  • 21. Data: 2013-01-14 16:55:23
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-13 23:20, R.e.m.e.K pisze:

    > No wlasnie. U mnie skonczylo sie na wymianie plyty, ale i tak w zasadzie to
    > planowalem, wiec byl to dodatkowy powod.

    Czyli co w moim przypadku? Zaryzykowałbyś zakup jakiegokolwiek
    kontrolera za stówkę? Płyty nie zmienię gdyż sama w sobie jest bardzo
    wydajna (w sensie działania aplikacji) i stabilna. Kuleje SATA III jak
    widać a taki kontroler nawet na przyszłość się przyda do następnej
    płyty. Nie wiem na co trafię.

    Marek

  • 22. Data: 2013-01-14 17:13:57
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 16:55:23 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > wydajna (w sensie działania aplikacji) i stabilna. Kuleje SATA III jak
    > widać a taki kontroler nawet na przyszłość się przyda do następnej

    Nie wiem, nigdy nie uzywalem zewnetrznego kontrolera. Poszukaj testow, bo tu
    w mine wdepnac jeszcze latwiej.
    Co do przyszlosci i "nie wiem na co trafie" to chyba decydujesz co kupujesz?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2013-01-14 21:08:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-13 22:29, T.F. pisze:

    > AFAIR bylo pisane duzo zlego o OCZ.

    Odebrałem go z naprawy. Wrócił jako w pełni sprawny. Sprzedawca
    powiedział, że zapomniałem go zainicjować. Ciekaw jestem jak zainicjować
    systemowy dysk :-D

    > Podlacz pod _NATYWNY_ kontroler Sata3 Intela (np. B75, Z68)

    Widziałeś gdzieś takowe? Poszperałem w sieci i widziałem jedynie w
    chipsetach płyt...

    > Bedzie ci sluzyl dlugo.
    > Choc szybszy jest 520.

    Póki co muszę zwalczyć problem kontrolera. On jest wąskim gardłem. Przy
    przeglądaniu fotek o wielkości pliku 24MB opóźnienia są jednak trochę
    przeszkadzające.

    Marek

  • 24. Data: 2013-01-14 21:40:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-13 23:45, Michal pisze:

    > Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O

    Taaa... Założyłem, że te dyski są w miarę trwałe. Skupiłem się na
    wydajności, która wyszła mi całkiem nieźle nawet na tym kontrolerze,
    który na płycie mi dali.

    > Agility3 to SF2281 z pamięciami asynchronicznymi (które zwłaszcza na
    > sandforce ssą strasznie jeśli chodzi o wydajność), dwa że Agility3
    > właśnie słyną z tego, że padają jak muchy - AFAIK najbardziej awaryjne
    > SSD dostępne obecnie w handlu.

    Tego dowiedziałem się po niewczasie. Pech... Następnym razem muszę
    bardziej się przyłożyć i nie ufać sprzedawcom. Podobno serwis nie
    narzekał na nie. Gdy dziś odbierałem dysk, inny sprzedawca z tej samej
    firmy powiedział, że na te dyski mają najwięcej reklamacji.

    > Do tego wydajności nie poprawia wspomniany kontroler Marvella,
    > teoretycznie SATA 6.0 GB/s, ale on potrafi komunikować się max na
    > PCI-E x1 - już tu TEORETYCZNA wydajność linku to 5 GB/s, w praktyce
    > oczywiście jeszcze mniej.

    5GB/s to i tak 10x tyle ile hipotetycznie dysk może wycisnąć. Więc
    raczej wąskim gardłem będzie styk dysku z kontrolerem. Kiedyś
    obserwowałem podobne klimaty na dyskach Seagate'a HDD SATA II, które po
    przepięciu na inny kontroler na tej samej płycie głównej (2 kontrolery
    tam były) zyskiwały 40% na transferze. Mimo iż jeden i drugi kontroler
    to SATA II. Co ciekawe inne dyski o zbliżonej prędkości nie robiły
    takich zróżnicowań na tych samych portach. Stąd moje przypuszczenie, że
    samo SATA konkretnej firmy też może zawierać jakieś niedociągnięcia.

    Marek

  • 25. Data: 2013-01-14 22:22:37
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-14 21:40, Marek pisze:

    > Taaa... Założyłem, że te dyski są w miarę trwałe.

    No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie są rozwiązania trwałe.
    IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie rozwiązanie "na
    wieczność" jak HDD.

    > Skupiłem się na wydajności, która wyszła mi całkiem nieźle nawet na
    > tym kontrolerze, który na płycie mi dali.

    Chyba na słynnych danych silnie kompresujących się.

    > Tego dowiedziałem się po niewczasie. Pech... Następnym razem muszę
    > bardziej się przyłożyć i nie ufać sprzedawcom. Podobno serwis nie
    > narzekał na nie.

