  • 61. Data: 2012-04-05 17:17:23
    Temat: Re: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 05 Apr 2012 15:51:09 +0200, w
    <s...@k...sail-ho.p
    l>, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Jakoś sobie radzą...

    Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

  • 62. Data: 2012-04-05 17:47:24
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak. Masz dwa różne przypadki wtedy.
    > Widzę że jesteś ze Szczecina. Proponuję podjechać choćby na Europejską,
    > jechać od strony ronda uniwersyteckiego. Zobaczysz na najbliższym
    > skrzyżowaniu właśnie taki sygnalizator :-).

    Nie chciało mi się gonić na drugi koniec Szczecina ale przejrzałem na google
    street view i nie widzę tam sygnalizacji zezwalającej na zawracanie.
    Przejrzałem aż do Ku Słońcu.
    Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z
    Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo. Ale przed sygnalizacją, po
    obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

  • 63. Data: 2012-04-05 17:53:44
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    2
    > Oczywiście że nie mógł zawrócić na tym skrzyżowaniu ale egzaminator też
    > złamał prawo gdyż zabrania się egzaminatorowi wydawania poleceń
    > sugerujących złamanie przepisów.
    > Mówiąc "na najbliższym skrzyżowaniu " egzaminator celowo wprowadził w
    > błąd. takie praktyki są zakazane i powinieneś donieść na egzaminatora i
    > zarządać anulowania jego negatywnej oceny.
    > Marek

    Pytałem syna i egzaminator poprawnie powiedział.
    Kazał zawrócić na najbliższym możliwym skrzyżowaniu.

  • 64. Data: 2012-04-05 18:44:28
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.4.2012, frank drebin napisał(a):

> [...]
    > Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo. Ale przed sygnalizacją, po
    > obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

    AFAIR taką sygnalizację (z zawracaniem) masz na Mieszka I (lewy skrajny,
    drugi od lewej już "tylko" w lewo) zaraz przed Piastów skręcając w
    Boh.W-wy.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 65. Data: 2012-04-05 18:48:28
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > http://w124.wrzuta.pl/obraz/7OvOlvDD4H6/skrzyzowanie
    2
    > i dopiero z tego miejsca skręcając w lewo zawracamy.

    § 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą
    kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).

    Fantom

  • 66. Data: 2012-04-05 18:54:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    frank drebin w <news:jlket2$e2b$1@mx1.internetia.pl>:

    > Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chciało mi się gonić na drugi koniec Szczecina ale przejrzałem na google
    > street view i nie widzę tam sygnalizacji zezwalającej na zawracanie.

    Nie chciało mi się ganiać na drugi koniec Polski, ale przejrzałem na gsw i
    zobaczyłem na najbliższym skrzyżowaniu w kierunku Europejskiej za "Rondem
    Uniwersyteckim" (Krakowska,Bronowicka,Europejska) znak S-3 ze strzałką
    skierowaną "w lewo i do dołu"

    > Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z
    > Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo.

    Nie kłam proszę...

    <http://s7.postimage.org/tprailq1n/drebin.jpg>

    > Ale przed sygnalizacją, po
    > obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

    Tak, jest -- taki:

    <http://s8.postimage.org/wizxreeyd/drebin.jpg>

    Da się przeczytać co jest na tabliczce...

    --
    Tomasz Nycz

  • 67. Data: 2012-04-05 19:16:19
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > AFAIR taką sygnalizację (z zawracaniem) masz na Mieszka I (lewy skrajny,
    > drugi od lewej już "tylko" w lewo) zaraz przed Piastów skręcając w
    > Boh.W-wy.

    Tak, zgadza się.

  • 68. Data: 2012-04-05 19:17:17
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    .
> [...]
    > Tak, jest -- taki:
    > <http://s8.postimage.org/wizxreeyd/drebin.jpg>
    > Da się przeczytać co jest na tabliczce...

    Tak, masz rację. Cofam co napisałem.

  • 69. Data: 2012-04-05 21:16:58
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > No to wytłumaczyłeś :-). Mam nadzieję że nikt się do Twoich wskazówek nie
    > zastosuje...

    No co jeszcze żyję pierwszym kwietnia :)
    Swoją drogą to mi się kołacze, że jeszcze nie tak dawno widziałem takie
    sygnalizoatory, które własnie miały czarne strzałki na zielonym,
    podświetlonym tle jako oznaczenia sygnalizatorów poszczególnych pasów ruchu.
    Oczywiście tam, gdzie sygnalizatory nie mają żadnych strzałek można
    zawracać.
    Jeżeli zaś chodzi o czarne strzałki to kojarzy mi się, że kiedyś były tylko
    jako informacja dla którego pasa ruchu jest przeznaczony dany sygnalizator i
    tu także można było zawracać. Później wprowadzono zielone strzałki jako
    strzałki warunkwe i tu można się poruszać tylko i wyłącznie we wskazanym
    strzałką kierunku.
    Kojarzę, że te różne strzałki jeszcze dość długo funkcjonowały razem.
    Oczywiście nie chodzi mi o strzałki na sygnalizatorach czerwonym i
    pomarańczowym.
    Być może się mylę.

  • 70. Data: 2012-04-06 01:53:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    > Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

    Jak nie wiesz - to nie pisz.

    Krzysiek Kiełczewski