  • Data: 2006-12-03 11:16:47
    Temat: Re: Problemy z ISP, drogo chce, mało daje ;-)
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bronek Kozicki wrote:

    > HSDPA jest rozszerzeniem 3G - inne częstotliwości, inne kodowanie

    Nie, nie, tak.

    HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) jest elementem standardu i jednym
    ze składników rozwiązania HSPA. Drugi jego składnik (HSUPA - High Speed
    Uplink Packet Access), udostępniający przepływności powyżej 5 Mbps, będzie
    wdrażany nieco później.

    Tak w ogóle prędkości osiągane praktycznie bywają sporo niższe od
    deklarowanych przez operatorów. W bardzo dobrych warunkach (silny,
    niezniekształcony sygnał i terminal nieporuszający się) można przy obecnym
    stanie wdrożenia HSDPA liczyć na 1,3-1,4 Mbps netto, jednak w większości
    przypadków downlink na poziomie 500-700 kbps to maksimum tego, co się da
    osiągnąć. Z testów, które prowadziłem ostatnio przy słabym sygnale wynikała
    nawet przewaga klasycznego PS Orange (350 down / 110 up) nad HSDPA Ery (450
    down / 55 up).

    > I oczywiście na wioskach raczej anten 3G się jeszcze nie stawia.

    I jeszcze długo nie będzie. Z wyjątkiem sytuacji gdy w okolicy mieszka BWD
    (przypadek wbrew pozorom wcale nie teoretyczny).

    --
    Sławomir Tobis
    http://www.mobile-internet.org