  • 11. Data: 2017-07-03 18:00:42
    Temat: Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > do
    >
    > A oglądałeś film od wspomnianego czasu? Chodzi o problem zastawiania
    > miejsc przez "śmierdzieli" przy superchargerach. Biedni podróżni w
    > teslach na elektrycznych oparach ledwo dojeżdżają do ładowarki a tam
    > się okazuje, że nie da się skorzystać....

    No chyba jest to rzeczywisty problem, nie ma co ironizować.

    Ładowarka niby wolna, figuruje w bazie jako taka z której można skorzystać,
    auto Cię do niej prowadzi jak po sznurku a tu się okazuje, że nie
    skorzystasz, bo jakiś mało bystry kierowca zaparkował tam gdzie nie jest
    miejsce dla niego.

  • 12. Data: 2017-07-03 18:15:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Jul 2017 16:00:42 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > skorzystasz, bo jakiś mało bystry kierowca zaparkował tam gdzie nie
    jest
    > miejsce dla niego.

    "Tesla parking only" nie v może być? Widziałem u Was "Honda parking
    only"...

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-07-03 18:27:44
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > jest
    >
    > "Tesla parking only" nie v może być? Widziałem u Was "Honda parking
    > only"...

    Nie rozumiem Twojego argumentu... sugerujesz, że źle parking był oznaczony?

  • 14. Data: 2017-07-03 22:26:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Jul 2017 16:27:44 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie rozumiem Twojego argumentu... sugerujesz, że źle parking był
    oznaczony?

    Sugeruję, że powinna być jakaś regulacja. Domyślam, się ze nawet u
    Was nie można zaparkować sobie pod dystrybutorem paliwa i pójść sobie
    np. na godzinne zakupy na stacji?
    Skoro nie - dlaczego nie macie regulacji, umożliwiającej usunięcie
    pojazdu ewidentnie blokujacego charger? Nie wiem na ile takie
    lisciki jakie ona pisze i zostawia takim blokującym za wycieczka
    zmienią cokolwiek w tej sprawie.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-07-04 07:17:14
    Od: p...@g...com

    A co zrobisz kolesiowi który w aucie przy dystrybutorze czyta gazetę ? To jest
    problem operatora stacji i jak kładzie laskę to się stację omija no chyba że to
    jedyny charger w okolicy :-) imho lalka przesadza to taki Tesla bashing :-)

  • 16. Data: 2017-07-04 08:55:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-04 o 07:17, p...@g...com pisze:

> [...]
    jedyny charger w okolicy :-) imho lalka przesadza to taki Tesla bashing :-)

    Poprosisz osobiście lub klaksonem o przeparkowanie.
    Nie pomoże to prosisz o pomoc obsługę stacji, oni bez oporów
    ściągną policję. A w przypadku elektryka nie ma stacji jako
    takiej, nie ma obsługi i jak rozumiem nie ma skutecznych
    metod pozbycia się auta blokującego punkt ładowania.

    A jak na jednym procencie dojedziesz do ładowarki a tam właśnie
    gostek zapina swoje elektryczne cudo i na na pytanie kiedy skończy
    odpowiada "za dziesięć godzin bo ja tam dalej pracuje".
    Też przesada ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2017-07-04 10:23:44
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 08:55:23 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    > gostek zapina swoje elektryczne cudo i na na pytanie kiedy skończy
    > odpowiada "za dziesięć godzin bo ja tam dalej pracuje".

    Chłopaki, tworzycie sztuczne problemy.
    Jak ktos do pracy jedzie to se ładować będzie w domu.
    W taryfie nocnej na spokojnie.

    A jak jedzie nad morze to mu raczej będzie zależało aby naładować i sie zwinąć w
    dalsza podróż a nie kisić sie przy ładowarce komus na złość.

    Pozatym o ile te ładowarki mają kable (nie mają styków pod samochodem) to co za
    problem odpiąć kabel i podłaczyć do swojego auta?
    Tam na pewno ktos zrobi autoryzacje po kablu bo to proste, tanie i naturalne i w
    efekcie takie ładowanie będzie bezgotówkowe lub nawet bez transakcyjne bo ładowarka
    sama wywie się z samochodu kogo obciążyć opłatą. Więc możecie w sumie zmienić temat
    kłótni z tego jak sie dopchać do ładowarki na to jak upewnic sie ze nikt nam jej nie
    odepnie przedwcześnie (choć i tu mysle ze producenci ładowarek pomysla o blokadzie na
    czas ladowania zwalnianej jak aku będzie pełne).

    Tak więc chciałbym was uspokoić że akurat te problemy sa do rozwiązania relatywnie
    prosto :)

    A ze ładowarki będą tanie to mysle ze w kluczowych lokalizacjach powstanie ich aż za
    dość. Byle elektryki stały sie popularne na co narazie nie licze...

  • 18. Data: 2017-07-04 10:34:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 10:23:46 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A ze ładowarki będą tanie to mysle ze w kluczowych lokalizacjach powstanie ich aż
    za dość. Byle elektryki stały sie popularne na co narazie nie licze...

    Samoobsługowe myjnie których pełno w każdym mieście idealnie tu pasuja. Jak
    elektryków będzie więcej to pewnie przy większości takich myjni obok odkurzacza
    ładowarki będą.

  • 19. Data: 2017-07-04 11:15:46
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 10:34:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    elektryków będzie więcej to pewnie przy większości takich myjni obok odkurzacza

    eeee nieeeee.

    Ładowarki maja być tam gdzie są ludzie i parkują.

    Czyli w centrach miast, przy chodnikach, na parkingach w centrach handlowych itp...

    Na zewnątrz w takiej ładowarce potrzebny jest tylko kabel, wtyczka.
    Druga część to interfejs autoryzacyjny, jakis ethernet do rozliczeń, licznik energii.
    Obie powyższe to raczej waciki kosztowo.

    IMHO najgorsza jest trzecia część: Odpowiednie przyłacze na te moc.

    Choc mnie by sie bardziej podobało ładowanie samochodu od spodu. Bez kabla tylko z
    pantografem z nawierzchni parkingu. Ale wybredny nie jestem, z kabla tez by mi
    pasowało...

  • 20. Data: 2017-07-04 11:22:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.07.2017 o 11:15, s...@g...com pisze:

    > IMHO najgorsza jest trzecia część: Odpowiednie przyłacze na te moc.

    Przyłącze przyłączem - potrzebna jest do tego elektrownia. To wszystko
    na razie działa bo nie jest masowe. Jak ma być masowe, to musisz drugie
    tyle elektrowni nastawiać co teraz (i to i tak optymistycznie licząc, że
    wszyscy będą ładować poza szczytem - choć to się pewnie da ceną załatwić).

    Shrek