  • 1. Data: 2009-05-29 18:09:50
    Temat: Prędkość kart SDHC class 2-4-6?
    Od: vogl <f...@u...com>

    Witam, robię przymiarkę do zakupu karty do Canona S5 IS. Aparat używam
    przede wszystkim do wykonywania zdjęć choć zdarza mi się czasami nagrać
    krótkie sekwencje video i pod tym kątem chciałbym dobrać szybkość karty.
    Dotychczas używałem bezproblemowo Sandiska 4GB Ultra II którego prędkość
    zapisu/odczytu wynosi 9MB/15MB. Rozważam zakup kolejny karty Sandiska
    lub Kingstona i tu mam dylemat. Nie wiem jaki jest odpowiednik w
    Kingstonie dla kart Sandiska Ultra II (CLASS 2 czy 4?). Dotychczas byłem
    przekonany że Sandiska Ultra II to class 4 (jak np.
    http://www.allegro.pl/item648770783_sd_4_gb_sdhc_4gb
    _ultra_ii_sandisk_15_mb_s_od_ss.html),
    ale na allegro trafiłem tez na opis wg. którego jest to class 2
    (http://www.allegro.pl/item645777424_sandisk_sdhc_ul
    tra_ii_4gb_15mb_s_tanio.html)
    Teraz nie wiem czy jest to przykład chwytu marketingowego na allegro czy
    może oznaczenia kart wg. class 2-4-6 dotyczy czegoś innego niż szybkość
    pracy kart?

  • 2. Data: 2009-05-29 18:37:43
    Temat: Re: Prędkość kart SDHC class 2-4-6?
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "vogl" <f...@u...com> wrote in message
    > Teraz nie wiem czy jest to przykład chwytu marketingowego na allegro czy
    > może oznaczenia kart wg. class 2-4-6 dotyczy czegoś innego niż szybkość
    > pracy kart?

    Minimalna predkosc zapisu:
    Class 2: 2 MB/s - 13x
    Class 4: 4 MB/s - 26x
    Class 6: 6 MB/s - 40x

  • 3. Data: 2009-05-29 19:48:40
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    vogl wrote:

> [...]
    > Teraz nie wiem czy jest to przykład chwytu marketingowego na allegro
    > czy może oznaczenia kart wg. class 2-4-6 dotyczy czegoś innego niż

    W przypadku Ultra II ten parametr jest mocno zanizony (marketing), moj
    Sandisk jest Class 2 ale zapisuje 18MB/s czyli 3x szybiej niz Class 6, ale
    jak chcesz Class 6 od Sandiska to kup Extreme (zapis troche ponad 20MB/s w
    zaleznosci od czytnika).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 4. Data: 2009-05-30 09:30:45
    Od: vogl <f...@u...com>

    see_you pisze:

    > Minimalna predkosc zapisu:
    > Class 2: 2 MB/s - 13x
    > Class 4: 4 MB/s - 26x
    > Class 6: 6 MB/s - 40x

    O tych minimalnych (czy raczej gwarantowanych) prędkościach zapisu to
    wiedziałem, ale co oznacza podany obok mnożnik (13x, 26x, 40x)??

  • 5. Data: 2009-05-30 09:41:13
    Od: vogl <f...@u...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > vogl wrote:
    ...ciach...

> [...]
    > Sandisk jest Class 2 ale zapisuje 18MB/s czyli 3x szybiej niz Class 6,
    > ale jak chcesz Class 6 od Sandiska to kup Extreme (zapis troche ponad

    Dla moich potrzeb wystarczy 6MB/s, i SanDisk Ultra II nie robił
    dotychczas żadnych problemów. Inna kwestia czy to że Twój Sandisk Class
    2 zapisuje z szybkością 18MB/s to jest powtarzalne zjawisko dla tego
    producenta czy może miałeś szczęście przy zakupie karty i np. ja kupując
    w innym sklepie, z innej partii produkcji trafię na taką kartę o
    słabszych parametrach.

  • 6. Data: 2009-05-30 09:46:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    vogl wrote:

> [...]
    > producenta czy może miałeś szczęście przy zakupie karty i np. ja kupując
    > w innym sklepie, z innej partii produkcji trafię na taką kartę o

    Jesli chcesz taka sama karte to zacznij szukac od strony oficjalnej
    sandisk'a i tam obok marketingowej nazwy typu ekstreme jest tez cos w
    rodzaju numeru seri lub numeru modelu czy jak mu tam. I po tym numerze
    Kupilem karte Extreme III niedawno ale czytnik i aparat mam kiepski zeby
    sprawdzic maksymalna predkosc zapisu czy odczytu wiec nie moge nic
    powiedziec na temat szybkosci. :)

  • 7. Data: 2009-05-30 15:17:11
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "vogl" <f...@u...com> wrote in message news:4A20FCC5.7050806@user.com...

    > O tych minimalnych (czy raczej gwarantowanych) prędkościach zapisu to
    > wiedziałem, ale co oznacza podany obok mnożnik (13x, 26x, 40x)??

    Dokladnie to samo co przy oznaczeniu plyt CD
    - 1x to transfer 150kB/s.
    see_you

  • 8. Data: 2009-05-30 16:07:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    vogl wrote:

> [...]
    > tego producenta czy może miałeś szczęście przy zakupie karty i np. ja
    > kupując w innym sklepie, z innej partii produkcji trafię na taką

    Zadne tam szczescie na obudowie jest napisane 15MB/s, a jako ze producent
    renomowany to daje z zapasem 18MB/s.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 9. Data: 2009-06-03 11:09:40
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

> [...]
    > Class 2 zapisuje z szybkością 18MB/s to jest powtarzalne zjawisko
    > dla tego producenta czy może miałeś szczęście przy zakupie karty i

    Po pierwsze:

    Kupowanie wolnych kart by zaoszczedzic
    kilka zlotych nie ma sensu.
    Zmienisz aparat to majac dobra karte bedziesz mogl
    ja wykorzystac a jak kupisz wolna to sie okaze,
    ze filmow juz na niej nie nakrecisz.
    Ze zdjecia seryjne to męka czekania....

    Po drugie:

    SanDisk jest dobra firma i ma gwarantowane
    transfery lub lepsze oczywiscie jak kupisz
    SanDiska a nie podrobke.

    Sami np. podnieśli specyfikacje CF Extreme III
    do 30MB/sek niby nie muszac tego robic
    bo latwiej jest marketingowo wypuscic nowy model.

    Pzdr
    KK

  • 10. Data: 2009-06-03 12:56:03
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Teraz nie wiem czy jest to przykład chwytu marketingowego na allegro czy
    > może oznaczenia kart wg. class 2-4-6 dotyczy czegoś innego niż szybkość
    > pracy kart?

    Kup sobie 16 GB C6 (6 MB/s) Adata - sprawdzone na kilku kompaktach (filmiki
    720p) - daje radę!
    Windows 7 raportuje 17,3 MB/s (czytnik sandisk) czyli nawet na skompresowane,
    kompaktowe 1080p starczy.

    pozdrawiam,
    gietrzy