    Date: Fri, 24 Jan 2014 10:15:39 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z zap?onem diesla...

    W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze:
    > U?ytkownik "Wiwo"<nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie op?aca si?.
    > Poniek?d masz racj?, ale to wiekowy samoch?d.
    > Dla mnie sprawno?? samochodu to hamulce, zawieszenie, uk?ad jezdny.
    > Wszystko co mo?e wp?yn?? na bezpiecze?stwo itp., a nie odpalenie z
    > pierwszego "pykni?cia"

    Zrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś ustaw).

    Też podobnie odpalałem starego Escorta 1.6D '85 (jeszcze dwa lata temu)
    W końcu sprawdziłem te świece. Dwie były przepalone. Poszedłem do
    hurtowni po świece, pan mi zaproponował jakieś po 170zł/szt. Zapytałem,
    czy go pogięło (to by podwoiło wartość tego Forda), no to znalazł inne,
    po 12zł/szt. Wymiana 20 minut. No - ale w takich autach prawie wszędzie
    dało się wsadzić nie tylko rękę, ale i rękę z kluczem płaskim i jeszcze
    tym kluczem operować.

    Inna procedura odpalania nieco starszego diesla. MB W115 200D '75:
    - Jeśli jest poniżej -5°C, a nie ma gniazdka 220V w zasięgu
    przedłużacza, to nawet nie próbować odpalać. Jeśli jest gniazdko, to
    podpiąć grzałkę na 30 minut i odpalać jak przy > +5
    - Jeśli jest -5 - +5 i mamy naładowany akumulator, to:
    - - Grzać świece przez 3 minuty
    - - Kręcić rozrusznikiem przez minutę
    - - Jak nie zadziała, to powyższe powtórzyć, ale góra dwa razy. Jak nie
    odpali, to szukać gniazdka. Podpiąć grzałkę i prostownik.
    - Jeśli jest > +5, to grzać minutę i kręcić aż odpali (zazwyczaj ok.
    30-40 sekund)

    Tam wskaźnikiem nagrzania świec był taki żarnik, "porcelanka" pod
    sitkiem na tablicy wskaźników. Na upartego można było od tego odpalić
    papierosa.
    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.