  • 11. Data: 2014-01-23 20:18:51
    Temat: Re: Problem z zapłonem diesla...
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-01-23 18:07, Adam pisze:

    > W każdym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z
    > mechaniczną pompą wtryskową i wtryskiem pośrednim.

    nie benzyna a nafta

    > Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewać, zanim się zacznie
    > parafina wytrącać w baku czy przewodach.

    chyba że producent paliwa, aby ograniczyć koszty, zrobił paliwo zimowe
    fabrycznie dodając depresatora. Wtedy samodzielne dolewanie już nic nie
    zmieni..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 12. Data: 2014-01-23 20:24:39
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-01-23 18:14, anacron pisze:

    > Odpalić odpalił, paliwo ze Statoil to droższe.

    podpisane jako arktyczne czy nie?
    Bo jeżeli tak, to jeżeli w transporcie lub na stacji nic nie zmaścili,
    to w baku masz bardzo dobry arktyczny ON produkcji Lotosu o temperaturze
    mętnienia na poziomie -22 stopni i blokady filtra -41 stopni.
    A może spuść trochę wężykiem do jakiejś przeźroczystej butelki i zostaw
    na mrozie (za oknem/na balkonie) do rana. Wtedy będziesz widział czy to
    wina paliwa czy nie.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 13. Data: 2014-01-23 21:18:36
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze:
    > Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO
    > wszystko dobrze złożyło po naprawie?

    Tak ten, auto po wyjeździe z ASO nie zrobiło nawet 1000 km

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-01-23 22:27:46
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
    > Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
    > silnika diesla. Z 10 min nie startował

    Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy
    4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz
    wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp

    > Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

    W starszych konstrukcjach można było lać zwykłą Pb(u mnie nawet w
    instrukcji podane jest w jakich proporcjach), ale bezpieczniej będzie
    stosować depresator. Tyle, że warto wcześniej sprawdzić/wymienić filtr
    paliwa. Depresator nie rozpuści już wytrąconej parafiny. Co do
    Arktycznego ze Statoil, to wypadło najlepiej z testowanych przeze mnie
    paliw.
    https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5955008396246
    403122&oid=113730445450289833356

  • 15. Data: 2014-01-23 23:05:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak ten, auto po wyjeździe z ASO nie zrobiło nawet 1000 km

    To atakuj ASO, że jedno naprawili, a zepsuli inne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2014-01-23 23:19:07
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Weź nie strasz, ja wczoraj też zatankowałem Golda na Statoil, właśnie w celu
    >nie kupowania depresatora....

    Ja mam golda zalanego do Mondeo. Dziś rano, przy -15, poszedłem go
    profilaktycznie odpalić. Nie jeżdżony od zeszłego piątku odpalił bez
    żadnego problemu. A to tylko 12. letni diesel...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2014-01-24 00:49:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 23:19:07 +0100, jerzu napisał(a):
> [...]
    > profilaktycznie odpalić. Nie jeżdżony od zeszłego piątku odpalił bez
    > żadnego problemu. A to tylko 12. letni diesel...

    W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa.

    J.

  • 18. Data: 2014-01-24 01:22:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik anacron napisał:
    > Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
    > silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w
    > zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu.
    > Dziwne to tym bardziej, że na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest...
    A akumulator w tym bolidzie to ile ma lat?
    Bo jak nie w świecach i/lub przekaźniku od nich to w akumulatorze bym
    szukał przyczyny.

    > Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
    > innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
    > czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.
    Paliwo teraz teoretycznie powinno być zimowe, ale nie zaszkodzi dolać
    jakiegoś cuda przeciw wytrącaniu parafiny.

  • 19. Data: 2014-01-24 09:08:07
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    > Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
    > silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w
    > zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu.

    Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
    Przekręcam stacyjkę. Gaśnie kontrolka od świec. Nie kręcę.
    Wyłączam. Przekręcam, znowu wyłączam.
    Czyli grzeje 3 razy świece zanim odpalam rozrusznik.
    Po 3 krotnym nagrzaniu świec wciskam gaz do dechy i kręcę.
    Jak zaskoczy puszczam gaz.
    Odpala w 3-4 sekundy.

    Jak nie wcisnę gazu do oporu to kręcę i kręcę i dławi się itp. a nie zapali.
    Samochód tankuję najtańszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan.
    Nic nie dolewam.

  • 20. Data: 2014-01-24 09:30:08
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "semi" <s...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.

    Dobry żart z rana... :-)

    > Przekręcam stacyjkę. Gaśnie kontrolka od świec. Nie kręcę.
    > Wyłączam. Przekręcam, znowu wyłączam.
    > Czyli grzeje 3 razy świece zanim odpalam rozrusznik.

    Brawo. Jak często je wymieniasz? Jesteś pewien, że jakieś są jeszcze
    sprawne?

    > Po 3 krotnym nagrzaniu świec wciskam gaz do dechy i kręcę.

    Kolejne brawa dla tego pana... ;-)

    > Jak zaskoczy puszczam gaz.
    > Odpala w 3-4 sekundy.

    WOW... Rzeczywiście pali bez problemu... :-)

    > Jak nie wcisnę gazu do oporu to kręcę i kręcę i dławi się itp. a nie
    > zapali.
    > Samochód tankuję najtańszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan.
    > Nic nie dolewam.

    Proponuję wstawić samochód do mechanika, bo całkiem sprawny to on nie
    jest...

    Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele różni się od tej
    samej czynności w lecie.
    Przekręcasz kluczyk na pozycję I, świece grzeją ile mają grzać, przekręcasz
    kluczyk na pozycję II, słyszysz krótkie brrum i silnik działa.
    Tak to przynajmniej wygląda w moich samochodach...

    To co opisałeś, świadczy o usterce, w dodatku Twoje czynności dobijają
    świece i pompę paliwa.

    Wiwo