  • 21. Data: 2021-05-24 13:16:43
    Temat: Re: Prad 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 13:00, J.F pisze:

    > Kopalnia miala szkodzic, a sie okaze, ze pomogla, to co bedzie po
    > zamknieciu ?

    Brak związku z tematem.
    Należy zrobić to do czego się zobowiązywaliśmy, a nie pokazywać im fucka.

    > Jakos nie protestowali :-)

    Sprawdzałeś?

    > Nie wiem, moze i nie przeszkadzalo.

    A ja wiem i przeszkadzało.
    Więc zanim napiszesz że nie przeszkadzało, to się doucz i sprawdź.

  • 22. Data: 2021-05-24 14:05:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, May 24, 2021, 10:45:40 AM, you wrote:

    > Ale chlodnie kominowe ta dzisiaj sa. I woda do nich sie znajduje ..

    Ale problem polega na tym, że Czesi chcą albo zaprzestania
    eksploatacji w celu odzyskania wody albo pomocy w innych działaniach.
    Postawienie tak atomówki naprawdę nie ma sensu - Nysa Łużycka ma za
    małą przepustowość.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2021-05-24 19:51:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-24 o 11:56, J.F pisze:

    > A jak potem bedzie powodz, albo bagno ?

    > I jakos tak 45 lat nikomu to nie przeszkadzalo.
    >
    > https://kwbturow.pgegiek.pl/aktualnosci/kopalnia-w-t
    urowie-chroni-zasoby-wody-pitnej-po-stronie-czeskiej
    -translation-en

> [...]
    > monitorowany przez polsko-czeskie i polsko-niemieckie zespoły
    > specjalistów. Sieć pomiarowa obejmuje 550 miejsc pomiaru zwierciadła
    > wód podziemnych, z czego ponad 150 należy do polsko-czeskiej i
    > polsko-niemieckiej sieci pomiarowej. Wyniki badań specjalistów
    > potwierdzają, że kopalnia nie powoduje odwodnienia w ujęciach wody
    > pitnej."
    >
    > wyjatkiem miala byc ta Uhelna.
    > I teraz ciekawe:
    > -Polacy jakos nie potrafili sie dogadac ?
    > -w Czechach jakis lokalny patriotyzm sie rozwinal ?
    Gówno prawda, żaden patriotyzm wybory są na jesieni, pisałem w innym
    wątku, to mnie jeden matoł zbeształ że pis popieram.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2021-05-24 22:43:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 19:51, Janusz pisze:

    urowie-chroni-zasoby-wody-pitnej-po-stronie-czeskiej
    -translation-en

    > Gówno prawda, żaden patriotyzm wybory są na jesieni, pisałem w innym
    > wątku, to mnie jeden matoł zbeształ że pis popieram.

    Bo popierasz i jesteś właśnie matołem, który nawet tego nie rozumie.
    I który nawet nie zauważył, że te wszystkie cytaty mają to samo źródło,
    czyli pisowskie pge.
    Równie dobrze można ich pytać czy to co robią z sądami jest zgodne z
    prawem i właściwe.

  • 25. Data: 2021-05-24 23:09:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-24 o 22:43, Cavallino pisze:

> [...]
    > czyli pisowskie pge.
    > Równie dobrze można ich pytać czy to co robią z sądami jest zgodne z
    Spadaj matole.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2021-05-25 07:20:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 23:09, Janusz pisze:

    urowie-chroni-zasoby-wody-pitnej-po-stronie-czeskiej
    -translation-en

    > Spadaj matole.

    Już się przedstawiłeś niejednokrotnie kim jesteś, nie musisz powtarzać.
    PLONK

  • 27. Data: 2021-05-25 10:51:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2021 14:05:14 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > eksploatacji w celu odzyskania wody albo pomocy w innych działaniach.
    > Postawienie tak atomówki naprawdę nie ma sensu - Nysa Łużycka ma za

    Czyli teraz chlodza woda z kopalni ?

    No to trzeba im powiedziec, ze jak wody nie bedzie, to atomowka pi*nie
    :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-05-25 10:53:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 11:56, J.F pisze:

    > Choc dopuszczam i racje po czeskiej stronie ..

    Dopuszczasz?
    Łaskawca normalnie.

    Już nasi dobrze wiedzą po czyjej stronie jest racja, więc czym prędzej
    pobiegli z podkulonymi ogonami oferować Czechom wszystko czego sobie
    zażyczą (a co im wcześniej obiecali, a nie dotrzymali).

