    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 5 Dec 2010 11:49:44 +0100

    *Piotrek* w wiadomości news:nljo1snhw67h$.1p7pdf7r2bnue$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > A po co go reklamować? Przeciez jest sprawny. Przy krótkich odcinkach to
    > oczywiste że akumulator będzie niedoładowany i trzeba go co jakiś czas
    > doładowywac prostownikiem. Żeby uzupełnić ładunek elektryczny zabrany z
    > akumulatora przy rozruchu trzeba przejechac co najmniej 20 km. Przy dieslu
    > odcinki po 6 km w zimie jeszcze z grzaniem szyby i nawiewem powodują że
    > alternator nie ma żadnych szans na pełne naładowanie akumulatora.

    :) Ojciec jeździ do pracy 4km i jakoś akumulator domaga się interwencji po
    5ciu latach dopiero. Jakoś przez lata nie miało znaczenia czy silnik był
    benzynowy czy diesel.
    Rozruch to pół sekundy do sekundy przy poborze prądu przyjmijmy że 200A,
    wiadomo że aku przy dużym prądzie nie zbliży się do znamionowej pojemności,
    to jakim cudem potrzeba 20km by uzupełnić ładunek pobrany z aku? Wyjaśnij mi
    prosze bo nie rozumiem Twojego stanowiska.

    > Informacja od znajomego, o tym, że jeżeli akumulator wymaga doładowania -
    > to jest na śmietnik - to kompletna bzdura.

    Moje autko przy trasach po kilkaset m długo nie wymagało doładowywania mimo
    niskich temperatur.

    > W końcu akumulator ma za
    > zadanie ładować się i rozładowywać. W końcu w sklepie motoryzacyjnym
    > mają też akumulatory na sprzedaż i ładują je prostownikami - a nie w
    > samochodzie! Tak więc jeździć dalej i kontrolować - co 2 tygodnie - co
    > miesiąc akumulator. Jezeli napięcie w spoczynku spadnie poniżej 12,4v -
    > od razu doładowac prostownikiem. I przyzwyczaić się, że przy tak
    > krótkich odcinkach - i dodatkowo przy dieslu takie zachowanie się
    > akumulatora jest całkowicie normalne i nie świadczy absolutnie o
    > jakimkolwiek jego uszkodzeniu.

    Jak ja się ciesze że w życiu nie miałem normalnego auta, problem z aku
    miałem jak już aku był w stanie terminalnym, nigdy wcześniej...no dobra raz
    webasto pobierało mi minimum 400mA :)

    Pozdr