  • Data: 2013-01-28 22:24:48
    Temat: Re: Prawo jazdy tylko dla wlasciwych osob...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jan 2013, J.F wrote:

    > No nie calkiem - nie wiem czy pamietasz, ale pociagowi nalezy ustapic
    > pierwszenstwa,

    Nienienie. Nie tak skromnie proszę.

    Raz jeden oberwałem za ten kiks (wskazaniem iż układ rower-pieszy
    różni się od samochód-pieszy tym, że na chodniku rower ma obowiązek
    ustąpienia MIEJSCA, a pojechałem wielkim kwantyfikatorem który miał
    na mój pech ostre krewędzie) i DOSKONALE (już) pamiętam co jest
    w art.16.6 PoRD :P

    Ustąpienie miejsca obejmuje ustąpienia pierwszeństwa, ale jest
    szersze - on ma stamtąd "wyparować" i nikogo nie obchodzi jak :|

    > i nie ma wyjatku dla przejazdu z podniesionymi zaporami.

    O wyroku było.
    Co nie zmienia faktu, iż IMVHO masz rację.
    (nie wiem dlaczego sąd zajął się tezą, jakoby uznanie winy kierowcy
    miało umniejszać winę drożnika, IMO tak nie jest)

    pzdr, Gotfryd