    Standard. Większość sprzedawców ma i zachwala OCZ (w tym felerne
    Agility3) oraz ADaty. Mało który ma Samsungi 830/840PRO oraz Cruciale M4
    i można od nich usłyszeć "że to badziewie". Ocenę pozostawiam Tobie.

    > 5GB/s to i tak 10x tyle ile hipotetycznie dysk może wycisnąć. Więc
    > raczej wąskim gardłem będzie styk dysku z kontrolerem.

    Pomyłka w pisowni - powinno być 5 Gb/s, a to już jest ograniczenia.

    --
    /MB

  • 26. Data: 2013-01-14 22:25:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 21:40:49 +0100, Marek napisał(a):

    > Tego dowiedziałem się po niewczasie. Pech... Następnym razem muszę
    > bardziej się przyłożyć i nie ufać sprzedawcom.

    Ufac sprzedawcom... zastanawialam sie jak dlugo byles zahibernowany i
    dlaczego po odmrozeniu nie powiedzieli Ci jak tu jest ;-)

    > Gdy dziś odbierałem dysk, inny sprzedawca z tej samej
    > firmy powiedział, że na te dyski mają najwięcej reklamacji.

    Heh, lekcje zycia bywaja kosztowne ;-)

    > 5GB/s to i tak 10x tyle ile hipotetycznie dysk może wycisnąć.

    Kolega wyzej pomylil bajty z bitami, mialo byc Gb.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 27. Data: 2013-01-14 22:27:49
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-14 16:55, Marek pisze:

> [...]
    > wydajna (w sensie działania aplikacji) i stabilna. Kuleje SATA III jak
    > widać a taki kontroler nawet na przyszłość się przyda do następnej

    Mam podobny problem z Asusem M4A77TD PRO (w sumie jedyne co mi brakuje
    to SATA III i USB 3.0). Trochę tego szukałem i na rynku nie ma w
    powszechniej sprzedaży ŻADNEGO sensownego kontrolera SATA III.
    Dziwne, bo zazwyczaj Chińczycy wyprodukują każdą popiedułkę w 5 smakach
    i kolorach, a tego po prostu nie ma - brakuje sensownych chipsetów
    zewnętrznych, innych od produkowanych przez Intela i AMD do wbudowania w
    mobo (na czym niewątpliwie ci producenci zarabiają).
    Uprzedzając pytanie - Asus S3U3 o ile w części USB 3.0 jest na sensownym
    chipsecie NECa, to już SATA III jest na takim samym (a nawet ciut
    starszym) Marvellu jak Twój wlutowany w mobo.

    --
    /MB

  • 28. Data: 2013-01-15 00:23:24
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Marek" ...

    > Widziałeś gdzieś takowe? Poszperałem w sieci i widziałem jedynie w chipsetach
    > płyt...

    Dokladnie,
    chodzilo mi o chipset Intela z natywna obsluga SATA3 (jak ww.)

    > Póki co muszę zwalczyć problem kontrolera. On jest wąskim gardłem.

    Wypiernicz tego Marvella na zlom!!!
    hint:
    http://forum.purepc.pl/index.php?app=core&module=att
    ach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=
    33996

    --
    T.F.

  • 29. Data: 2013-01-15 11:21:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-15 00:23, T.F. pisze:

    > Wypiernicz tego Marvella na zlom!!!
    > hint:
    > http://forum.purepc.pl/index.php?app=core&module=att
    ach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=
    33996

    Zamierzam, ale nie mam czym go podważyć aby wyciągnąć go z płyty głównej :-D

    Mam I7 na 1156. Płyty na tym wykazie supportują 1155 :( Nie przełożę
    procesora. Zakup całego nowego sprzętu po to aby przyspieszyć zapis
    dysku jest zbyt drogi :-( Wolałbym jakiś kontroler.

    Ponadto gdy patrzę na testy, to okazuje się, że prędkość I/O (głównie
    dla odczytu) mam bardzo zbliżoną do maksymalnych podawanych dla Vetrex'a
    3. To nieco zbija mnie z tropu.

    Marek

  • 30. Data: 2013-01-15 11:31:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-14 22:22, Michal pisze:

    > No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie są rozwiązania
    > trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie
    > rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

    Taaa.. tylko wymiana dysku raz na 2 miesiące jest przegięciem. Swoją
    drogą nie rozumiem na czym firma zarabia dając gwarancję N lat. Dysk w
    produkcji musiałby dolara kosztować.

    > Chyba na słynnych danych silnie kompresujących się.

    A to ma znaczenie przy dyskach? Czy protokół SATA dokonuje kompresji w
    locie?

    Testy robiłem za pomocą programów do benchmarków. Nie mam pojęcia jaki
    typ danych one generują. Zresztą od tego wątek zacząłem.

    Marek