  • 21. Data: 2012-01-22 13:50:11
    Temat: Re: Problem z dyskiem SATA
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    >> [...]

    > Na 99% zasilacz.

    Też się skłaniam ku takiej diagnozie, bo dysk nie wykazuje błędów.
    Mój obecny zasilacz ma 300W i 4 końcówki.
    Czy wszystkie zasilacze pasują wymiarami do każdej obudowy?
    Obawiam się, że nie. Moja obudowa to FINE-II

    Jaki zasilacz kupić?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Atom

  • 22. Data: 2012-01-22 15:22:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-22 14:50, Atom pisze:

> [...]
    > Mój obecny zasilacz ma 300W i 4 końcówki.
    > Czy wszystkie zasilacze pasują wymiarami do każdej obudowy?
    > Obawiam się, że nie. Moja obudowa to FINE-II

    czyli Modecom Fine-II, to jest zwykła najzwyklejsza obudowa ATX, do
    której pasują wszystkie zasilacze ATX. Są na rynku obudowy nietypowe
    "małe" które mają też mniejsze zasilacze, ale ty nie masz tego problemu.
    Zapewne miałeś wcześniej fabryczny zasilacz Feel lub feel2 - a w nich
    kondensatory lubią puchnąć.
    Nie podałeś jaka jest reszta zawartości komputera - istotne jest głównie
    procesor i karta graficzna. Jeśli do tej pory wystarczał ci 300W feel,
    to znaczy że wystarczy ci dosłownie cokolwiek, tylko szkoda kupować
    drugiego takiego samego "biedaka" który spuchnie po roku, no i będzie
    hałasował. Kup najsłabszy mocowo (pewnie 300 lub 350W) markowy zasilacz
    (FSP, BeQuiet, na co tam będzie cie stać).

    Lub oddaj swój zasilacz do naprawy - na 99% wystarczy mu czyszczenie,
    wymiana wszystkich kondensatorów elektrolitycznych, przy okazji
    wiatraczek nowy cichszy, i gotowe. Tylko musisz mieć znajomego
    elektronika, który ci to zrobi "za piwo i 20zł za części" bo
    komercyjnie-usługowo to nie wiem czy się to opłaci.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2012-01-22 16:05:57
    Od: "Atom" <A...@A...com>

> [...]
    > nowy cichszy, i gotowe. Tylko musisz mieć znajomego elektronika, który ci
    > to zrobi "za piwo i 20zł za części" bo komercyjnie-usługowo to nie wiem

    Bardzo Ci dziękuję. Kupię nowy zasilacz, bo nie mam znajomego elektronika,
    który by to zrobił "za piwo i 20zł za części". :-)

    Pozdrawiam
    Atom

  • 24. Data: 2012-01-24 13:57:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Atom" 4f1c33e2$0$1257$6...@n...neostrada.pl

    > Bardzo Ci dziękuję. Kupię nowy zasilacz, bo nie mam znajomego elektronika,
    > który by to zrobił "za piwo i 20zł za części". :-)

    Za dwie dychy można kupić cały (ale jakoś przestarzały)
    używany komputer -- z obudową i zasilaczem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-01-24 15:16:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Za dwie dychy można kupić cały (ale jakoś przestarzały)
    > używany komputer -- z obudową i zasilaczem. :)
    Tak samo starym zasilaczem, i z tak samo spuchniętymi kondensatorami?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2012-01-24 16:11:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" jfmi1l$p6i$...@m...internetia.pl

    > Tak samo starym zasilaczem, i z tak samo spuchniętymi kondensatorami?

    Ja mam 3 komputery, które powoli stają się bezwartościowe z uwagi
    na energożerność i niskie osiągi (FullHD na tym nie pójdzie? Nawet
    HD niekoniecznie pójdzie) ale kondensatory nie są spuchnięte i zasilacze
    są ogólnie w dobrej kondycji. :) Jeden z tych komputerów pracował niemal
    stale przez parę lat. Zasilacz ma sprawne zabezpieczenia przed przesileniami
    czy zwarciami, co sprawdziłem kilka razy namacalnie. Drugi z tych komputerów
    (firmowy Compaq) kupiłem jako używany a trzeci (firmowy Digital -- ten chyba
    nie ma zasilacza takiego, jaki jest dzisiaj zazwyczaj potrzebny, bo i cały
    komputer ten ma inną budowę, innego standardu) też pracował sporo.

    Ogólnie -- nie pojmuję problemów zasilaczowych. Mam wprawdzie jeden
    zasilacz spalony, ale nie komputerowy a inny. Wymieniłem w nim kondensator,
    ale w czasie wymieniania zadzwonił telefon, odwrócił moją uwagę, :) w efekcie
    czego wlutowałem kondensator (elektrolityczny) odwrotnie i spaliłem to i owo
    w tym zasilaczu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-01-31 14:09:27
    Temat: Re: Do BartkaK - było:Problem z dyskiem SATA
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    Mam możliwość skorzystania z czyjegoś starego zasilacza.
    Nie chciałbym jednak trafić "z deszczu pod rynnę".
    Czy można przed przeinstalowaniem sprawdzić czy w danym
    zasilaczu są spuchnięte kondensatory?

