  • 21. Data: 2008-07-04 11:04:53
    Temat: Re: Problemy z ADSL w Netii
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> wrote in message
    news:g4ku79$lpa$1@opal.futuro.pl...

    > Proszę Państwa: BSA jest sprawiedliwe. Sieć oeratora alternatywnego kończy
    > się bowiem fizycznie w sali kolokacyjnej R/LPDU, dalej jest zawsze sieć
    > TP. Nie sądzidzie chyba bowiem, że nagle wszyscy, w ciągu pół roku,
    > wybudowali kable do każdego DSLAM-a w całej Polsce?
    > Innymi słowy - jeśli w danym miejscu na drodze R/LPDU<>DSLAM jest coś
    > zapchane, to zapchane mają wszyscy i tak samo do du..szy będzie działać
    > nerwozdrada, srultimo czy inna nietia.

    a tu się mylisz, bo zawsze można ustawić inne priorytety dla danej grupy PVC
    (przypuszczam że po VPI). Coś takiego było robione dla iDSLi, działały z
    tych
    samych DSLamów lepiej niż neostrady.

    Tu się zgodze.

    Marcin

  • 22. Data: 2008-07-04 21:42:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

    > a tu się mylisz, bo zawsze można ustawić inne priorytety dla danej grupy
    > PVC (przypuszczam że po VPI). Coś takiego było robione dla iDSLi,
    > działały z tych
    > samych DSLamów lepiej niż neostrady.

    Wiem, że można niemal dowolnie kreatywnie majstrować priorytetami różnych
    PVC, ale często-gęsto jest tak, że rurka do DSLAM-a jest na tyle (za)mała,
    że żadne kombinowanie już nie pomaga - z pustego i Salomon nie naleje.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM

  • 23. Data: 2008-07-04 22:13:02
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > PVC, ale często-gęsto jest tak, że rurka do DSLAM-a jest na tyle (za)mała,
    > że żadne kombinowanie już nie pomaga - z pustego i Salomon nie naleje.

    masz na myśli sufit gdzie jest tak z 5 razy za ciasno ?
    To jest 5xSTM-1 i nadal byłby sufit ?

    To wtedy nic nie bedzie działało dobrze... No chyba że jest 1 IDSL na wiosce
    i akutat dostał wysoki priorytet ;-)

    Marcin

  • 24. Data: 2008-07-04 22:41:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

    > masz na myśli sufit gdzie jest tak z 5 razy za ciasno ?
    > To jest 5xSTM-1 i nadal byłby sufit ?

    Do R/LPDU standardowe łącze operatora alternatywnego zostało określone jako
    STM-4.
    Wierzysz, że do każdego DSLAM-a wewnątrz sieci TP jest dopięty STM-4? IMO
    FNW ;-)

    > To wtedy nic nie bedzie działało dobrze... No chyba że jest 1 IDSL na
    > wiosce i akutat dostał wysoki priorytet ;-)

    Podobno zdarzają się wypadki wieszania DSLAM-ów na kilku zagregowanych
    FR-ach :-)

    --
    TOM

  • 25. Data: 2008-07-05 11:07:55
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-11-02 00:41:54 +0200, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> said:

> [...]
    > IMO FNW ;-)
    > Podobno zdarzają się wypadki wieszania DSLAM-ów na kilku zagregowanych

    neostrada + bsa leci na ubr'ze... wystarczy, że idsl leci ze
    zdefiniowanym kontraktem vbr/cbr i już mamy gwarancję...

    j.

  • 26. Data: 2008-07-05 14:43:54
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Wiem, że można niemal dowolnie kreatywnie majstrować priorytetami różnych
    > PVC,

    owszem można, i jeśli już to BSA będzie na końcu po DSLach,
    nerwozdradach i innych usługach fTP

    > ale często-gęsto jest tak, że rurka do DSLAM-a jest na tyle (za)mała,
    > że żadne kombinowanie już nie pomaga - z pustego i Salomon nie naleje.

    no coż, cięcia inwestycji dają o sobie znać, i będą dawać coraz
    bardziej, a za jakiś czas alternatywni posiadający własną sieć dostępową
    znowu będą się chachać z tele2 i innych urynanetii, których ograniczać
    będzie coraz bardziej przestarzała technologia ADSL

    futszaK

  • 27. Data: 2008-07-05 15:53:37
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Do R/LPDU standardowe łącze operatora alternatywnego zostało określone
    > jako STM-4.
    > Wierzysz, że do każdego DSLAM-a wewnątrz sieci TP jest dopięty STM-4? IMO
    > FNW ;-)

    nie jest, standardowo dopinają STM-1, a często 2xSTM-1 bo 2ga leci albo do
    kolejnego
    DSLAMa albo jest backupem.
    Wielokrotnie ogranoleptycznie widziałem.

    > Podobno zdarzają się wypadki wieszania DSLAM-ów na kilku zagregowanych
    > FR-ach :-)

    a nie zdzwiwił bym się, pewnie tam gdzie szkłem nie dochodzą a usługę trzeba
    świadczyć.
    W normalnych warunkach to może dobrze funkcjonować jeżeli się nie przegnie z
    wielkością
    ruchu, ale w korporacjach inni sprzedają a inni błagają o rozbudowe dostępu
    bo wszystko zdycha...
    a po miesiącach walki "srają" na to wszystko.

    Marcin

  • 28. Data: 2008-07-05 18:25:09
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:

    > nie jest, standardowo dopinają STM-1, a często 2xSTM-1 bo 2ga leci albo do
    > kolejnego DSLAMa albo jest backupem.

    Umowa ramowa BSA nie przewiduje czegoś takiego jak łącze backupowe dla
    operatorza korzystającego, a jeśli TPSA nie jest do czegoś zmuszona, to
    tego nie zrobi :) Wielokrotne łącza STM-1 zestawia się po to, żeby móc
    obsługiwać klientów z większej liczby DSLAMów niż 256 (bo każdy DSLAM to
    jedno VP na łączu operator korzystający <-> PDU).

    Pozdrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399