  • 1. Data: 2015-10-15 22:43:06
    Temat: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: s...@g...com

    Chyba NTG ale musze zapytać

    Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
    Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć.
    Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu.
    Ttroch

  • 2. Data: 2015-10-15 22:58:27
    Temat: Re: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 października 2015 22:43:08 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Chyba NTG ale musze zapytać
    >
    > Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
    > Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć.
    > Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu

    Trochę wolno czy mi się wydaje?

    NAS to QNAP 212 z dyskami Samsung HD103UJ
    Macierz ustawiona jako Raid 0
    NAS podpiety przez Router tplink
    Czy to normalne

  • 3. Data: 2015-10-15 23:20:53
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Trochę wolno czy mi się wydaje?

    Mój NAS, zyxel NSA320 z dyskami Samsung HD204UI przyjmuje 715MB w ok. 20
    sekund... Bez RAID'a.
    Sieć 1GB też na Zyxelu, ale prostym jakimś.
    Przem

  • 4. Data: 2015-10-16 07:05:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

    > Trochę wolno czy mi się wydaje?
    >
    > NAS to QNAP 212 z dyskami Samsung HD103UJ
    > Macierz ustawiona jako Raid 0
    > NAS podpiety przez Router tplink
    > Czy to normalne

    Zależy jaki NAS, ale słaby zapisuje 20 MB/sek., dobry zapisuje 90
    MB/sek., bardzo dobry 120 MB/sek. Czyli zapis twoich 380 MB powinien
    trwać kilka/naście sekund.

  • 5. Data: 2015-10-16 07:38:59
    Od: s...@g...com

    > Zależy jaki NAS, ale słaby zapisuje 20 MB/sek., dobry zapisuje 90
    > MB/sek., bardzo dobry 120 MB/sek. Czyli zapis twoich 380 MB powinien
    > trwać kilka/naście sekund.

    Wiec o co chodzi?

    SMART obu dysków OK.
    Uszkodzony kabel ale wtedy transmisja powinna być =0

  • 6. Data: 2015-10-16 08:55:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 22:38:59 -0700, suryga napisał(a):

    > Wiec o co chodzi?

    Mało prawdopodobne, ale może wolny komputer z niewielką ilością RAM i
    jakimś żarłocznym antywirusem.
    Łączysz się przez WiFi czy ethernet?

  • 7. Data: 2015-10-16 09:00:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.10.2015 o 08:55, jureq pisze:

    > Mało prawdopodobne, ale może wolny komputer z niewielką ilością RAM i
    > jakimś żarłocznym antywirusem.
    > Łączysz się przez WiFi czy ethernet?

    ja bym najpierw sprawdził prędkość samego łącza. spróbuj coś przesłać
    z/na telefon w tej sieci i zobacz jaka jest prędkość.

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-10-16 09:30:34
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 22:58, s...@g...com pisze:

    > Trochę wolno czy mi się wydaje?

    Zmierz szybkość przesyłania dużego pliku (kilkaset MB). Na małych
    plikach transfer spada.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2015-10-16 11:22:27
    Od: s...@g...com

    Opis sieci
    Laptop Core2Duo 2,13 z 4GB Ramu
    Dysk SSHD Seagate 500GB 7200 rpm
    HDTune twierdzi że średni transfer na poziomie 80 MB/s
    Windows bez żadnych antywirusów i ekstra programów w tray'u

    Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.

    NAS Używany QNAP TS212 Procek 1,2 GHz Pamięć 256 MB Ram
    + dyski Samsung HD103UJ

    Dane przesyłane po Ethernecie.
    Dla testów na różnych kablach tak na wszelki wypadek.

    Praca z NAS

    Wczoraj jak przyniosłem chciałem wysłać przez przeglądarkę.
    Niestety Qnap powiedział że musze mieć Chrome
    Wiec się wkurzyłem i użyłem QFinder.

    Efekt: transfer na poziomie KB/s

    Dzisiaj już się z Chrome przeprosiłem
    I Transfer wzrósł do 11 MB/s
    Niezależnie od
    Kierunku przesyłu > od lub do NAS
    Wielkości plików > największe miały po 700MB
    Użytych kabli sieciowych robione/kupione w sklepie

    Pytanie
    Poldek napisał że minimum to 20 MB/s a ja ma tylko 10 MB/s.
    Co mogę zrobić żeby podnieś transfer?

    Po co jest Qfinder i dlaczego MUSZE używać Chrome do przesyłu plików.

    I czy jest sposób żeby użyć HD Tune oraz Crystal Disk Info dla dysków NAS-a.
    Ewentualnie jakieś zamienniki.

  • 10. Data: 2015-10-16 12:02:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

    > Router TP LINK jakiś tam kupiony za 100 zł.
    > I Transfer wzrósł do 11 MB/s

    Strzelam, że router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
    Transfery 11-12 MB/sek. to maksium przy Fast Ethernecie, czyli router, a
    konkretnie switch wbudowany w router jest wąskim gardłem.
    Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna
    przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

    Oddzielna sprawa, to sposób przesłania plików komp-NAS. Jeżeli jesteś w
    swojej sieci domowej, to przesyłaj po SMB, ew. FTP lub AFP. Użycie
    przeglądarki do przesyłania z<->do NASa, który stoim w tym samym LANie,
    to trochę przerost formy nad treścią i też może spowalniać.