  • 1. Data: 2010-04-06 19:45:54
    Temat: Problem z głównym DIVem' ?
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    Witam, mam taki problem:

    Cala strona znajduje sie w divie o szerokosci 920px i wysokosci mniejszej
    niz
    wysokosc rozciagnietego okna.

    Calego tego diva umiescilem w divie z szarym tlem i wysrodkowalem.
    Ten div z szarym tlem, mial za zadanie rozciagac sie na cala objetosc
    przegladarki,

    divowi z szarym tlem nadalem wlasciwosci:
    width: 100%
    height 100%

    no i niestey szerokosc jest niby 100% ale po bokach pozostaja takie biale
    paski o szerokosci kilku pikseli, na gorze tez jest pasek o szerokosci
    kilku pixeli... ten na gorze zlikwidowalem ujemnym marginesem -5 no ale
    nie podoba mi sie to bo to tak chyba nie do konca ok, bo skad sie on bierze?

    te po bokach kombinowalem ujemnymni marginesami zlikwidowac.. ale wtedy
    pojawia sie
    pasek do rpzewijania na boki, a tego nie chce, albo strona sie jakos
    niesymetrycznie przesowa
    w prawo i lewo.

    No i teraz na dole: ten szery div z tlem zawsze konczy sie tam gdzie
    zawartosc strony
    wiec jak zawartosc jest ktorka to na dole robi sie baly obszar, mimo
    wpisania 100% wysokosci
    dla tego diva, dlaczego tak jest?
    jak to zlikwidowac?

    Jednym slowem, jak zrobic, takie tlo za cala wysrodkowana strona zeby bez
    znaczenia co robimy
    ze strona jak mamy okno, nie pojawialy sie zadne biale obszary?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-06 21:51:10
    Temat: Re: Problem z głównym DIVem' ?
    Od: "prg" <b...@b...pl>

> [...]
    > nie podoba mi sie to bo to tak chyba nie do konca ok, bo skad sie on bierze?

    z wlasciwosci margin <body> nie ustawionych na 0?

> [...]
    > strony
    > wiec jak zawartosc jest ktorka to na dole robi sie baly obszar, mimo wpisania

    http://www.google.pl/#hl=pl&safe=off&q=css+layout+10
    0%25+height&lr=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=f320c
    6f0973a975b

    > Jednym slowem, jak zrobic, takie tlo za cala wysrodkowana strona zeby bez
    > znaczenia co robimy
    > ze strona jak mamy okno, nie pojawialy sie zadne biale obszary?

    ustawic tlo dla <body>

  • 3. Data: 2010-04-06 23:13:30
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    > ustawic tlo dla <body>

    Witam... no banalne ale genialne... fakt, dziala idealnie tak jak
    chcialem....
    a ja sie bawilem z divem, az wstyd....

    Pozdrawiam i dzieki

  • 4. Data: 2010-04-07 13:04:59
    Od: "Thermolux" <s...@t...pl>

    Witam, mam jeszcze takie pytanie co do favicony , wklejam takie polecenie w
    head zaraz za poileceniem
    importu css:

    <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />

    zreszta rozne kombinacje probowalem.... i nie dziala

    favicona znajduje sie w tym samym katalogu co index.html na dysku
    ( uzywam xampa...)
    wpisywalem tez: http://localhost/favicon.ico
    tez nie dziala, ale jak dam link zewnetrzny do jakies favicony co jest na
    stronie to dziala
    a jak zapisalem ta favicone z jakiejs strony na moj dysk do katalogu htdocs
    to znowu nie dziala,
    zrobilem tak bo myslalem ze moze moja icona cos jest nie taka, jednak
    problem jest jakis inny
    co moze byc przyczyna?
    sciezka z netu dziala wyswietla favicone? ta sama icona z dysku nie
    dziala....
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-07 15:02:44
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 07.04.2010 15:04, Thermolux pisze:
    > <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon" />

    u mnie bez najmniejszych przeszkód działa taki zapis:
    <link rel="shortcut icon" href="pics/ikona.png" type="image/x-icon">

