  • 11. Data: 2020-09-16 00:27:57
    Temat: Re: Precyzyjne listwy pinowe - są różne rozmiary?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2020 19:36:50 +0200, Piotr Wyderski
    > No, zaoszczędziłeś też dwa dolary i masz niedziałające urządzenie.
    > Sukces. Dostałeś dobrą radę: następmym razem idź na piwo.

    Ja jestem (pozytywnie) zaskoczony, że kol. Atlantis w końcu zlecił
    profesjonalnie zrobienie płytek a nie buduje kolejnego megatrona z
    lat 80 na "domowych" płytkach :)

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-09-16 07:44:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ja jestem (pozytywnie) zaskoczony, że kol. Atlantis w końcu zlecił
    > profesjonalnie zrobienie płytek a nie buduje kolejnego megatrona z lat
    > 80 na "domowych" płytkach :)

    No ale zlecił? Bo ja się już pogubiłem. Ostatnio cieszył się jak
    dziecię, że płytka czterowarstwowa kosztuje pięć dolców (za 5 sztuk), a
    teraz znowu rzeźbi na żelazku...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2020-09-16 08:01:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > O ile Kolega Atlantis ma "chwylkę czasu"

    Płaca minimalna netto w 2020 to 11 złotych za godzinę.
    Dolar kosztuje 3.76 zł., a płytka dwuwarstwowa dwa dolary. Łatwo więc
    policzyć, że poświęcanie na rzeźbę (i jej debugowanie!) więcej niż 41
    minut pracy się nie opłaca.

    POzdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2020-09-16 08:29:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 08:01:56 +0200, Piotr Wyderski
> [...]
    > więc
    > policzyć, że poświęcanie na rzeźbę (i jej debugowanie!) więcej niż

    Ale walory edukacyjno-poznawce bezcenne, a głównie to ma dla niego
    wartość nawet nieopłacalnym kosztem poświęconego czasu, to akurat
    rozumiem.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-09-16 08:42:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 16.09.2020 07:44, Piotr Wyderski wrote:

    > No ale zlecił? Bo ja się już pogubiłem. Ostatnio cieszył się jak
    > dziecię, że płytka czterowarstwowa kosztuje pięć dolców (za 5 sztuk), a
    > teraz znowu rzeźbi na żelazku...

    W tym wypadku akurat nie, ale powoli przerzucam się na płytki z fabryki.
    No i nie używam żelazka, tylko laminator. ;)
    Chociaż muszę przyzna>=ć, że czuję się dziwnie montując projekt na
    płytkach z fabryki - zupełnie jakby składać kupiony zestaw do
    samodzielnego monatażu, a nie własny projekt. ;)

  • 16. Data: 2020-09-16 08:55:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale walory edukacyjno-poznawce bezcenne

    Do, powiedzmy, trzeciego razu. Potem to już tylko rutyna.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2020-09-16 09:48:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 15.09.2020 o 13:58, Atlantis pisze:
> [...]
    > wyglądało w porządku. Dopiero podczas wyjmowania układów zwróciłem uwagę
    > na jedną rzecz - siedziały one wyjątkowo "luźno", opór podczas
    > wyjmowania był zauważalnie mniejszy niż w przypadku nawet mocno
    > "wyrobionej" podstawki precyzyjnej. To najbardziej prawdopodobny powód
    > niedziałania układu.
    >
    > Trafiłem na jakieś wadliwe sztuki, czy też istnieją różne standardy i
    > te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    > scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do tego?

    Precyzyjne podstawki do scalaków mają jednak inne styki niż te listwy,
    chociaż na to nie wygląda. Też kiedyś się mocno zdziwiłem. Do tych
    listew są listwy męskie, a nie scalaki.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2020-09-16 16:53:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Łatwo więc policzyć, że poświęcanie na rzeźbę (i jej debugowanie!)
    > więcej niż 41 minut pracy się nie opłaca.

    W rachunku trzeba jeszcze uwzględnić, że mając "amatorską" płytkę za 40
    minut, można już na niej pracować i "debugować". Jeśli skośnooki przyśle
    taką za 3 tygodnie, potem jeszcze 2 poleży w Urzędzie Celnym, to może
    się okazać, że albo klient już zapomni o całej sprawie, albo będą 2
    zamówienia "na wczoraj" w tym samym czasie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2020-09-16 16:59:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > się okazać, że albo klient już zapomni o całej sprawie, albo będą 2
    > zamówienia "na wczoraj" w tym samym czasie.

    Ale zauważasz różnicę między wielowarstwową płytką z metalizacją i
    otworkami 0.3mm oraz żelazkowym wynalazkiem? To pozwala montować układy
    o zupełnie różnej skali złożoności.

    Zamów sobie na próbę, to się zdziwisz, jak szybko to idzie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2020-09-16 20:59:34
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]

    > te, które posiadam zwyczajnie nie nadają się do montowania układów
    > scalonych? Można gdzieś dostać takie listwy, które nadawałyby się do tego?

    Nóżka układu scalonego jest nieco za cienka i to jest przyczyna.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl