  • Data: 2020-05-11 14:47:11
    Temat: Re: Problem z "pikami"
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2020 04:56:30 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik wladula napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    MD-e39bB3aPMIAr

    > Wszystkie cuda mozliwe.

    Eliminujmy po kolei.

    > -pobliski telefon, ktory akurat cos nadaje ... a dioda prostuje,

    Aparatura jest ekranowana. Wyjęta z ekrenu, pokazuje różne zmiany, ale nie takie
    piki.

    > -inne zaklocenia radiowe,

    Byłyby stałe zakłócenia. a dłuższy czas (ok 2 min) pików nie ma.

    > -skok na zasilaniu lasera,

    Może być.

    > -wariacja ukladu zasilania lasera,

    Też może być problemem.

    > -zaklocenia na zasilaniu ADS,

    Raczej chyba nie, Stabilizator 5V z kondensatorami przy samym ADS.

    > Chyba tylko jedno mozemy wykluczyc - ze to jakis blad softwareowy ...
    > bo nie wyglada na to.
    >
    > Usrednic programowo ?

    Jest taka mozliwość i też z tego korzystam. Liczy średnią z iluś pomiarów i
    wynik rejestruje, ale trochę wolniej liczy. Błąd jest mniejszy, ale jest.
    Miałem podłączony kondensator 100pF równolegle do fotodiody i piki były 40
    bitów, ale czułość pogorszyła się, a bez kondensatora 80 bitów. Więc chyba nie
    tu problem. Pozostaje laser.Do zasilania lasera, mam zrobiony (amatorsko)
    zasilacz, któru bierze napięcie z wbudowanej fotodiody i to jest napięcie
    odniesienia względem którego reguluję moc światła. Spróbuję jeszcze zasilania
    prądowego. Czytałem trochę o czymś takim jak "mode hopping" ale jak z tym
    walczyć nie mam pojęcia, a to wygląda mi najbardziej prawdopodobne. Wiesz coś
    na ten temat?

    > J.

    Pozdr. Władek.