  • 11. Data: 2010-04-19 00:12:50
    Temat: Re: Problem - komputer włącza się na chwilę
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 22:00:47 +0200, deepblue napisał(a):

> [...]
    > do sieci i kilku próbach uruchomienia ruszył (przytrzymałem przycisk pwr).
    > Tyle, że przy tym pierwszym uruchomieniu był pisk z głośniczka i brak obrazu
    > na monitorze. Przy kolejnym uruchomieniu ruszył już normalnie. Działa na
    > razie bez problemów ale gdy wymieniałem baterię na płycie objawy powtórzyły
    > się. Wygląda to tak jakby po odłączeniu od sieci komp potrzebował
    > kilku/kilkunastu minut na "podładowanie się". Kondensatory na płycie
    > wyglądają ok. Komp po uruchomieniu działa bezproblemowo w 2D/3D.
    >
    > Komp to Intel Core Duo 1,8 GHz, płyta Abit AB9 Pro, zasilacz BeQuiet 500W,

    Miałem podobną przypadłość, opisałem szczegóły w tym wątku:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/msg/1085
    fb0612723174?hl=pl&
    Winna była płyta główna.

    --
    GLaF

  • 12. Data: 2010-04-19 00:18:24
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 01:36:42 +0200, Animka napisał(a):

    > Kabel długi to i prąd do listwy nie od razu dojdzie.

    To odczekaj choć milisekundę.

    > Po podłączeniu
    > listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero
    > włączam komputer.

    Nie wiem co się dzieje przez te 2 minuty, ale tu na pewno nie chodzi o
    długość kabla.

    Muszę przyznać Animka, że tym postem przeszłaś samą siebie. Gratulacje!

    --
    GLaF

  • 13. Data: 2010-04-19 05:40:16
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

    > W dniu 2010-04-19 01:36, Animka pisze:
    > Kabel długi to i prąd do listwy nie od razu dojdzie. Po podłączeniu
    > listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero
    > włączam komputer.

    O Matko i Córko :-)))

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2010-04-19 07:20:20
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 02:05:26 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > No ale dobrze, ze rozprostowany ten kabel. Najgorzej jak jest zwiniety.
    > Elektrony wtedy takiego krecka dostaja, ze moga do listwy nigdy nie dotrzec.
    > No i nie powinno sie uzywac kabli z beztlenowej miedzi, elektrony sie
    > udusza po drodze i martwe moga zapchac listwe.

    Trzeba też uważać żeby był położony poziomo, bo jak się mieszka daleko od
    elektrownii to już nie mają tyle mocy żeby podpiec pod górę...
    --
    Marcin

  • 15. Data: 2010-04-19 08:45:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Robert pisze:
> [...]
    > poprawne. Przeoczyłem (o ile to ważne) sprawdzenie dodatkowej linii 12V.
    > Może macie jakieś sugestie (drugiego zasilacza i CPU do sprawdzenia nie

    Spróbuj przed włączeniem komputera docisnąć palcem chipset. Pewnie
    poszły łączenia pod nim i dlatego taki objaw. Dosyć znany ostatnio
    przypadek. Ale to nie zmowa producentów - to wymysł uni z ROHS - cyną
    bezołowiową. Płyta pewnie pójdzie na złom (bo nie opłaca się naprawiać
    często), ale to takie ekologiczne stosowanie tej cyny bezołowiowej.

  • 16. Data: 2010-04-19 08:48:07
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MarcinCz pisze:

    > Trzeba też uważać żeby był położony poziomo, bo jak się mieszka daleko od
    > elektrownii to już nie mają tyle mocy żeby podpiec pod górę...

    Pomysły to macie niezłe :P
    Ale tak ogólnie to wiecie, że prąd porusza się z prędkością niemal
    światła i w ciągu sekundy obiegnie ziemię około 7,5 raza?
    A te opóźnienia to spowodowane przez wbudowane proste układy testujące
    prawidłowość podawanego napięcia.

  • 17. Data: 2010-04-19 09:10:40
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    GLaF wrote:

    > Miałem podobną przypadłość, opisałem szczegóły w tym wątku:
    > http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/msg/1085
    fb0612723174?hl=pl&
    > Winna była płyta główna.

    Dzięki.
    Poguglałem wczoraj i podobne objawy dawał również uszkodzony zasilacz (też
    BeQuiet).
    Zapomniałem wcześniej napisać, że powyżej opisane problemy miałem ok 3 tyg
    temu. Od tego czasu komp działa ok, ale wiem ze jeśli odłączę zasilanie choć
    na chwilę problem powróci. Na razie zostawię chyba tak jak jest (inne
    priorytety finansowe) a sprawdzę dokładnie jak całkiem padnie.
    Jeszcze raz dzięki.

    --
    deepblue

  • 18. Data: 2010-04-19 09:47:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > listwy do gniazdka w scianie teraz odczekuję ze 2 minuty i dopiero
    > włączam komputer. Nie ma co się spieszyć. Te parę minut człowieka nie zbawi.
    Jak rozumiem czekasz na uzyskanie odpowiedniej temperatury przez układ
    filtrujący. Zastanawiam się jednak dlaczego tylko 2 minuty. Daj mu
    przynajmniej 30-40 minut - uzyskasz optymalną pracę listwy, znacznie
    zmniejszysz zużycie energii elektrycznej, wydłużysz także czas życia
    swojego komputera! :->
    Maciek

  • 19. Data: 2010-04-19 10:51:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A te opóźnienia to spowodowane przez wbudowane proste układy testujące
    > prawidłowość podawanego napięcia.

    Daj spokoj, pojemnosc warystorow jest rzedu nF, neonowki pewnie pF,
    indukcyjnosc dlawika (o ile jest) tez nie ma znaczenia. Przypominam, ze
    mowimy o pradzie przemiennym, wiec w zaleznosci od charakteru ukladu
    (pojemnosciowy, czy indukcyjny) mozna mowic co najwyzej o "wyprzedzaniu"
    wektora U przez I, albo odwrotnie, czyli slynne tematy wokol cos fi.
    Mozna sobie oczywiscie prowadzic akademicka dyskusje n/t stanow
    nieustalonych w ukladach listwy, ale mnie naprawde zalamuje totalna
    ignorancja elementarnej fizyki w Narodzie. Jak to jest, ze czlowiek,
    ktory nie pamieta co napisal Mickiewicz, Norwid, czy Slowacki, jest
    uznawany za hmm..., niegodnego towarzystwa, a czlowiek, ktory nie zna
    chocby prawa Ohma (kiedys 8 klasa podstawowki) juz powszechnej
    dezaprobaty nie wywoluje? Owszem na grupie raczej technicznej mamy ubaw
    z Animki, ale tak powszechnie, chocby wsrod dziennikarzy, moja smutna
    obserwacja pozostaje aktualna. Ostatnio mowie synowi, ze jak sie nie
    bedzie uczyl, to zostanie dziennikarzem (przepraszam tych kumatych).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2010-04-19 11:16:38
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    k***a m** Co to za durne pieprzenie ludzie, to ma być grupa
    sprzętowa ? i znowu jakieś bzdurne teksty do animki - i przykro mi,
    ale ty animko też pieprzysz.

    Robercie, sprawa wygląda tak:

    Włączasz kompa, razem ze startem płyty pojawiają się odczyty z
    czujników temperatury na chipsecie/procku itp. W biosie ustawiona jest
    maksymalna dopuszczona wartość - powyżej niej sprzęt poprostu jest
    wyłączany, bo temperatura mogłaby uszkodzić w/w układy. Sugerowałbym
    sprawdzenie/przeczyszczenie układu chłodzenia - również na grafice,
    jeżeli ma wiatrak i wymianę pasty termoprzewodzącej na procesorze/
    grafice i usunięcie syfu właściwie z całego wnętrza obudowy. Jeżeli to
    nie pomoże to sprawdzić wartości, które są ustawione w biosie i je
    tutaj przedstawić.