  • Data: 2019-06-19 17:09:28
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-06-2019 o 12:27, J.F. pisze:

    > Wydaje mi sie, ze mimo narzekan widze tych wiatrakow coraz wiecej.

    Sprawdź daty budowy.

    > Wsrod zdrowo myslacych ludzi sa tez gornicy

    Nie ma.

    > Poza tym zdrowo myslacy czlowiek tez musi sie zastanowic jak to z tym
    > pradem bedzie - wiatraki i solary raczej nie starcza,
    > chce sie miec prad, to gdzies tam w tle elektrownia musi dymic.

    Nie musi.

    > To nadal o czyms zapomniales.
    > Jeszcze ktos musi reszte zaplacic i bedzie chcial zwrotu.

    Co Ty bredziesz?

    > Nadal nie rozumiesz.
    > Niemcy (i z budzetu i prywatnie) krocie wydaly, zeby teraz nam nadwyzki
    > sprzedawac.

    Nie - wydali grosze (przy pełnym koszcie węgla).

    > Za koszt tych kupionych nadwyzek tyle solarow i wiatrakow nie postawimy.

    Za cenę wszelkich dotacji do węgla - jeszcze zostanie kupa kasy.
    Bo do węgla trzeba dopłacać (ponad) 100% ceny wszystkich instalacji, a
    fotowoltaikę i wiatraki firmy postawią za własną kasę, dotacje tylko im
    zwrócą część kosztów.

    > Zreszta jaka to roznica czy zaplacimy Niemcom za prad, czy Chinczykom za
    > ogniwa ?

    Różnica będzie przez kolejne 20 lat, przez które będziemy mieli swój
    czysty prąd za free.

    > Albo Niemcom za wiatraki ? A moze Dunczykom a nie Niemcom.
    >
    > Musialby premier postawic na fabryki wiatrakow ... co wydaje sie bardzo
    > dobrym pomyslem.

    > Im krotsze zycie, tym emerytura wieksza :-(

    Ale nie umiera się od razu niestety.

    > Nie w tej skali, o ktorej myslisz.

    Zwłaszcza w tej skali.

    > Ale to skutek tej odkrywki chyba ? >
    > No coz, wegiel sie skonczy, jeziora znow zapelnia, i nawet jedno
    > przybedzie :-)

    Tyle że się nie kończy, tylko chcą robić następną odkrywkę.