eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62.MISMATCH!peer02.f
    r7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
    <592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Fri, 2 Jun 2017 16:21:56 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <59317486$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.151.71
    X-Trace: 1496413318 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15207 83.4.151.71:54150
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2320
    X-Received-Body-CRC: 1550465968
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718688
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-02 o 02:17, SnCu pisze:
    > W dniu 2017-05-31 o 14:59, Elektrolot pisze:
    >
    >>
    >> Gdy odwzbudzamy silnik to nie ma on większej mocy.
    >
    > Przecież silniki prądu stałego obejmuje zależność
    >
    > I = (U-SEM) / R
    >
    > R i U są const.
    >
    > Natomiast SEM zależy od strumienia magnetycznego i prędkości obrotowej. Więc
    zmniejszając strumień,
    > zmniejszamy SEM i mniej "tracimy" z U.

    Może niedokładnie to ująłem. Jeśli obniżasz strumień to silnik nie może być już
    obciążany mocą
    znamionową tylko niższą. Właśnie z uwagi na wzrost prądu powyżej znamionowego
    (zgodnie ze wzorem
    który podałeś). Pisałem już o tym w tym wątku.

    M = k*fi*I.

    Jeśli fi maleje to I musi wzrosnąć aby silnik utrzymał ten sam moment na wale.

    > Zresztą w pojazdach o napędzie elektrycznym wrzucenie wyższego stopnia osłabienia
    wzbudzenia
    > powoduje wzrost prądu przy danej prędkości, więc moc rośnie.

    Zgadza się, tak np. robiło się w trakcji, gdzie były stosowane silniki szeregowe.
    Maszynista
    odwzbudzał silnik np. poprzez bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia.
    Tylko zauważ że przy większych prędkościach moment obciążenia silnika jest mniejszy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: