  • 81. Data: 2012-04-08 21:27:56
    Temat: Odp: Odp: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:

    > Ale ja mowie o tym zeby S-3 zabranial zawracania. Ktos to musial wymyslec
    > jak S-3 wprowadzal, potem i tak trzeba bylo szkla wymieniac na takie ze
    > strzalka ... jakies nieporozumienie ... nie, komus to musialo byc od
    > poczatku potrzebne.

    Może i tak, tylko niekoniecznie na każdym skrzyżowaniu, więc po co taki
    przepis dotyczący każdego wprowadzać?

  • 82. Data: 2012-04-09 10:53:54
    Temat: Re: Odp: Odp: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 21:27:56 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Może i tak, tylko niekoniecznie na każdym skrzyżowaniu, więc po co taki
    > przepis dotyczący każdego wprowadzać?

    Mysle ze sami na to nie wpadlismy. Jest konwencja wiedenska o znakach i
    sygnalach, ale tam tak wyraznie to nie pisze.
    Albo komus to bylo potrzebne w organizacji ruchu, albo cala Europa wpadla w
    pulapke "bo tak zapisane w konwencji, ze tylko w kierunku strzalki"

    KRBRD choc raz sie przydala i konwencje wystawila - ale czemu bez obrazkow
    http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_miedzynarodowe_k
    onw_wieden_o_znakach_drogowych.htm

    Ja tam nie widze tego co u nas pisza o S-3 - ze zapewnia bezkolizyjny ruch
    w kierunku wskazanym strzalka.

    J.

  • 83. Data: 2012-04-09 12:17:12
    Temat: Re: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:u35fjbkmx0bc.1wtijh7zc1978.dlg@40tude.net>:

    > KRBRD choc raz sie przydala i konwencje wystawila - ale czemu bez obrazkow
    > http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_miedzynarodowe_k
    onw_wieden_o_znakach_drogowych.htm

    9. Jeżeli zielone światło w systemie trójbarwnym ma kształt jednej lub
    kilku strzałek zielonych na czarnym okrągłym tle, zapalenie się tej strzałki
    lub tych strzałek oznacza, że pojazdy mogą jechać tylko w kierunku lub
    kierunkach wskazanych przez te strzałki. Strzałki oznaczające zezwolenie na
    jazdę wprost powinny być swym ostrzem skierowane do góry.

    vs

    9. In a three-colour system, the red, amber and green lights may be
    replaced by arrows of the same colour on a black background. When lighted
    up,
    these arrows have the same significance as the lights, but the prohibition
    or
    authorization is restricted to the direction or directions indicated by the
    arrow or arrows. Arrows signifying that traffic may or may not proceed
    straight ahead shall point upwards. Black arrows on a red, amber or green
    background may be used. These arrows have the same significance as the
    above-mentioned arrows.

    Nakombinowali się tłumacze *i wycięli*, choć oczywiście czarne strzałki są w
    rozporządzeniu o znakach (na czerwonym i żółtym tle)

    > Ja tam nie widze tego co u nas pisza o S-3 - ze zapewnia bezkolizyjny ruch
    ^^^^^^^^^^^^
    > w kierunku wskazanym strzalka.

    Bo tak nie piszą u nas:

    3.Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że
    podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi
    uczestnikami ruchu.

    --
    Tomasz Nycz

  • 84. Data: 2012-04-10 09:28:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 06 Apr 2012 01:53:00 +0200, w
    <s...@k...sail-ho.p
    l>, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Jak nie wiesz - to nie pisz.

    To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

  • 85. Data: 2012-04-10 11:30:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 10.04.2012 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał/a:

    > To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

    Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są
    sprawne.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 86. Data: 2012-04-12 10:48:22

    Tue, 10 Apr 2012 11:30:00 +0200, w
    <s...@k...sail-ho.p
    l>, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są
    > sprawne.
    >
    > Krzysiek Kiełczewski

    To wiem. Tylko, że piszę o przypadku, gdy światła są czasowo wyłączane (np. na
    noc) i wtedy można zawrócić.