-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62.MISMATCH!peer02.f
r7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
<592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
From: Elektrolot <e...@N...pl>
Date: Fri, 2 Jun 2017 16:21:56 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <59317486$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.4.151.71
X-Trace: 1496413318 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15207 83.4.151.71:54150
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2320
X-Received-Body-CRC: 1550465968
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718688
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-02 o 02:17, SnCu pisze:
> W dniu 2017-05-31 o 14:59, Elektrolot pisze:
>
>>
>> Gdy odwzbudzamy silnik to nie ma on większej mocy.
>
> Przecież silniki prądu stałego obejmuje zależność
>
> I = (U-SEM) / R
>
> R i U są const.
>
> Natomiast SEM zależy od strumienia magnetycznego i prędkości obrotowej. Więc
zmniejszając strumień,
> zmniejszamy SEM i mniej "tracimy" z U.
Może niedokładnie to ująłem. Jeśli obniżasz strumień to silnik nie może być już
obciążany mocą
znamionową tylko niższą. Właśnie z uwagi na wzrost prądu powyżej znamionowego
(zgodnie ze wzorem
który podałeś). Pisałem już o tym w tym wątku.
M = k*fi*I.
Jeśli fi maleje to I musi wzrosnąć aby silnik utrzymał ten sam moment na wale.
> Zresztą w pojazdach o napędzie elektrycznym wrzucenie wyższego stopnia osłabienia
wzbudzenia
> powoduje wzrost prądu przy danej prędkości, więc moc rośnie.
Zgadza się, tak np. robiło się w trakcji, gdzie były stosowane silniki szeregowe.
Maszynista
odwzbudzał silnik np. poprzez bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia.
Tylko zauważ że przy większych prędkościach moment obciążenia silnika jest mniejszy.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.17 16:55 J.F.
- 02.06.17 16:59 J.F.
- 02.06.17 17:24 Elektrolot
- 02.06.17 17:40 SnCu
- 02.06.17 17:43 J.F.
- 02.06.17 17:45 SnCu
- 02.06.17 22:17 Pcimol
- 02.06.17 23:50 Marek S
- 02.06.17 23:57 Marek S
- 03.06.17 00:02 Marek S
- 03.06.17 08:38 Janusz
- 03.06.17 09:32 Elektrolot
- 03.06.17 10:02 Elektrolot
- 03.06.17 10:45 Paweł Pawłowicz
- 03.06.17 12:05 ww
Najnowsze wątki z tej grupy
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i