    jak widzisz to nawet nie musi być plik favicon.ico

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 6. Data: 2010-04-07 18:25:32
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    Witam, teraz mi dziala faktycznie, nawet png tez dziala, chyba to sie
    zapisalo w jakims cashu
    bo jak potem podmienilem na inna ikone stara usunalem a wgralem druga o tej
    samej
    nazwie pliku to nadal wyswietlala sie ta stara dopiero jak zresetowalem
    historie i cash i cookies i
    nadal wyswietlala sie ta stara choc jej juz fizycznie nie bylo w katalogu,
    uruchomilem ponownie
    przegladarke i dopiero sie wyswietlilo.. tak w sumie to nie wiem na jakiej
    to zasadzie ja
    firefox zapamietal... a i jeszcze takie pytanie,

    zauwazylem w firefoxie takie zjawisko... ze w zaklakach ktore mam na tym
    pasku
    pod paskiem adresu... czasem w roznych okolicznosciach np przy zakladce do
    you tube jest faviconka od innej strony itp. taki jakis blad sie czasem
    robi, albo
    od wp wyswietla sie przy youtubie itp. czy u Was tez tak sie czasem dzieje?
    czemu cos takiego sie robi?

  • 7. Data: 2010-04-07 19:39:08
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 07.04.2010 20:25, rom3k pisze:
> [...]
    > to zasadzie ja
    > firefox zapamietal... a i jeszcze takie pytanie,

    ctrl + R albo shift + refresh

> [...]
    > robi, albo
    > od wp wyswietla sie przy youtubie itp. czy u Was tez tak sie czasem dzieje?

    a jaka wersja FF? Bo u mnie nigdy nie zauważyłem czegoś takiego, ale
    generalnie to nie jestem osobą, która zwraca uwagę na takie rzeczy, póki
    mi o nich ktoś nie powie :) - zatem wziąłem i otwarłem kilka zakładek,
    poprzechodziłem między stronami i faviconki wyświetlały się prawidłowo

  • 8. Data: 2010-04-07 20:25:37
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    > ctrl + R albo shift + refresh

    Odswiezanie robilem przyciskiem "odswierz" i inne zmiany w kodzie wykrywalo
    od razu.

> [...]
    > mi o nich ktoś nie powie :) - zatem wziąłem i otwarłem kilka zakładek,
    > poprzechodziłem między stronami i faviconki wyświetlały się prawidłowo

    No nie wiem jaka wersja ale to chyba jak mialem wersje 3.5 bo od niedawna
    mam
    wersje 3,6 i w sumie to nie wiem czy to mi sie na tej wersji zdazylo bo to
    nie jest
    jakies czeste, nawet ciezko mi powiedziec kiedy to sie dzialo, ale jakos tak
    wlasnie
    podczas przelanczania, bywaly sytuacje ze kolo youtuba byl znak youtuba i
    kolo
    np google tez ten sam znak co z youtuba ale jak wszedlem na google to juz
    wyswietlal
    sie poprawny. moze to ta wersja 3,5 miala jakies bledy czy cos...
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-04-07 20:54:09
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 07.04.2010 22:25, rom3k pisze:

    > Odswiezanie robilem przyciskiem "odswierz" i inne zmiany w kodzie wykrywalo
    > od razu.

    to nie to samo. Obrazki są cacheowane, ctrl + R wymusza ich ponowne
    wczytanie

  • 10. Data: 2010-04-08 16:38:25
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    rom3k wrote:
> [...]
    > to zasadzie ja
    > firefox zapamietal... a i jeszcze takie pytanie,

    Próbuj sobie pisać z metą no-cache i headerami phpowymi czyść cache do
    testów zanim wszystkiego nie ukończysz. Być może na localhoście więcej
    cachuje.

    > zauwazylem w firefoxie takie zjawisko... ze w zaklakach ktore mam na tym
    > pasku

    A to już NTG.

    Pozdrawiam,
    Paweł