  • 41. Data: 2019-06-15 16:44:00
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: <5...@9...164400.invalid> (Tom N)

    Myjk w
    <news:uyopltukf0v5$.dlg@myjk.org>:

    > Thu, 13 Jun 2019 21:28:04 +0200, J.F.
    > Ano. U mnie od paru dni non-stop na poddaszu chodzi inaczej byłoby 35sC.

    Ile masz z klimą włączoną i na ile ustawiona klima?

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2019-06-15 22:15:21
    Od: "Radko8" <r...@d...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > I w efekcie my płacimy za te ich ogniwa.

    Nikt nie zmusza Polskę do kupowania.
    Wódz Kaczyński PiS zadecydował i kupuje.

  • 43. Data: 2019-06-15 22:37:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes radko pizdziakiem z polityki czy jego glupszym bratem? Trzeciej opcji nie ma.

  • 44. Data: 2019-06-16 07:52:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2019 o 22:15, Radko8 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie zmusza Polskę do kupowania.
    > Wódz Kaczyński PiS zadecydował i kupuje.

    Dokładnie.
    Zawsze to lepiej, niż kupować brudny węgiel od ruskich.

    Ale po co kupować cokolwiek, jak można tą samą kasę wrzucić w nasze
    własne instalacje fotowoltaiczne?

  • 45. Data: 2019-06-16 08:59:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie musimy miec swojego pod dostatkiem. Akurat wtedy kiedy nam brakuje niemieccy
    nazisci maja do oporu pradu z fotowoltaiki. Do tego prad z Czarnobyla i innych
    elektrowni za wschodnia granica jest tani. Graniczymy z kilkoma panstwami a nie tylko
    z nazistowskimi niemcami. Poza tym co to znaczy kupic prad. Oplacalny przesyl pradu
    jest do kilkudziesieciu kilometrow. W samej Warszawie jest z dziesiec elektrowni i
    elektrocieplowni tylko dlatego zeby nie przesylac pradu na zbyt duze odleglosci. W
    calej Polsce jest kilkadziesiat duzych elektrowni i elektrocieplowni. Kilkadziesiat w
    tym przypadku to blizej stu niz piecdziesieciu.

    Mistrzu - zdradzę ci tajne info, tylko nikomu nie mów. Czarnobyl
    zamkęli. W 2000 roku. Ignalin w 2009. Za wschodnią granica są dwie
    działające elektrownie, ale nie wiem czy mają nadmiar mocy i czy
    opieranie systemu energetycznego o dostawy z Ukrainy to mądry pomysł.

    Warszawa jest zasilana z zewnątrz. Elektrownie o których mówisz, to
    elektrociepłownie - tak naprawdę prąd to robią tam przy okazji. I mają
    gówniane moce. Nie bez powodu Mościska są połączone bezpośrenio z
    Bełchatowem linią 400kV i planuje się podobną do Kozienic.

    Shrek

  • 46. Data: 2019-06-16 11:09:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Faktycznie Czarnobyl zamkniety. To jest jeszcze Bialorus, Litwa, Czechy, Slowacja. I
    wymieniona przez Ciebie Ukraina. To ze mala instalacja fotowoltaiczna jest fizycznie
    polaczona z Ustrzykami Dolnymi nie znaczy ze prad z niej dochodzi do Ustrzyk. Tutaj
    jest prad na biezaco https://www.pse.pl/home

  • 47. Data: 2019-06-16 11:14:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cd. Tutaj jest o stratach i czym sa spowodowane
    https://www.rp.pl/artykul/649811-Straty-w-przesyle-s
    iegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie.html

  • 48. Data: 2019-06-16 11:21:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Faktycznie Czarnobyl zamkniety. To jest jeszcze Bialorus, Litwa,

    Sprawdź jeszcze raz - tam nie ma ani jednej działającej atomówki;)
    Zresztą - nie bardzo da się jakieś duże moce przenieść, bo trzebaby
    stacje przekszałtnikowe tworzyć - ich system (Białorusi i Ukrainy) nie
    jest chyba zsynchronizowany z naszym. Choć widzę, że coś tam wymieniamy
    - może mają jakiś blok na stałę podpięty do naszego systemu.

    > Czechy, Slowacja.

    Średnio tak na wschodzie są:P

    > To ze mala instalacja fotowoltaiczna jest fizycznie polaczona z Ustrzykami Dolnymi
    nie znaczy ze prad z niej dochodzi do Ustrzyk. Tutaj jest prad na biezaco
    https://www.pse.pl/home

    Warszawa wbrew temu co napisałeś nie jest nawet w przybliżeniu
    samowystarczalna energetycznie.

    Shrek

  • 49. Data: 2019-06-16 11:22:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cd. Tutaj jest o stratach i czym sa spowodowane
    https://www.rp.pl/artykul/649811-Straty-w-przesyle-s
    iegaja-w-kraju-12-proc-energii-rocznie.html

    "Oni to wiedzą Kocie"

    Shrek

  • 50. Data: 2019-06-16 11:28:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli nie sa zsynchronizowane to jakim cudem w tej chwili bierzemy od nich prad?
    https://www.pse.pl/home