  • 1. Data: 2007-03-04 10:18:23
    Temat: Problemy z RBLami
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Wczoraj natrafiłem na problem u klienta, podłączałem go do Internetu a
    ten zażyczył sobie nietypową jak na dzisiejsze czasy usługe - korzystanie
    z poczty poprzez SMTP :P
    Ponieważ globalnie port 25 jest u mnie blokowany (odblokowuje na życzenie
    użyszkodnika) dopisałem jego adres do wyjątków, próba wysłania poczty a tu
    lipa, interia nie wpuszcza :(
    Patrze na multiRBLa a tam IP mojego NATa w pięciu wpisany i widać że w 4
    na 5 przypadków wybitnie za zasługi moich użyszkodników :(

    Generalnie na firewallu gdzie stoi NAT mam tak:

    dst-port=25 protocol=tcp action=log action=drop
    dst-port=445 protocol=udp action=drop
    dst-port=445 protocol=tcp action=drop
    dst-port=135-139 protocol=udp action=drop
    dst-port=135-139 protocol=tcp action=drop

    którędy te robale się wydostają ?

    futszaK
    0601061867
    Nie przeszkadza mi ze ktos mnie myli z kobieta,
    chyba ze ta ostatnia jest Renata Beger :>

  • 2. Data: 2007-03-04 10:41:24
    Temat: Re: Problemy z RBLami
    Od: K <t...@n...ma.takiego.numeru>

    futszaK napisał(a):
> [...]
    > dst-port=445 protocol=tcp action=drop
    > dst-port=135-139 protocol=udp action=drop
    > dst-port=135-139 protocol=tcp action=drop

    raczej ntg, ale czy nie prosciej przepuscic wszystko przez smtp-gated ?

  • 3. Data: 2007-03-04 17:32:06
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    futszaK wrote:
    > którędy te robale się wydostają ?

    może przez HTTP albo POP3? Wiesz, firewall to tylko jedno z ogniw i nie
    chroni przed wszystkimi problemami. Użyszkodnicy muszą też chronić się
    na własną rękę przed wirusami.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 4. Data: 2007-03-04 19:37:36
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 04 Mar 2007 17:32:06 +0000, Bronek Kozicki wrote:

    > może przez HTTP albo POP3? Wiesz, firewall to tylko jedno z ogniw i nie
    > chroni przed wszystkimi problemami. Użyszkodnicy muszą też chronić się
    > na własną rękę przed wirusami.

    tutaj nastąpiło cos odwrotnego - ktoś zaczął chronić swoje i nie tylko
    swoje sieci przed niebezpieczeństwem czającym się zza mojego NATa :>