  • Data: 2020-05-11 15:00:47
    Temat: Re: Problem z "pikami"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wladula napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 04:56:30 UTC-5 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Też może być problemem.

    >Jest taka mozliwość i też z tego korzystam. Liczy średnią z iluś
    >pomiarów i
    > wynik rejestruje, ale trochę wolniej liczy. Błąd jest mniejszy, ale
    > jest.
    > Miałem podłączony kondensator 100pF równolegle do fotodiody i piki
    > były 40
    > bitów, ale czułość pogorszyła się, a bez kondensatora 80 bitów.

    ale nie powinna sie czulosc pogorszyc !

    >Pozostaje laser.Do zasilania lasera, mam zrobiony (amatorsko)
    > zasilacz, któru bierze napięcie z wbudowanej fotodiody i to jest
    > napięcie
    > odniesienia względem którego reguluję moc światła. Spróbuję jeszcze
    > zasilania
    > prądowego. Czytałem trochę o czymś takim jak "mode hopping" ale jak
    > z tym
    > walczyć nie mam pojęcia, a to wygląda mi najbardziej prawdopodobne.
    > Wiesz coś
    > na ten temat?

    Nie, ale zobacz jeszcze to
    https://www.youtube.com/watch?v=MUdro-6u2Zg

    Interferencja swiatla bezposredniego i odbitego na tej fotodiodzie
    mierzacej.
    W sam raz moze zaburzyc uklad stabilizujacy zasilanie ...

    No i dobrze byloby testowo zmniejszyc odleglosc - moze to tramwaj
    przejezdza w poblizu :-)

    J.