-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do
spalinowych?
Date: Fri, 02 Nov 2018 15:59:08 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <prhons$529$1@node2.news.atman.pl>
References: <e...@g...com>
<5bdc0993$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5bdc156f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
<5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: static-81-219-27-176.devs.futuro.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node2.news.atman.pl 1541170748 5193 81.219.27.176 (2 Nov 2018 14:59:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2018 14:59:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642857
[ ukryj nagłówki ]J.F. pisze:
> Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
>> Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
> Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
> Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja
> :-)
To nie do końca tak.
Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki
potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli
dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni,
to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej
zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że
potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku.
Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i
eksploatacji na pewno już nie :)
> W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku
> 110V
> (ale 220 tez maja czesto).
> No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
> zeby pod maska nie bylo 1000V ...
Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest
niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi
być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie
tylko o bateriach. :)
> Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
> Ale juz od nich odeszli ...
No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości
podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia).
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.18 18:42 ToMasz
- 02.11.18 22:41 Irek.N.
- 03.11.18 00:50 Tomasz Pyra
- 03.11.18 01:41 Zenek Kapelinder
- 03.11.18 07:23 Shrek
- 03.11.18 10:09 Tomasz Pyra
- 03.11.18 11:01 Shrek
- 03.11.18 11:29 J.F.
- 03.11.18 12:13 Irek.N.
- 03.11.18 18:52 Zenek Kapelinder
- 04.11.18 15:53 p...@g...com
- 04.11.18 16:59 J.F.
- 05.11.18 19:37 Czarek
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=