  • 1. Data: 2009-05-22 16:21:10
    Temat: Problem z kartą graficzną Geforce 8600 GTS 512MB
    Od: Tomek <m...@m...pl>

    Witam wszystkich. Posiadam kartę graficzną Geforce 8600 GTS 512MB firmy
    Gainward z chipsetem nVidia. Parę dni temu postanowiłem wyciągnąć ją z
    gniazda w celu jej oczyszczenia z tumanów kurzu. Zabieg starałem się
    przeprowadzić bezboleśnie. Z powodu braku czystego alkoholu etylowego tj.
    spirytusu (on zawsze szybko ubywa ;) ) nie stosowałem spirytusu
    salicylowego z racji (jeśli dobrze doczytałem na grupach) pozostawiania
    przezeń proszku. Po prostu czyszczenie odbyło się suchą metodą tj.
    odkurzacz w bezpiecznej odległości i sucha, niepozostawiająca motków
    szmatka, ew. wacik. Sprawnie odkręciłem osłonę radiatora i wentylatorka,
    wyczyściłem, następnie wszystko skręciłem i wcisnąłem w slot, dokręcając
    wkrętami (dodam, że serwisowo były one wkręcone z użyciem naprawdę dużej
    siły). Przejdę do rzeczy. Co parę dni następuje blue screen, reset, i na
    monitorze widać jedynie detekcję sygnału analogowego i cyfrowego.
    Poruszanie kartą pozwala na nowo przywrócić jej sprawność. Dodam, że wkręty
    dokręciłem dość mocno, być może nie dostatecznie, a karta jest osadzona
    równo. Czy to oznacza, że przy próbie wkładania karty gdzieś nieostrożnie
    tłuszcz z palców (lub różnica potencjałów) wkradł się na układziki? Czy
    mogłoby to uszkodzić kartę? Temparatury wydają się ok, wg programu Everest
    42C na procesorze graficznym. Wentylatorek też śmiga sprawnie i stabilnie.
    Po odczytaniu "minidumpów" bluescreen prawdopodobnie spowodowany przez
    ntoskrln.exe, jak się nie mylę to wynik braku sygnału i stąd zgłoszenie
    problemu, więc wiele to nie wyjaśnia. Płyta główna ASUS P5K, resety
    niezależne od DirectX czy OpenGL lub innego obciążenia. Spróbuję jeszcze
    przełożyć do drugiego slotu PCIE. Jeśli nie pomoże to znaczy, że karta do
    wymiany? Coś delikatnie mówiąc schrzaniłem? Szkoda, spisywała się bez
    zarzutów. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-05-22 16:32:02
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Tomek ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > przełożyć do drugiego slotu PCIE. Jeśli nie pomoże to znaczy, że karta do
    > wymiany? Coś delikatnie mówiąc schrzaniłem? Szkoda, spisywała się bez
    > zarzutów. Pozdrawiam.

    Na początek wyjmij ta kartę i zwykła kartką papieru przejedź (jakbyś
    chciał czyścić) po pinach w złączu PCI-E karty, a następnie włóż ją i
    wyjmij kilkukrotnie w gniazdo (podejrzewam jakiś osad na miedzianych
    złączach). Może pomoże, może nie ale od tego bym zaczął.

    Druga sprawa to re instalacja detonatorów (tylko usuń najpierw dokładnie
    wszystko ze starego sterownika przy pomocy dedykowanego narzędzia).

    Jaki masz zasilacz (firma, model)?

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2009-05-22 17:12:01
    Od: Tomek <m...@m...pl>

    Dnia 22.05.2009 o godzinie 18:32:02, OMSON napisał(a):

> [...]
    Witam serdecznie i dzięki za szybką odpowiedź :)

> [...]
    > chciał czyścić) po pinach w złączu PCI-E karty, a następnie włóż ją i
    > wyjmij kilkukrotnie w gniazdo (podejrzewam jakiś osad na miedzianych

    Dzięki za radę, na pewno tak zrobię.

    > Druga sprawa to re instalacja detonatorów (tylko usuń najpierw dokładnie
    > wszystko ze starego sterownika przy pomocy dedykowanego narzędzia).

