-
31. Data: 2013-10-02 09:50:33
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 02 Oct 2013 00:28:05 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:
> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>
>
>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła. Czyli
>>>> jechać mógł i ponad setkę.
>>>
>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
>>> hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>>
>> Nieprawda.
>> Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos
>> systemu który miałby wzmaniac siłę hamowania własnie dlatego, ze ludzie
>> w początkowej fazie hamują zbyt słabo.
>
> Awaryjnego hamowania ? To by ABSu nie wymyślano.
To się nazwywa brake Assist albo asystent hamowania. I jest w autah z
ABSem,
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
32. Data: 2013-10-02 09:54:12
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 2 Oct 2013 07:49:38 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco
> mocno wprowadzono asystenta hamowania
Ale o wiele wczesniej wprowadzono ABS, bo deptali za mocno 8-)
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
35. Data: 2013-10-02 11:00:43
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
> Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony
> deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych.
Mysle, ze to tez nie jest prawda.
W sensie, ze pewnie i sie powinno, ale mało osób robi to prawidłowo.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."
-
33. Data: 2013-10-02 11:00:43
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco
>> mocno wprowadzono asystenta hamowania
>
> Ale o wiele wczesniej wprowadzono ABS, bo deptali za mocno 8-)
ROTFL...
Wprowadzili, bo nie potrafili deptać z różna siła na poszczególne koła oraz
nie potrafili kilkukrotnie w ciągu sekundy zmienić siły hamowania na
poszczególne koło.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff
-
34. Data: 2013-10-02 11:00:43
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
>> hamowania?
>
> Pamiatej, ze te systemy sa dosc nowe, za to ABS jest w powszechnym uzyciu
> od 25 lat albo i dluzej.
>
O czym to świadczy?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"
-
36. Data: 2013-10-02 11:00:44
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>>>>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>>>>
>>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
>>>> hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>>
>>> Napisał na samym początku:
>>> "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa"
>>
>> Tak.
>> Ja nie twierdziłem że nie napisał.
>> Stwierdziłem tylko, ze to niezbyt dobre założenie.
>
> Ty jesteś RadoslawF albo Maciek?
A co, na prywatnego maila wam sie wciąłem?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"
-
37. Data: 2013-10-02 11:00:44
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>>>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>>>
>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego
>>> hamowania wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>>
>> Nieprawda.
>> Nawet kiedys oglądałem jakies badania na ten temat i opis jakiegos
>> systemu który miałby wzmaniac siłę hamowania własnie dlatego, ze
>> ludzie w początkowej fazie hamują zbyt słabo.
>
> Awaryjnego hamowania ?
Tak, awaryjnego
> To by ABSu nie wymyślano.
Taki system współpracuje z ABS.
O ABS tez kiedys czytałem, ze ludzie zbyt lekko hamują.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
Zbigniew Trzaskowski
-
38. Data: 2013-10-02 11:34:25
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 2 Oct 2013, John Kołalsky wrote:
> Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
>
>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>>>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>>>
>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
>>> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>
>> Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania
>> hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w układzie
>> hamulcowym.
>> http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-h
amowania.html
>
> Przecież ten artykuł jest o hamowaniu z ABS.
...no i?
Jasne, przeczytałeś go równie uważnie jak standardy dotyczące zasad
formatowania postów w usenecie.
Żebyś się nie przemęczył zacytuję:
"Tymczasem zwykły kierowca zazwyczaj zaczyna hamować szybko, ale czyni
to za słabo, niepotrzebnie wydłużając drogę hamowania"
pzdr, Gotfryd
-
39. Data: 2013-10-02 11:40:30
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 2 Oct 2013 09:00:43 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> ROTFL...
> Wprowadzili, bo nie potrafili deptać z różna siła na poszczególne koła oraz
> nie potrafili kilkukrotnie w ciągu sekundy zmienić siły hamowania na
> poszczególne koło.
ROFLuj sobie. Pewnie zaraz napiszesz, ze jak uczono hamowania pulsacyjnego,
to tez po to, zeby "deptać z różna siła na poszczególne koła oraz w ciągu
sekundy zmienić siłe hamowania na poszczególne koła".
A ja myslalem, ze po to, zeby hamowac bez zrywania przyczepnosci i utraty
sterownosci...
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
40. Data: 2013-10-02 12:54:12
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: tá´Ź
ToMasz wrote:
> Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy
> że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał
> dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z
> jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
150 km/h, o ile miał hamulec energetyczny Łagiewki.
--
ss??q s? ??u??ou??