  • 1. Data: 2014-11-06 15:13:47
    Temat: Problem lapek HP z allegro
    Od: fifak <f...@o...pl>

    Kupiłem lapka na allegro HP 6910P, facet sprzedawał z40sztuk. Stan
    idealny i nie przeczę wizualnie wygląda dobrze.

    Problem jest taki że po zainstalowaniu dowolnego systemu (próbowałem XP,
    W7/32, W8.1/64) grafika uruchamia się w najniższej rozdzielczości VGA i
    mimo zainstalowania sterowników, na grafice jest wykrzyknik (kod 12),
    taki sam wykrzyknik jest mostku (bridge)82801 PCI.

    Jak wyłączę ten mostek to grafika nagle ożywa i działa OK (zintegrowana
    965).

    Dlatego piszę na pecet bo nie wiem czy to problem sprzętowy czy
    programowy, czy laptop jest uwalony ?

    W zasadzie z wyłączonym mostkiem wszystko wydaje się działać ale troche
    mnie to denerwuje, do czego jest ten mostek...

    W necie znalazłem taki temat
    http://www.centrumxp.pl/forum/yaf_postst39763_Kod-12
    -dla-karty-graficznej.aspx

    niestety w tym laptopie nie ma takich opcji w biosie

  • 2. Data: 2014-11-06 15:40:03
    Temat: Re: Problem lapek HP z allegro
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-06 15:13, fifak pisze:
    > Kupiłem lapka na allegro HP 6910P, facet sprzedawał z40sztuk. Stan
    > idealny i nie przeczę wizualnie wygląda dobrze.

    Ja bym skorzystał z tego póki lapek jest nowy:

    http://h22207.www2.hp.com/pl-pl/contact-hp

    Dodam że HP ma do 30 dni program przedsprzedaży i nie trzeba go oddawać
    na serwis celem naprawy tylko do dostawcy celem wymiany (brak naprawy).

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-11-06 18:31:04
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 06.11.2014 15:40, Chris wrote:

    > Ja bym skorzystał z tego póki lapek jest nowy:
    >
    > http://h22207.www2.hp.com/pl-pl/contact-hp

    A ja bym zainstalował sterowniki
    http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.
    PAGE/public/psi/swdHome?sp4ts.oid=3357382&ac.admitte
    d=1415294936468.876444892.199480143

    --
    Olek

  • 4. Data: 2014-11-06 18:39:04
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-11-06 18:31, Olek pisze:

    > A ja bym zainstalował sterowniki
    > http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.
    PAGE/public/psi/swdHome?sp4ts.oid=3357382&ac.admitte
    d=1415294936468.876444892.199480143

    wszystkie instalowałem i nic

    mam dwa nieznane urządzenia

    nawet w bios powyłączałem wszystko co było zbędne (modem pilot )
    resetowałem bios do default i nic

  • 5. Data: 2014-11-06 18:44:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2014 15:13:47 +0100, fifak napisał(a):

    > taki sam wykrzyknik jest mostku (bridge)82801 PCI.

    Spróbuj znaleźć sterownik do tego urządzenia posługując się identyfikatorem
    urządzenia. Raz kiedyś mi się udało tym sposobem znaleźć ster do urządzenia
    do którego ni cholery nie było steru na stronach producenia lapka.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-11-06 18:46:31
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 06.11.2014 18:39, fifak wrote:

    > wszystkie instalowałem i nic

    HP SoftPaq nic nie proponuje?

    --
    Olek

  • 7. Data: 2014-11-06 19:01:34
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Spróbuj znaleźć sterownik do tego urządzenia posługując się identyfikatorem
    > urządzenia. Raz kiedyś mi się udało tym sposobem znaleźć ster do urządzenia
    > do którego ni cholery nie było steru na stronach producenia lapka.

    ale problem jest taki że stery są jednak wykazują konflikt zasobów
    (przerwanie?)cytuję z grafiki:

    To urządzenie nie może znaleźć odpowiednich wolnych zasobów, których
    można użyć. (Kod 12)

    i jeżeli wyłącze jedno z nich(np mostek) to zasoby się zwalniają i rusza
    grafika, znika wykrzyknik z grafiki i zaczyna działać normalnie

  • 8. Data: 2014-11-06 19:22:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2014 19:01:34 +0100, fifak napisał(a):

> [...]
    >

    > i jeżeli wyłącze jedno z nich(np mostek) to zasoby się zwalniają i rusza
    > grafika, znika wykrzyknik z grafiki i zaczyna działać normalnie

    Za dawnych czasów w95/w98 często pojawiał się problem przydziału przerwań
    ale z reguły można było zapanować nad tym przydzielając je z palca.
    Ciekawe czy "zasoby" o jakich mówi twój OS to przerwania? Jeśli tak, to
    może twój BIOS umożlwia jakieś manewry przerwaniami albo też w opcjach
    sterownika można zmienić przerwanie. Ja bym tu próbował pokombinować.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-11-06 19:32:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-06 o 18:39, fifak pisze:

    > wszystkie instalowałem i nic
    >
    > mam dwa nieznane urządzenia
    >
    > nawet w bios powyłączałem wszystko co było zbędne (modem pilot )
    > resetowałem bios do default i nic

    Stawiam na to, że jednak jest uwalony (mostek/grafika).
    Podobne cyrki miałem z procesorem Core i3 do laptopa jak miał uwaloną
    wbudowaną kartę graficzną w procesor. Wymiana procesora pomogła.
    -- Irokez

  • 10. Data: 2014-11-06 19:47:30
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > może twój BIOS umożlwia jakieś manewry przerwaniami albo też w opcjach
    > sterownika można zmienić przerwanie. Ja bym tu próbował pokombinować.

    no własnie bios nie umożliwia, na razie walczę z HP softpaq jak ktoś
    doradził...

    ale problem jest na tyle dziwny że chyba napisze do sprzedawcy bo gogle
    nic nie wypluwa i wynika z tego że jest jednostkowy błąd

    chociaż w zasadzie z wyłączonym mostkiem wszystko dobrze śmiga