    Proszę mi wyjaśnić co tą są te detonatory. Odinstalowują sterowniki karty?
    Dobrze rozumiem? Dodam, że wątpliwy jest tutaj wpływ sterowników. Aktualnie
    mam te z lutego, od tamtej pory wszystko śmigało pięknie do czasu
    wyciągnięcia karty. Ale niekoniecznie musi to być nietrafne.

    > Jaki masz zasilacz (firma, model)?

    Zasilacz Chieftec, model CFT 500W A12S. Szukając przyczyny przy
    powtarzającym się problemie włożę starą kartę graficzną, coby wykluczyć
    inne podzespoły, ale wg mnie na 90% winna jest karta lub jeszcze lepiej jak
    Pan radzi, zabrudzenie złącza.

  • 4. Data: 2009-05-22 17:38:50
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Tomek ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Proszę mi wyjaśnić co tą są te detonatory. Odinstalowują sterowniki karty?
    Detonator = sterownik u nVidii (analogicznie ATI ma catalyst'y)
    > Dobrze rozumiem? Dodam, że wątpliwy jest tutaj wpływ sterowników. Aktualnie
    > mam te z lutego, od tamtej pory wszystko śmigało pięknie do czasu
    > wyciągnięcia karty. Ale niekoniecznie musi to być nietrafne.
    Ale warto wykluczyć i przyczynę software'ową - proponuje nVidia File
    Remover do tego:
    http://programy.internetstandard.pl/pc/1453/nVidia.F
    ile.Remover.0.5.html

    i najnowsze sterowniki do karty od nVidii lub alternatywne Omega:
    http://www.omegadrivers.net/nvidia.php
    > Zasilacz Chieftec, model CFT 500W A12S. Szukając przyczyny przy

    Zapytałem profilaktycznie (to raczej dobry zasilacz).

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2009-05-22 18:02:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    OMSON ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Zapytałem profilaktycznie (to raczej dobry zasilacz).

    BTW - z wtyczką PCI-E (6pin) zrobić to samo - wetknąć kilka razy do
    karty (mnie na Chieftec'u znikały dyski twarde i już sadziłem ze to wina
    mostka na płycie a przyczyna okazała się być banalna - dyski przestały
    sie pojawiać zaraz bo ich odczepieniu i ponownym podłączeniu
    spowodowanym jakimiś modyfikacjami w ułożeniu gratów).

    OMSON

  • 6. Data: 2009-05-22 18:12:56
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Druga sprawa to re instalacja detonatorów (tylko usuń najpierw dokładnie
    > wszystko ze starego sterownika przy pomocy dedykowanego narzędzia).

    Skad Ty wziales nazwe "detonatory" ?
    Przeciez to "przedwojenna" nazwa do "przedwojennych" kart !

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-05-22 18:13:57
    Od: CeBeR <c...@i...n_o_s_p_a_m.pl>

    W dniu 2009-05-22 19:38, OMSON pisze:

    > Detonator = sterownik u nVidii

    Oj, bardzo to nieaktualne...

  • 8. Data: 2009-05-22 18:16:57
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam te z lutego, od tamtej pory wszystko śmigało pięknie do czasu
    > wyciągnięcia karty. Ale niekoniecznie musi to być nietrafne.

    Sterowniki odinstalowujesz normalnie poprzez dodaj-usun (usuwasz tylko
    display drivers ze wszystkich skladnikow nvidia)
    Pozniej uruchamiasz sciagniety Driver Sweeper, dodajesz do prawego okna
    nvidia-display i ikona miotly, po tym robisz reebot i po wstaniu windowsa
    instalaujesz nowe drivery.

    Sterowniki sciagasz normalnie ze strony www.nvidia.com

    --
    doom3

  • 9. Data: 2009-05-22 18:18:15
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > i najnowsze sterowniki do karty od nVidii lub alternatywne Omega:
    > http://www.omegadrivers.net/nvidia.php

    omegadrivers ? nie no "stary" Ty pracujesz w archiwum narodowym... serio,
    najpierw startujesz z prehistorycznymi "detonatorami" a teraz omegadrivers.

    --
    doom3

  • 10. Data: 2009-05-22 18:23:37
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Remover do tego:
    > http://programy.internetstandard.pl/pc/1453/nVidia.F
    ile.Remover.0.5.html

    "nVidia File Remover 0.5
    Data dodania: 2003-03-03"

    Teraz to juz jestem pewien, ze pracujesz w IPN'ie ;)

    --
    doom3