    Ponadto mam pytanie odnośnie wymiany zasilacza w komputerze,
    bez względu na to czy wymieniam na stary czy na nowy zasilacz:
    Jakie środki ostrożności należy przy tym zachować?

    Pozdrawiam
    Atom

  • 28. Data: 2012-01-31 14:33:47
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 31.1.2012, Atom napisał(a):

    > Mam możliwość skorzystania z czyjegoś starego zasilacza.
    > Nie chciałbym jednak trafić "z deszczu pod rynnę".
    > Czy można przed przeinstalowaniem sprawdzić czy w danym
    > zasilaczu są spuchnięte kondensatory?

    Oczywiście, że tak. Nikt (prócz jego właściciela) Ci tego nie zabroni.
    Śrubokręt w łapę i... powodzenia. ;D

    > Ponadto mam pytanie odnośnie wymiany zasilacza w komputerze,
    > bez względu na to czy wymieniam na stary czy na nowy zasilacz:
    > Jakie środki ostrożności należy przy tym zachować?

    Zaleca się uprzednio odłączyć go od sieci. ;D

    NMSP
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 29. Data: 2012-01-31 15:52:35
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    > Oczywiście, że tak. Nikt (prócz jego właściciela) Ci tego nie zabroni.
    > Śrubokręt w łapę i... powodzenia. ;D

    A jak wyglądają takie spuchnięte? Można to gdzieś zobaczyć
    w Internecie?

    I to wszystko?

    Pozdrawiam
    Atom

  • 30. Data: 2012-01-31 22:20:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-31 15:09, Atom pisze:
    > Mam możliwość skorzystania z czyjegoś starego zasilacza.
    > Nie chciałbym jednak trafić "z deszczu pod rynnę".
    > Czy można przed przeinstalowaniem sprawdzić czy w danym
    > zasilaczu są spuchnięte kondensatory?
    Trzeba zasilacz otworzyć (w większości przypadków) by go dokładnie
    obejrzeć. W niektórych zasilaczach z dużym wentylatorem 12cm - widać
    część kondensatorów przez łopatki w wentylatorze. Ale przeważnie są one
    i tak zasłaniane przez plątaninę kolorowych kabli (tych wychodzących z
    zasilacza, akurat one są do płytki wlutowane dokładnie w okolicy
    nieszczęsnych kondensatorów i je zasłaniają).

    Kondesatory spuchnięte wyglądają tak:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=spuchni
    %C4%99te+kondensatory+w+zasilaczu&gs_sm=e&gs_upl=0l0
    l1l365l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,c
    f.osb&biw=1920&bih=898&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source
    =og&sa=N&tab=wi&ei=-GcoT_TmA86h-Qay2IGVBQ

    tutaj widok najbiedniejszego zasilacza, bez pokrywki:
    http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20
    110209225613_1.JPG
    Kondensatory to te kubeczki, z widocznym srebrnym=aluminiowym okrągłym
    na górze, z nacięciami X lub Y na tej blaszce. Tutaj wszystkie
    wyglądają ok. Kondensatory "spuchnięte" mają wybrzuszoną tą górę, czasem
    na samym środku nacięć w X robi się aż dziurka i ślad z czegoś
    brązowo-żółtego... to już trup. Przykłady:
    http://obrazki.elektroda.pl/6363884800_1304607703.jp
    http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20
    110209225613_2.JPG
    http://obrazki.elektroda.net/79_1215268032.jpg ...

    > Ponadto mam pytanie odnośnie wymiany zasilacza w komputerze,
    > bez względu na to czy wymieniam na stary czy na nowy zasilacz:
    > Jakie środki ostrożności należy przy tym zachować?
    - Nie wymieniać zasilacza pod napięciem? :)
    - Uważać by po odkręceniu wszystkich 4 śrubek z tyłu - zasilacz nie
    "wypadł" do środka komputera, demolując resztę podzespołów?
    - Uważać by odłączając kable od płyty głównej - zwolnić najpierw
    zatrzask, a potem wtyczkę wyciągnąć, a nie na siłę?
    - Uważać wyciągając zasilacz, by nie zdemolować radiatora i wentylatora
    od procesora (bo jest blisko, a w niektórych obudowach wyjmowanie jest
    kolizyjne)
    - Podłączyć małą kwadratową wtyczkę "P4 12v" (jeśli występuje u ciebie)
    na swoje miejsce (stąd ostrzeżenie - "nowy" zasilacz też taką wtyczkę
    musi mieć, jak poprzednio była i była podłączona!)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173