  • 21. Data: 2010-01-29 05:16:45
    Temat: Re: Problemy z nagrywaniem z TVP
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

    > Pojawia sie natomiast pytanie o sens uzywania nagrywarek przez SCART.

    No to jak ich uzywac??? Ja mam nagrywarke, czasem nagrywam z TVP, ale
    nigdy nie mialem takiego problemu.

    Jingiel

  • 22. Data: 2010-01-29 08:03:46
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-01-28 23:04, Jerzy Pastusiak pisze:
    > sadzilem, ze w dobie bezposredniego zgrywania strumienia,
    > zapomnialo sie juz o starym Macrovision

    No tak, teoretycznie jest taka możliwość. Ale w przypadku z linka
    sytuacja jest inna, bo dotyczy tunera cyfrowego z twardym dyskiem. Czyli
    mamy możliwość nagrania programu na wbudowany twardy dysk, ale nie ma
    możliwości skopiowania takiego programu na "zwykłą" nagrywarkę.

    > system jest niezbyt wyrafinowany, czesto powoduje artefakty
    > i teoretycznie latwy do ominiecia - regeneracja linii wygaszania
    > pionowego

    Ale chyba nierealny do wykorzystania w przypadku analogowej telewizji
    naziemnej czy kablowej.

    > jezeli to robi UPC, to moze robic Cyfra, Polsat, ... (kupujcie
    > nasze pvr)

    Właśnie - pvr-y. W przypadku zwykłego tunera teoretycznie też jest to
    możliwe, ale zastosowanie Macrovision kosztuje, więc nie sądzę, żeby
    komuś się chciało dodawać taki "feature" zwłaszcza, gdy raczej koszty
    się tnie.

    > moim zdaniem takie zabezpieczenia - przy jakosci skartowej, jest
    > zwyklą głupotą

    A to już insza inszość.

    --
    Wiewior

  • 23. Data: 2010-01-29 08:04:53
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-01-29 06:16, Jingiel pisze:
    > No to jak ich uzywac??? Ja mam nagrywarke, czasem nagrywam z TVP, ale
    > nigdy nie mialem takiego problemu.

    Bo to wina nagrywarki, a nie działania nadawcy.

    --
    Wiewior

  • 24. Data: 2010-01-29 15:56:20
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Programy TVP, czesto z definicji sa przeznaczone do nagrywania,

    Niekoniecznie - program nazywa się "Kino nocnych marków", a nie "Kino
    dla nagrywających" ;-)

    > Pojawia sie natomiast pytanie o sens uzywania nagrywarek przez SCART.

    Nie widzę w tym niczego złego - prócz możliwego pogorszenia jakości
    obrazu przy wielokrotnej konwersji analog <-> cyfra - ale czasami chce
    się zachować na DVD program nagrany z tunera, a posiadany tuner nie
    nagrywa na płytkach...

  • 25. Data: 2010-01-29 21:00:45
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.
    On Fri, 29 Jan 2010, Bartłomiej Zieliński wrote:

    | Niekoniecznie - program nazywa się "Kino nocnych marków", a nie "Kino dla
    | nagrywających" ;-)

    Dzisiaj bez jakiejs nagrywarki, to trudno sobie zorganizowac czas.
    Rozrywka, edukacja.

> [...]
    | na DVD program nagrany z tunera, a posiadany tuner nie nagrywa na płytkach...

    W pelni sie zgadzam. Przeciez nie tak dawno nagrywalismy na magnetowid
    z jakoscia ~1,5 Mbps (~200 linii) i sie troche tych kaset naogladalo.

    Obraz obrazem, ale przekazywana wiadomosc - tresc, chyba jest istotniejsza.

    Myslalem tutaj bardziej o takiej sytuacji:
    -=-=-
    Nagrales swoja ulubiona "M jak milosc", zapraszasz kolegow z biura, zeby
    przy herbatce obejrzec seans, a tu Ci wyskakuje komunikat: "Zaznaczony
    rozdział zawiera fragmenty zabezpieczone przed kopiowaniem".
    Tracisz szacunek i autorytet ...
    -=-=-

    Pzdr.J.P.

  • 26. Data: 2010-01-30 01:18:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Obraz obrazem, ale przekazywana wiadomosc - tresc, chyba jest istotniejsza.

    Ty chyba ze starej gwardii jesteś, ostatnio może być byle g... byle
    FullHD, a wkrótce będzie byle g... byle 3D...

  • 27. Data: 2010-01-30 13:03:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

> [...]
    > przy herbatce obejrzec seans, a tu Ci wyskakuje komunikat: "Zaznaczony
    > rozdział zawiera fragmenty zabezpieczone przed kopiowaniem".

    Rzeczywiście stresująca sytuacja. Z tym, że jeszcze mi się nie zdarzyła,
    a nagrywałem sporo, zarówno z TV naziemnej jak i z satelity (FTA i TnK).
    I także przegrywałem na nagrywarkę z tunera przez eurozłącze.

  • 28. Data: 2010-01-30 22:21:59
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010, Bartłomiej Zieliński wrote:

    |Z tym, że jeszcze mi się nie zdarzyła, a nagrywałem sporo,
    | zarówno z TV naziemnej jak i z satelity (FTA i TnK). I także
    | przegrywałem na nagrywarkę z tunera przez eurozłącze.

    Trzeba bylo napisac szybciej ;)
    My tu teoretyzujemy, winnego juz prawie ze znalezlismy (TVP).

    A jaka masz nagrywarke? Jak sie zachowuje?
    Info moze sie przydac tez Asi.

    Pzdr.J.P.

  • 29. Data: 2010-01-30 22:53:56
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010, Padre wrote:

    | Ty chyba ze starej gwardii jesteś, ostatnio może być byle
    | g... byle FullHD, a wkrótce będzie byle g... byle 3D...

    Ogolnie to masz racje, ale moda jest tez czesto napedem postepu.

    Roznie to bywa. W koncu to glownie mlodziez oglada YouTube,
    Edusata (1,5 Mbps), sciaga Divixy (czyta ksiazki).

    Gorzej jak sie zacznie przerabiac "Czterch Pancernych" na HD kolor.

    Ostatnio lecialo na ViaHistory nascie odcinkow "II wojna
    w kolorze". Przepieknie podkolorowane czarno-biale dokumenty.
    "Slusznym wodzom" wygladza sie zmarszczki, a Hitlerowi niedlugo
    dorobi sie kurzajki na gębie.

    Wiesz, w Polsce widze, ze coraz popularniejsze staje sie
    slowo mowione - ksiazka dzwiekowa, niestety zamordowano radio.
    BBC ma swietne radio - jest naprawde czego sluchac.

    Pzdr.J.P.

  • 30. Data: 2010-01-30 22:56:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 23:53:56 +0100, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > Gorzej jak sie zacznie przerabiac "Czterch Pancernych" na HD kolor.

    To już jest HD, może oprócz dźwięku, a kolor.. jak to zrobią ładnie i ze
    starannością, to czemu nie? Widziałem Samych Swoich i nie było to takie
    tragiczne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel