    From: Marek <t...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wiruje
    Date: Tue, 14 Nov 2017 11:05:30 +0100

    W dniu 2017-11-08 o 00:02, Marek pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wchodzi na obroty przy wirowaniu ze
    wsadem
    > (nawet równo rozłożonym), ale bez wsadu wirowanie działa (próbowałem kilka razy).
    > Tak samo w teście serwisowym nie wchodzi na obroty jeśli jest wsad, a po
    zakończeniu
    > testu nie pokazuje na wyświetlaczu żadnego kodu błędu.
    > Co może być tego przyczyną?

    Czytałem na różnych forach, że przyczyną niewirowanie może być przytkany odpływ,
    więc
    przeczyściłem Kretem poszczególne elementy odpływu: krótki gruby wąż łączący bęben z
    pompą, pompę,
    wąż łączący pompę z taką puszką zamocowaną do tylnej części obudowy pralki,
    zewnętrzny wąż odpływowy
    oraz odpływ w ścianie (pewnie tam jest jakiś syfon). Z węży wyleciało trochę
    paprochów, ale jakiegoś
    poważnego zatkania nie było.
    Sprawdziłem hydrostat, tzn. czy słychać załączenie/rozłączenie styków po
    wdmuchnięciu powietrza,
    sprawdziłem również przejście multimetrem, wszystko OK. Wężyk łączący bęben z
    hydrostatem przedmuchałem
    i jest drożny. Zresztą poziom wody w pralce podczas prania jest prawidłowy.
    Apropos paska napędowego, to po dotknięciu mocno smolił jakby to była sadza, więc
    przeczyściłem go
    i odtłuściłem, tak samo wałek na silniku i koło na bębnie. Co do naciągu paska, to
    wygląda, że jest
    OK, bo dość ciężko się go nakładało na koło.
    To wirowanie czasem działa, czasem nie, więc może silnik jest już lekko
    wyeksploatowany, choć szczotki
    ma całkiem dobre.
    Już nie mam pomysłu, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania pralki :(

    --
    Pzdr.
    Marek