy, najczęściej stykowo, co

    są i teraz twórcy robiący filmy na negatywie (np. Pasikowski), którzy
    twierdzą, że kamera cyfrowa nie oddaje tej głębi co negatyw.
    a jest to droższe.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 36. Data: 2010-01-31 18:05:49
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Trzeba bylo napisac szybciej ;)

    Mea culpa.

    > A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?

    Panasonic DMR-EH68 (i przy okazji tuner sat. Ferguson DF-9000 PVR).
    A o co konkretnie pytasz (w sensie zachowania)?

  • 37. Data: 2010-02-01 08:11:06
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1001302315590.9400@sci.pam.szczec
    in.pl...

    > A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?
    > Info moze sie przydac tez Asi.

    Dzięki za pamięć. Obserwuję ten wątek bo też mnie zaniepokoił.
    Tyle, że Asi niestety nie stać na taką wyższą półkę jak Panasonic DMR-EH68
    itp..
    Bardziej myśli(tylko nie krzyczeć!) o jakimś Medionie/Tevionie/Levelu!
    Serdecznie pozdrawiam.
    Asia

  • 38. Data: 2010-02-01 10:41:12
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    no to moze wstawic pomiedzy tuner/dekoder "omijacz" zabezpieczen
    Macrovision/ regenerator sygnalow synchronizacji i potestowac w takim
    srodowisku.

    Coraz bardziej sie przekonuje do tego, aby nagrywarke zbudowac sobie
    na bazie PC (HTPC) - nawet dla analoga i dla dvb-t (moze to byc jedna
    karta tunera tv).

    Natomiast w przypadku cyfrowego sygnalu na calej trasie miedzy tunerem
    a tv - to juz sytuacja nie jest taka prosta (dla abonenta). Moga
    zrobic co chca - zabronic nagrania, zabronic przewijania reklam,
    skasowania nagrania po 1 ogladnieciu......pisac dalej?

    --
    ThinkXtra

  • 39. Data: 2010-03-28 09:00:18
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Wiewior" napisał:

    > Bo to wina nagrywarki, a nie działania nadawcy.

    W pewnym sensie masz rację, ale można dyskutować. Producenci
    nagrywarek/kopiarek ugięli się pod naciskiem lobby twórców i wprowadzili do
    firmware różne syfy typu regionalizacja, czy blokada kopiowania. Dotyczy
    (dotyczyło) to głównie płyt DVD regionalizowanych i zabezpieczanych przed
    "nielegalnym" kopiowaniem. Podejrzewam, że TVP korzystając z różnych źródeł
    nawet nie zdaje sobie sprawy, że jakieś zabezpieczenie pojawiło się w
    programie. U nich pracuje masa głąbów jak to w firmie państwowej, gdzie
    liczą się koterie i układy, a nie kwalifikacje.

    Reasumując. Mocno dyskusyjna jest "wina" nagrywarki. Jest jedną z przyczyn.

    Remek

  • 40. Data: 2010-03-28 09:06:45
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisał:

> [...]
    > koncernu ORWO (dla taśm kolorowych) i FOTON (dla czarnobiałych).
    > Ziarno było widoczne na ekranie kinowym gołym okiem. A o odezwzorowaniu

    Ale pieprzysz. Pojęcia nie masz o temacie. Fotoczuła taśma filmowa
    rozdzielczością bije na głowę o kilkanaście rzędów wielkości współczesne
    matryce cyfrowe. Problem był w czym innym, a mianowicie w jakości sprzętu
    telewizyjnego. W kinie na ogromnym ekranie widziałeś jakieś ziarno?

    Remek