  • 61. Data: 2013-01-28 21:09:13
    Temat: Re: Prawo jazdy tylko dla wlasciwych osob...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 17:52:20 +0100, Kris_Polska napisał(a):

    > nie sadzilem ze twoj umysl jest wycisnac taka brednie....
    > staram sie wam uswiadomic braku zdolnosci
    > pewnych osob do bezpiecznego prowadzenia pojazdu zwracajac na
    > bezpieczenstwo innych uczestnikow ruchu

    Oczywiście że tak właśnie jest, tyle że nie o zdolność tu chodzi a o
    umiejętność. Bo kierowanie samochodem jest na tyle prostą czynnością że
    poza naprawdę upośledzonymi jednostkami, w zasadzie każdy jest w stanie
    prowadzić samochód bezpiecznie. Kwestia umiejętności.

    Natomiast w niektórych krajach wprowadzono w życie programy zakładające że
    to nie kierowcy są winni wypadków, a przerzucono odpowiedzialność na
    zarządców drogi, na nich nakładając obowiązek zrobić tak, żeby kierowcy
    tacy jacy są, się na tych drogach nie zabijali. I czego by nie kombinować,
    to takie podejście faktycznie zadziałało i udało im się znacznie ograniczyć
    ilość wypadków i ich skutki.

    Natomiast zawsze jest pytanie o to czy to tak naprawdę warto.
    Czy warto poświęcać tyle uwagi (i pieniędzy) wypadkom komunikacyjnym, skoro
    wbrew temu co się mówi, nie są one istotną przyczyną zgonów.
    Porównując Polskę i Szwecję, co jest ulubionym celem porównań:

    Na 100.000 obywateli (poniżej 65 roku życia, żeby nie było że to śmierć ze
    starości), w Polsce umiera o 8 osób więcej z powodu wypadków
    komunikacyjnych, a z powodu kulawej służby zdrowia na raka i choroby seca
    umiera 52 Polaków więcej niż Szwedów.

    Wydaje się więc że kulawa służba zdrowia jest u nas 6x większym problemem
    niż wypadki drogowe.

  • 62. Data: 2013-01-28 21:19:14
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Wydaje się więc że kulawa służba zdrowia jest u nas 6x większym problemem
    > niż wypadki drogowe.

    Co tu dużo mówić. Do Polski przyjeżdżają studenci z północnych krajów, na
    nauki operacyjnego usuwania nowotworów.
    Nie przyjeżdżają do nas dlatego, że u nas służba jest na wysokim poziomie.
    Przyjeżdżająm gdyż ich służba zdrowia zapobiega i u nich nie ma takiej
    pokaźnej ilości takich drastycznych zapuszczonych przypadków nowotworów jak
    w Polsce.

    Marek

  • 63. Data: 2013-01-28 21:33:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 21:19:14 +0100, 4CX250 napisał(a):

> [...]
    > pokaźnej ilości takich drastycznych zapuszczonych przypadków nowotworów jak

    No niestety, bo w Polsce nie ma problemu żeby zrobić całkiem nowoczesny, w
    pełni automatyczny system nadzoru nad przekraczeniem prędkości.
    Który w ciągu sekundy zrobi Ci zdjęcie jak na granicy terenu zabudowanego
    masz 65km/h, rozpozna numery rejestracyjne, znajdzie w bazie danych pojazd
    i właściciela. Następnie wyśle Ci mandat.

    Tu o Twoje "bezpieczeństwo" premier z ministrem potrafi dbać aż miło.

    Natomiast żeby równie przekrojowo i dokładnie szukać nowotworów i leczyć to
    tu jakoś chęci nie ma. Nawet jak już ktoś postawi diagnozę, to dowiesz się
    że leczenie zacznie się za dwa lata bo kolejka jest, ale żeby chodzić i się
    pytać bo miejsca w kolejce cały czas się "zwalniają".

  • 64. Data: 2013-01-28 22:06:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jan 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał

    > Jakie statystyki?
    > I jak odnotowują ilość niebezpiecznych sytuacji, którzy takowi stworzyli,
    > ale dzięki refleksowi bardziej ogarniających co się dzieje użytkowników
    > drogi nie doszło do kolizji?

    Może pora na pytanie uboczne - jak szacujesz procentowy udział tych
    "wydających się"? Ilu ich jest w ruchu - 1%, 10%, 80%?

    Oczywiście, tacy są, niezaprzeczalnie.
    Pytanie co z pozostałą grupą, która nie powoduje takich zagrożeń
    w bardzo prosty sposób: "przez ostrożność".
    Ewentualna apopleksja tego kto jedzie za "ostrożnym" nie zalicza
    się do wypadków w ruchu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2013-01-28 22:24:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2013, J.F wrote:

    > No nie calkiem - nie wiem czy pamietasz, ale pociagowi nalezy ustapic
    > pierwszenstwa,

    Nienienie. Nie tak skromnie proszę.

    Raz jeden oberwałem za ten kiks (wskazaniem iż układ rower-pieszy
    różni się od samochód-pieszy tym, że na chodniku rower ma obowiązek
    ustąpienia MIEJSCA, a pojechałem wielkim kwantyfikatorem który miał
    na mój pech ostre krewędzie) i DOSKONALE (już) pamiętam co jest
    w art.16.6 PoRD :P

    Ustąpienie miejsca obejmuje ustąpienia pierwszeństwa, ale jest
    szersze - on ma stamtąd "wyparować" i nikogo nie obchodzi jak :|

    > i nie ma wyjatku dla przejazdu z podniesionymi zaporami.

    O wyroku było.
    Co nie zmienia faktu, iż IMVHO masz rację.
    (nie wiem dlaczego sąd zajął się tezą, jakoby uznanie winy kierowcy
    miało umniejszać winę drożnika, IMO tak nie jest)

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2013-01-28 22:27:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > umiera 52 Polaków więcej niż Szwedów.
    >
    > Wydaje się więc że kulawa służba zdrowia jest u nas 6x większym problemem

    Howgh.
    Ale kierowców łatwiej skubać, bo wcale nie chodzi o czyjeś bezpieczeństwo

  • 67. Data: 2013-01-28 22:29:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Może pora na pytanie uboczne - jak szacujesz procentowy udział tych
    > "wydających się"? Ilu ich jest w ruchu - 1%, 10%, 80%?

    Więcej niż tych za szybkich.
    Ale i tak zdecydowana większość jeździ normalnie, więcej niż zakładają chore
    limity, ale w granicach rozsądku, nie przeginając w żadną ze stron.

  • 68. Data: 2013-01-29 00:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:24:48 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O wyroku było.
    > Co nie zmienia faktu, iż IMVHO masz rację.
    > (nie wiem dlaczego sąd zajął się tezą, jakoby uznanie winy kierowcy
    > miało umniejszać winę drożnika, IMO tak nie jest)

    No bo skoro kierowca nawet na strzezonym przejezdzie ma zwolnic i
    wypatrywac pociagu, to nie wiem jak mozna drozniczce zarzucac spowodowanie
    wypadku :-)

    J.

  • 69. Data: 2013-01-29 06:17:34
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 28 Sty, 22:27, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Ale kierowców łatwiej skubać, bo wcale nie chodzi o czyjeś bezpieczeństwo

    kierowcow latwiej skubac, bo maja z czego zaplacic. Generalnie w
    Polsce kierowca jest bogatszy niz nie-kierowca. ( wyjatki sa, ale
    chodzi o statystyke)

  • 70. Data: 2013-01-29 06:21:32
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 28 Sty, 21:09, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Wydaje się więc że kulawa służba zdrowia jest u nas 6x większym problemem
    > niż wypadki drogowe.

    ale tez np. Szwedzi mniej pija i pala niz Polacy.
    W Polsce pali 40% osob, w Szwecji zdaje sie cos miedzy 20 a 30%.
    Oczywiscie papierosy niby raka nie powoduja, jednak np. palenie bierne
    powoduje raka
    slyszalem o przypadku gdy babcia 80 letnia zmarla na raka pluc sama
    nie palila jednak maz przy niej kopcil 50 lat

    w Polsce tez papieros wiaze sie z meskoscia podobnie jak jazda 100 w
    terenie zabudowanym. W Szwecji raczej z meskoscia wiaze sie kasa,
    facet palacy czy jadacy 100 w zabudowanym nie ma jakichs strasznych
    forow u kobiety tam