  • Data: 2015-01-12 15:57:34
    Temat: Re: Prad odnawialny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tornad" napisał w wiadomości
    > Otoz mnie chodzxi o to aby znalezc wyniki badan potwierdzajace
    > fakt, ze CO2 w
    > isniejacym stezeniu rzedu pol promila potrafi zatrzymywac 49 procent
    > promieniowania podczerwonego.

    Dane powinny gdzies byc, a jesli spektofotometr w laboratorium notuje
    jakis prazek przy drodze pomiarowej rzedu 1m, to i przez 10 km cos sie
    zatrzyma.
    Ale
    a) to nam daje problem w druga strone - znacznie ciensza warstwa CO2 w
    atmosferze zatrzymuje wszystko, i dalszy wzrost stezenia juz nic nie
    daje,
    b) to dotyczy prazkow o najlepszej absorpcji, ktore z natury sa
    waskie - byc moze sprawa sie kryje poza nimi - tam pochlanianie jest
    slabe, i przy wzroscie stezenia istotnie rosnie.

    http://webbook.nist.gov/cgi/cbook.cgi?ID=C124389&Typ
    e=IR-SPEC&Index=1

    Niestety - jednostek brak. Wspolczynnik tlumienia na metr ?

    > Tak, ze skoro sie na tym znasz w stopniu ponad przecietnym, podaj
    > mnie i
    > Czytelnikom jakies zrodla, szczegolnie dot. tych pomiarow, na
    > ktorych te
    > wyliczenia sa oparte. Chcialbym je znac. Szczegolnie jak zmierzono
    > ten
    >wspolczynnik odbijania przez CO2. Jakie stezenia stosowali, jakie
    >metody
    >stosowali i te rzeczy.

    Tu masz chyba dwie rzeczy:
    a) pomiary satelitarne emisji
    b) symulacje komputerowe.

    Bo to nie jest tak pieknie, ze mamy odbicie.
    Mamy gaz, ktory mozemy sobie podzielic na cienkie warstwy, kazda cos
    tam absorbuje, po czym emituje, ale w w rozne strony.

    Ponoc dosc istotna jest tez temperatura tego gazu, ktora na skutek
    absorbcji rosnie..

    J.