eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem z niezawodnością chip-ówRe: Problem z niezawodnością chip-ów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagx250.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Date: Thu, 21 Mar 2024 09:44:43 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <4hjanbtqu6v9$.120rwt6r62ag9$.dlg@40tude.net>
    References: <usstjd$jor$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    <usstjd$jor$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    <almarsoft.3447511637539970026$marico@news.chmurka.net>
    <ust89k$146pb$1@dont-email.me> <ustc2f$umi$2$pytajacy@news.chmurka.net>
    <usucbo$rh4$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    <d...@h...invalid>
    <usv6s4$lgn$2$Atlantis@news.chmurka.net>
    <d...@h...invalid>
    <utf4o9$fau$1$Atlantis@news.chmurka.net>
    <utgmqd$cd0$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aagx250.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagx250.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.179.250";
    logging-data="18514";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:pbBh1XBfYlClzvaDlJ6UBODe3cs=
    sha256:wH8kq9KBsIX/k7DWO0AdQaVMIaqPSiq9IQ7zJKhGSS0=
    sha1:xNtTvx8KXBiSWvMGO3KQnrMKHyc=
    sha256:oCshnvopXePtYhoCd+cXisJXstEYeMX4hPjZBNqIelk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:790344
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 21 Mar 2024 08:15:13 +0100, io wrote:
    > W dniu 20.03.2024 o 18:00, Atlantis pisze:
    >> On 15.03.2024 16:15, Arnold Ziffel wrote:
    >>
    >>> Mam telewizor. Smart TV. Kiedyś był na nim YouTube. A teraz nie ma. Było
    >>> kupione z myślą, że YouTube jest, ale wywalili i nie ma. Telewizor stary,
    >>> ale sprawny. Zabrali funkcjonalność, bez której ten telewizor nie byłby
    >>> kupiony. I jak nie czuć się oszukanym?
    >>
    >> No ale chwilę... YouTube to nie program. YouTube to usługa. Aktywnie
    >> rozwijana usługa. Rozwijana i utrzymywana przez zewnętrzny podmiot,
    >> który z producentami telewizorów nie ma nic wspólnego. W związku z tym
    >> rozwojem pojawiają się nowe wersje API, a po jakimś czasie kończy się
    >> wsparcie dla tych starych.
    >
    > Jakby nie miała nic wspólnego to by producenci nie umieszczali w
    > reklamach nazw tych usług. Muszą mieć to dokładnie uzgodnione wzajemnie.

    Dokładnie jak dokładnie ... klient wymaga, aby TV miał YT,
    to dają i reklamują, ze ma.
    Ale potem YT cos zmienia, producentów informuje, i oni te zmiany
    umieszczają ... w nowych TV, w aktualizacjach dla starszych TV
    ... ale tez politykę mają, ze dla bardziej starych koniec supporu.
    Klient ma se kupić nowy TV, albo podłączyc komputer, tylko uważać, bo
    TV ma wejscie HDMI, a nowe komputery wyjscia DP/USB-C :-)

    Pewnym pomysłem jest kupienie TV z Androidem ... ale Android też ulega
    zmianom.

    >> Sam tego doświadczyłem - chyba ponad dziesięć lat temu kupiłem
    >> telewizor, który był "Smart" (wtedy to była spora rzadkość), właśnie z
    >> myślą o korzystaniu z YouTube'a i VoD. Fajnie się z tego wtedy
    >> korzystało, ale lata leciały i jakiś czas temu (w związku z wyłączeniem
    >> starego API) aplikacja YT przestała działać. Aż tak bardzo mnie to nie
    >> zabolało, bo sporo wcześniej przerzuciłem się na korzystanie z Chromecasta.
    >> Do producenta telewizora pretensji mieć nie mogę. Gwarancja i wsparcie
    >> techniczne dla tego modelu skończyły się dawno temu. Musiałby mieć
    >> osobny zespół, który modyfikowałby apki na kilkunastoletni sprzęt,
    >> pracujący na porzuconym systemie (to nie były jeszcze czasy Android TV)
    >> za każdym razem, gdy właściciel jakiegoś serwisu streamingowego zmieni
    >> API. A przecież nikt mu za to nie zapłaci...
    >
    > Za większą trwałość tranzystorów niż lamp zapłacili chociaż nie dostali
    > dłuższej gwarancji.
    >
    >>
    >> I nie mówię - pewnie dałoby się zrobić tak, żeby działało to lepiej.

    Te "smart TV" zapewne mają jakis system operacyjny, choć może być
    bardzo "firmowy" i ograniczony. Ktory pewnie żyje dłużej niz jeden
    model TV.
    Mogliby pomyśleć o aktualizowaniu aplikacji w nim.

    Albo po prostu klient musi zdobyć doświadczenie i
    "żadnego smart" ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: