  • 1. Data: 2009-01-21 10:26:49
    Temat: Problem z wyborem zestawu uruchomieniowego ARM(LPC 21XX)
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Witam! tak sobie przeglądałem stronę jednego sklepu. i znalazłem takie
    zestawy:
    http://www.kamami.pl/?id_prod=1282100 za 126 Brutto
    http://www.kamami.pl/?id_prod=3092500 za 99 j.w.

    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał już styczność z tymi kitami?
    A może dołożyć i wybrać:
    http://www.kamami.pl/?id_prod=67300 ale to już 180PLN'ów.

    Przeznaczenie nauka i zabawa.

    P.S. Czy pod linuksem nie będzie kłopotu z oprogramowaniem tych kitów.

    Z Pozdrowieniami!
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2009-01-21 12:46:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Bo(o)t_manager przemówił ludzkim głosem:
> [...]
    > http://www.kamami.pl/?id_prod=3092500 za 99 j.w.
    >
    > Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał już styczność z tymi kitami?

    Ja bym sobie darował serię 210x - potrzebuje ona podwójnego zasilania i
    zewnętrznego resetu. Poszukaj raczej czegoś z serii lpc22xx, lpc23xx,
    albo stm32.

    > P.S. Czy pod linuksem nie będzie kłopotu z oprogramowaniem tych kitów.

    Ja nie miałem do tej pory poważniejszych problemów. Binarną paczkę z gcc
    możesz ściągnąć z codesourcery, do tego jakiś jtag + openocd, albo
    programowanie po RS. ST do swoich STM32 dostarcza gotowe biblioteki do
    obsługi peryferiów, więc z wystartowaniem nie powinieneś mieć problemu.

    Jeśli na początek nie chcesz podłączać za dużo rzeczy do uC, to taki zestaw:
    http://www.kamami.pl/?id_prod=4442000
    powinien być OK. Jest tam usb, akcelerometr, wyświetlacz graficzny, są
    pady pod irdę, do których możesz podłączyć max3232. Do debugowania jest
    wbudowany jtag (rlink - obsługiwany przez openocd).

  • 3. Data: 2009-01-21 13:03:57
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 13:46:41 +0100, Zbych napisał(a):

    > Bo(o)t_manager przemówił ludzkim głosem:
    > Ja bym sobie darował serię 210x - potrzebuje ona podwójnego zasilania i
    > zewnętrznego resetu. Poszukaj raczej czegoś z serii lpc22xx, lpc23xx,
    > albo stm32.
    Ale STM32 to nie na rdzeniu ARM'a?

> [...]
    > usb, akcelerometr, wyświetlacz graficzny, są pady pod irdę, do których
    > możesz podłączyć max3232. Do debugowania jest wbudowany jtag (rlink -

    Ale gadżecik, zaczynam sikać po nogach :) Fajna obudowa bateria w środku
    wyświetlacz. Mógłbym wreszcie popełnić własny oscyloskop - albo namiastkę
    tego(prędzej :) )...
    Ale to chyba nie ARM :(

  • 4. Data: 2009-01-21 13:12:45
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 13:03:57 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):

    > Ale gadżecik, zaczynam sikać po nogach :) Fajna obudowa bateria w środku
    > wyświetlacz. Mógłbym wreszcie popełnić własny oscyloskop - albo
    > namiastkę tego(prędzej :) )...
    > Ale to chyba nie ARM :(

    Edit: to chyba jednak jest ARM. Biorę :)

  • 5. Data: 2009-01-21 20:47:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Bo(o)t_manager pisze:

    > Witam! tak sobie przeglądałem stronę jednego sklepu. i znalazłem takie
    > zestawy:
    > http://www.kamami.pl/?id_prod=1282100 za 126 Brutto
    > http://www.kamami.pl/?id_prod=3092500 za 99 j.w.

    A nie lepiej coś ze stajni Atmela? Na grupie pewnie więcej osób używa
    przeróżnych ARMów AT91xxxx, niż Philipsa (NXP) - więc i o ew. wsparcie
    będzie łatwiej.

    A czy Windows, czy Linux to wsio ryba. Instalujesz pakiet gnuarm i po
    kłopocie. Ważne tylko, żeby OpenOCD działał poprawnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-01-21 21:25:13
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > A nie lepiej coś ze stajni Atmela? Na grupie pewnie więcej osób używa
    > przeróżnych ARMów AT91xxxx, niż Philipsa (NXP) - więc i o ew. wsparcie
    > będzie łatwiej.

    No wlasnie sie juz raz pytalem. Jak przyspieszyc dzialanie Jtag Ice z
    AT32UC3A? Bo to slimaczy sie strasznie w porownaniu do Altery.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2009-01-21 22:33:20
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 21:47:56 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

    > A nie lepiej coś ze stajni Atmela? Na grupie pewnie więcej osób używa
    > przeróżnych ARMów AT91xxxx, niż Philipsa (NXP) - więc i o ew. wsparcie
    > będzie łatwiej.

    Może i lepiej, ale niestety drożej :(, Bardzo za to mi sie spodobał ten
    STM32 z postu Zbycha. A jak on się tobie widzi?

    > A czy Windows, czy Linux to wsio ryba. Instalujesz pakiet gnuarm i po
    > kłopocie. Ważne tylko, żeby OpenOCD działał poprawnie.

    Śmieszna rzecz, w repo ubuntu jest w/w OpenOCD, a nie ma gnuarma :(

  • 8. Data: 2009-01-21 22:48:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Bo(o)t_manager pisze:

    > Edit: to chyba jednak jest ARM. Biorę :)

    A jak chcesz popełnić oscyloskop na czymś, co nie ma pinów
    zewnętrznych?? :)... zauważ, że to jest fajna zabawka, ale ma niewiele
    wspólnego z typowymi zestawami ewaluacyjnymi ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-01-21 23:08:23
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 23:48:36 +0100, Konop napisał(a):

> [...]
    > zewnętrznych?? :)... zauważ, że to jest fajna zabawka, ale ma niewiele
    > wspólnego z typowymi zestawami ewaluacyjnymi ;)...

    Cos tam mozna dolutować :) Na zdjeciach od spodu jest pokazane miejsce na
    piny. Wiele ich nie potrzeba.

    Pozdrawiam
    Bo(o)t

  • 10. Data: 2009-01-21 23:44:02
    Od: " Radosław Kwiecień" <r...@W...gazeta.pl>

    Bo(o)t_manager <b...@W...wp.pl> napisał(a):

    > Bardzo za to mi sie spodobał ten
    > STM32 z postu Zbycha. A jak on się tobie widzi?

    Pozwolę się wtrącić. STM32 bazuje na najnowszym rdzeniu Cortex-M3, który w
    porównaniu do ARM7-TDMI (większość ARMowych uK) posiada znacznie większe
    możliwości, m.in. bardzo rozbudowany kontroler przerwań oraz większą
    wydajność. Trudno w kilku zdaniach streścić wszystkie zalety rdzenia Cortex-
    M3, ale wydaje mi się, że właśnie Cortex-M3 będzie wkrótce dominował wśród
    mikrokontrolerów, zwłaszcza że zarówno NXP jak i Atmel wdrażają je powoli do
    produkcji. Pozatym na korzyść STM32 przemawia doskonałe wsparcie ze strony
    producenta w postaci najrózniejszych bibliotek, not aplikacyjnych,
    przykładowych aplikacji itd itp. Jeśli ktoś stoi przed wyborem "jaki ARM" to
    zdeydowanie polecam STM32.