    From: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem motocyklistów względem samochodów
    Date: Mon, 2 Aug 2010 14:02:19 +0200

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i364jl$cru$1@news.task.gda.pl...
    > Jakie są prognozy koegzystencji samochodów i motocykli na drogach
    > i ulicach? Ja jestem coraz częściej zaskakiwany pojawieniem się motocykla
    > obok mojego samochodu. Obecność taka jest niezależna
    > od jakiegokolwiek znaku drogowego, czy to stojącego, czy też
    > namalowanego na jezdni. Regułą jest nieprzestrzeganie przepisów
    > (przez motocyklistów) zakazu wyprzedzania na podwójnej ciągłej.

    Myślę, że zakładającemuwątek chodziło o dość oczywiste sytuacje,
    często spotykane na drogach a mianowicie:
    - znagła pojawiających się motocyklistów lub grup,
    jadących bokiem pasa - lub ciągle wyprzedających ciąg samochodów
    poruszających się na drodze - w tym samym kierunku, z normalną prędkością.
    A obrazując:
    - jedzie ciąg samochodów ze średnią prędkością ok. 100 - 110 km/h,
    tą samą droga pomyka motocykl z przelotową prędkością 140 - 160
    co nie jest jakimś strasznym piractwem motocyklowym.
    Oczywiste jest, że tem motocykl bedzie wyprzedał wszystkich
    i o ile: - wykorzysta przyspieszenie, małe wymiary, skrętnośc - to robi to
    bezpiecznie.
    ALE... jadąc nad morze polskie, po przejechamiu 400 km drogi - jest się na
    tyle zmeczonym,
    że niktnie będzie zaglądał we wsteczne lusterko co 1 minutę, a tylko wtedy,
    kiedy będzie
    wyprzedzał ... i dlatego może powstać sytuacja dość niebezpieczna..
    Jeżdzę motocyklem jakieś 15 lat, samochodem pewnie też tyle i nigdy mi to
    nie sprawiało
    problemu, ani z jednej ani z drugiej strony..... ALE ostatnio bardzo często
    widzę
    motocyklistów, którzy po prostu przeginają...
    pozdr.
    Gr