  • 1. Data: 2012-01-21 15:13:05
    Temat: Problem z dyskiem SATA
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    Witam

    Od czasu gdy zainstalowałem dodatkowy dysk SATA
    i zainstalowałem na nim Win XP Pro SP3 czasami,
    ostatnio coraz częściej, pojawia się następujący problem:

    podczas startu systemu pojawia się komunikat o braku
    urządzenia do bootowania systemu. Gdy zaglądam
    do BIOSu do przeważnie same zmieniły się urządzenia
    na liście do bootiwania, przy czym czasami ten dysk jest
    na liście jako kolejny, czasami w ogóle go nie ma,
    ale występuje na liście Hard Disks, a czasami nawet
    w ogóle BIOS go nie widzi.
    Po wielu próbach uruchamiania systemu przy zmianach
    w BIOSie by z tego dysku odbywało się bootowanie,
    wreszcie jest OK i tak jest przez jakiś czas - parę miesięcy,
    miesiąc lub, jak ostatnio, 2 dni.
    Ostatnio zdarzają się także samoistne restarty systemu
    i wtedy przeważnie ten problem też występuje.

    Jaka może być przyczyna, co sprawdzić i co zmienić?

    Proszę o pomoc i pozdrawiam
    Atom

  • 2. Data: 2012-01-21 15:20:12
    Temat: Re: Problem z dyskiem SATA
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 21/01/2012 15:13, Atom wrote:
    > Witam
    >
    > Od czasu gdy zainstalowałem dodatkowy dysk SATA
    > i zainstalowałem na nim Win XP Pro SP3 czasami,
    > ostatnio coraz częściej, pojawia się następujący problem:
    [...]

    Smart nie sieje błędami? Spróbuj na innej linii zasilania
    (zmień kabelek zasilający), zmień kabelek SATA.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-01-21 15:35:11
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    > Smart nie sieje błędami?
    A co to znaczy? Co i jak mam sprawdzić?

    > Spróbuj na innej linii zasilania
    > (zmień kabelek zasilający), zmień kabelek SATA.
    Linia zasilania,a właściwie listwa z gniazdkami
    została niedawno zmieniona, więc chyba nie to.
    Kabelek SATA muszę kupić. Nie mam na wymianę. :-(

    Dziękuję i pozdrawiam
    Atom

  • 4. Data: 2012-01-21 15:36:57
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 21 Jan 2012 16:13:05 +0100, Atom napisał(a):

> [...]
    > i wtedy przeważnie ten problem też występuje.
    >
    > Jaka może być przyczyna, co sprawdzić i co zmienić?

    Zmień bateryjkę podtrzymującą CMOS.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2012-01-21 17:37:24
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 21/01/2012 15:35, Atom wrote:
    > A co to znaczy? Co i jak mam sprawdzić?

    > Linia zasilania,a właściwie listwa z gniazdkami
    > została niedawno zmieniona, więc chyba nie to.
    > Kabelek SATA muszę kupić. Nie mam na wymianę. :-(

    Pewnie masz - podmien z napędem DVD :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-01-21 17:38:00
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 21/01/2012 15:36, Michal Kawecki wrote:

    >[...]
    > Zmień bateryjkę podtrzymującą CMOS.

    Szczególnie to wpływa podczas pracy OS ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-01-21 17:42:58
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    > Szczególnie to wpływa podczas pracy OS ;-)

    Bateryjkę CMOS zmieniłem mniej więcej miesiąc temu.:-)

    Jak to sprawdzić? W Google nic nie znalazłem.

    Pozdrawiam
    Atom

  • 8. Data: 2012-01-21 18:27:01
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Atom <A...@A...com> w wiadomości
    news:4f1af921$0$1217$65785112@news.neostrada.pl napisał(a):
    > Jak to sprawdzić? W Google nic nie znalazłem.
    Doprawdy? Hasło sprawdzanie smart i trzeci wynik od góry.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 9. Data: 2012-01-21 18:34:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.1.2012, Atom napisał(a):

    > Jak to sprawdzić? W Google nic nie znalazłem.

    Oooooo, najczęstsze kłamstwo w Internecie. Dawno nie czytałem. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 10. Data: 2012-01-21 18:41:26
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    Po podaniu samego smart był tylko jeden wynik z informatyki
    t.zn. definicja w Wikipedii. Pozostałe dotyczyły motoryzacji.
    Wystarczy sprawdzić zamiast zarzucać komuś klamstwo.
    A poza tym, to chyba najwyższy czas zlikwidować
    wszystkie grupy skoro wszystko można znaleźć w Google.;-)

    "Sprawdzanie smart" rzeczywiście daje wyniki. Dziękuję.
    Mam nadzieję, że pozwoli mi to sprawdzić mój dysk
    bez utraty danych.

    Pozdrawiam
    Atom