    Oczywiście nie obyło się bez kłamstwa - Pinokio ogłosił, że blisko jest
    do wycofania przez Czechów sprawy z sądu po jego spotkaniu z czeskim
    premierem.

    Tyle że czeski premier szybko zdementował takie plany.

    Więc jest tak jak pisałem - nasi nabroili, olali ustalenia z Czechami,
    tamci poszli do sądu, na co nasi zareagowali kłamstwami że nie wiedzą o
    co chodzi.
    I nadal kłamią co do obecnego statusu sprawy.

    Powtarzam - nie można wierzyć w ani jedno słowo wypowiedziane przez pis
    lub jego podwładnych.

    Tyle dobrego, że może jednak uda im się (drogo) kiedyś załagodzić ten
    pożar, bo wygląda iż TERAZ wzięli się do roboty, jak im się pod tyłkami
    zaczął palić.

  • 29. Data: 2021-05-25 10:54:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2021 19:51:13 +0200, Janusz wrote:
    urowie-chroni-zasoby-wody-pitnej-po-stronie-czeskiej
    -translation-en

    > Gówno prawda, żaden patriotyzm wybory są na jesieni, pisałem w innym
    > wątku, to mnie jeden matoł zbeształ że pis popieram.

    To wlasnie nazywam "patriotyzmem lokalnym". Nie beda nam Polaki naszej
    wody zabierac :-)

    A dzis szlysze:
    -nasi politycy mowia, ze dogaduja sie z Czechami i oni wycofaja
    wniosek,
    -a chwile pozniej czescy politycy mowia, ze nie wycofaja :-)

    J.

  • 30. Data: 2021-05-25 11:57:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 May 2021 10:53:05 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > pobiegli z podkulonymi ogonami oferować Czechom wszystko czego sobie
    > zażyczą (a co im wcześniej obiecali, a nie dotrzymali).

    Nie wiem czy tak wszystko, i co obiecali, a co nie

    Ten link juz byl
    https://wysokienapiecie.pl/37808-kopalnia-elektrowni
    a-turow-maja-natychmiast-stanac-postanowil-trybunal/

    Rząd w Pradze chciał przez cały 2020 r. negocjować z Warszawą. Domagał
    się , aby Polska partycypowała w kosztach rozbudowy infrastruktury
    zaopatrzenia w wodę w Kraju Libereckim. Chodziło m.in o budowę nowych
    ujęć w Uhelnej, Vaclavicach i Hradku nad Nysą. To miało kosztować 176
    mln koron czyli 30 mln zł.

    Dużo droższe byłyby jednak kolejne wodociągi, które postulowali Czesi.
    W sumie miały kosztować 836 mln koron czyli 140 mln zł. Ponadto Czesi
    chcieli powołania Funduszu Małych Projektów, który dbałby o
    zaopatrzenie w wodę w regionie. Ale to już niewielka kwota - zaledwie
    2,5 mln koron

    Polacy zgadzali się tylko na ostatni pomysł, przy czym miał być
    zupełnie "oderwany" od Turowa. Z punktu widzenia polskiego rządu
    udział w tych projektach oznaczał przyznanie się, że elektrownia
    wpływa na stosunki wodne po stronie czeskiej, a tego bardzo chciano
    uniknąć.

    Plus
    Ekran przeciwfiltracyjny był jednym z kilku postulatów czeskiego rządu
    i samorządowców, na którego postawienie zgodziła się PGE. Polski
    koncern i rząd nie chciały jednak zaakceptować kilku innych, co
    doprowadziło do zaostrzenia konfliktu i w efekcie wydania dzisiejszego
    postanowienia zabezpieczającego TSUE

    Ekran ponoc w jakism tam procencie juz zrobiony.

> [...]
    >
    > Więc jest tak jak pisałem - nasi nabroili, olali ustalenia z Czechami,
    > tamci poszli do sądu, na co nasi zareagowali kłamstwami że nie wiedzą o

    A masz jakies wiarygodne zrodla co zostalo z Czechami ustalone ?

    > I nadal kłamią co do obecnego statusu sprawy.
    > Powtarzam - nie można wierzyć w ani jedno słowo wypowiedziane przez pis
    > lub jego podwładnych.

    Ogolnie - przez politykow.

    > Tyle dobrego, że może jednak uda im się (drogo) kiedyś załagodzić ten
    > pożar, bo wygląda iż TERAZ wzięli się do roboty, jak im się pod tyłkami
    > zaczął palić.

    Kto ich tam wie - Europa ma na razie wieksze problemy - ze 3 miesiace
    maja :-)

    J.