  • 1. Data: 2009-07-11 23:09:57
    Temat: Problem z płytą GIGA-BYTE - nie chce mieć więcej pamięci
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Płyta to GA-K8VT800 Pro
    (http://www.giga-byte.com.tw/Support/Motherboard/BIO
    S_Model.aspx?ProductID=1710).
    Sąsiada komp akceptuje tylko 512MB DDRAM. Niestety nie mam pod ręką 1GB
    w jednej kości, by sprawdzić.
    Dołożenie drugiej pamięci 512MB powoduje zatrzymanie się kompa na
    ekranie POST lub błędami podczas startu systemu.

    Obie pamięci są na pewno sprawne, gdyż samodzielnie pracują bezbłędnie,
    testowane były memtestem, obie też są w tej samej konfiguracji, czyli
    dwustronne, zresztą obie są identyczne. Próbowałem wszelkich kombinacji
    ze slotami, ale niestety bez efektów.

    Kiedyś miałem podobny problem, w komputerze służbowym z identyczną
    płytą. Wysłałem do serwisu, zwrócili tę samą płytę, naprawioną. Już nie
    pamiętam co robili przy niej, ale płyta po "naprawie" akceptowała
    większe ilości pamięci, we wszelkich kombinacjach z pamięciami 256MB i
    512MB.

    Bios jest ostatni jaki był. Kondensatory nie są wybrzuszone. Zasilacz
    jest sprawny (napięcia zmierzone miernikiem są poprawne).
    Co może być przyczyną takiego zachowania?

    zyga

  • 2. Data: 2009-07-12 08:19:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2009 01:09, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Sąsiada komp akceptuje tylko 512MB DDRAM. Niestety nie mam pod ręką 1GB

    DDR SDRAM.

    Nie ma takiego czegoś jak "DDRAM".

    > Dołożenie drugiej pamięci 512MB powoduje zatrzymanie się kompa na

    Taki sam moduł czy nieco inny?

    BIOS aktualny?

    > dwustronne, zresztą obie są identyczne. Próbowałem wszelkich kombinacji
    > ze slotami, ale niestety bez efektów.

    A konfigurowałeś pamięci *ręcznie* w BIOSie i testowałeś je
    MemTestem przy pracy w tandemie?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-07-12 10:35:18
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sun, 12 Jul 2009 01:09:57 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > Co może być przyczyną takiego zachowania?
    http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-11501-GAK8V
    T800-RAM-Problem-I-believe-HELP.html

    "No other way around, if I want to use 2x512 PC3200, I have to manually set
    the MAX RAM speed to 166Mhz. When set to Auto th BIOS won't POST. I am not
    so happy with the K8VT800..."

    "Having no other choice left I was considering sending it back for
    replacement when I noticed an Option in the BIOS asking about the RAM
    VOLTAGE. It had the options of +0.1, +0.2, +0.3 Volts."

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-07-12 18:01:48
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > (...)
    > Co może być przyczyną takiego zachowania?

    A pokombinowałeś z ustawieniami pamięci w biosie, typu zwiększenie
    napięcia, obniżenie opóźnień itp?
    Odkurz jeszcze porządnie sloty odkurzaczem, już się kiedyś spotkałem z
    takim zonkiem, że kurz w jednym ze slotów był przyczyną nie działania
    RAMu :>

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 5. Data: 2009-07-12 18:03:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

> [...]
    >
    > Taki sam moduł czy nieco inny?
    >
    > BIOS aktualny?

    > A konfigurowałeś pamięci *ręcznie* w BIOSie i testowałeś je

    Radosław. Czemu nie poprawiłeś: "Niestety nie mam pod ręką 1GB w jednej
    _kości_, by sprawdzić."

  • 6. Data: 2009-07-12 18:53:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2009 20:03, qwerty pisze:
    > Radosław. Czemu nie poprawiłeś: "Niestety nie mam pod ręką 1GB w jednej
    > _kości_, by sprawdzić."

    Bo czasem i takie "byki" mi umkną.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-07-12 20:34:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > replacement when I noticed an Option in the BIOS asking about the RAM
    > VOLTAGE. It had the options of +0.1, +0.2, +0.3 Volts."

    Sęk w tym, że identyczny model płyty po naprawie działał na 200MHz.

    zyga

  • 8. Data: 2009-07-12 20:36:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A pokombinowałeś z ustawieniami pamięci w biosie, typu zwiększenie
    > napięcia, obniżenie opóźnień itp?

    Tak, manualne ustawienia też były testowane.

    > Odkurz jeszcze porządnie sloty odkurzaczem, już się kiedyś spotkałem z
    > takim zonkiem, że kurz w jednym ze slotów był przyczyną nie działania
    > RAMu :>

    Zleciłem czyszczenie przed wizytą, ponoć czyszczone było pędzelkiem.

    zyga

  • 9. Data: 2009-07-12 20:38:04
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > DDR SDRAM.
    >
    > Nie ma takiego czegoś jak "DDRAM".

    Czep się tramweja.

    > Taki sam moduł czy nieco inny?

    Napisałem, że identyczne!

    > BIOS aktualny?

    CSS: Bios jest ostatni jaki był.

    > A konfigurowałeś pamięci *ręcznie* w BIOSie i testowałeś je
    > MemTestem przy pracy w tandemie?

    Były konfigurowane ręcznie.

    zyga

  • 10. Data: 2009-07-12 21:13:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2009 22:38, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Czep się tramweja.

    Możesz wyjaśnić, o co chodzi?

    > Napisałem, że identyczne!

    Ok, ukryłeś tę informację dosyć głęboko.

    > Były konfigurowane ręcznie.

    Na wolniejsze ustawienia, niż nominalnie? Niektóre modele
    płyt nie lubią niektórych modeli modułów pamięci; w takich
    przypadkach pomaga spowolnienie albo wymiana modułów na in-
    ne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |