eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do
    spalinowych?
    Date: Fri, 02 Nov 2018 15:59:08 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <prhons$529$1@node2.news.atman.pl>
    References: <e...@g...com>
    <5bdc0993$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5bdc156f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
    <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: static-81-219-27-176.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1541170748 5193 81.219.27.176 (2 Nov 2018 14:59:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2018 14:59:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642857
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
    >> Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
    > Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
    > Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja
    > :-)

    To nie do końca tak.
    Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki
    potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli
    dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni,
    to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej
    zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że
    potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku.
    Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i
    eksploatacji na pewno już nie :)

    > W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku
    > 110V
    > (ale 220 tez maja czesto).
    > No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
    > zeby pod maska nie bylo 1000V ...

    Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest
    niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi
    być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie
    tylko o bateriach. :)

    > Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
    > Ale juz od nich odeszli ...

    No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości
    podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia).

    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: