  • Data: 2009-09-23 14:42:19
    Temat: Re: Praca na Mazurach
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h9cs79$1b1e$1@sabat.tu.kielce.pl...

    > Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    > wiadomości news:h9946p$elr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A dlaczego nie?
    > Zdziwiłbyś się, ile sprytnych, mądrych ludzi pracuje poza Warszawą

    Co do tego nie ma wątpliwości, wszyscy sprytni i mądrzy nawet fizycznie by
    się w Warszawie nie zmieścili :)
    Tylko ile oni zarabiają - w stosunku do tego, co mogliby zarabiać, gdyby
    faktycznie było tak różowo jak niektórzy tu postulują :)

    Poza tym podkreślam jeszcze raz to, co powiedziałem koledze DJ za pomocą
    krótkiego rosyjskiego powiedzonka: może i teoretycznie tak jest, że ktoś
    zakłada sobie firmę w "tańszym" rejonie, ale płaci godziwie, bo mu zależy
    na dobrych pracownikach. Praktyka natomiast pokazuje, że argument
    "tańszego rejonu" zawsze pada w ewentualnych negocjacjach, jako pretekst
    by zapłacić mniej. Tak to po prostu działa - płaci się zawsze jak najmniej
    się da i nie ma co się tu krygować, że nie, czy rozsiewać jakiś czar
    firmy, w której jest inaczej. Tymczasem firma na 101% zorientowała się w
    lokalnych stawkach i będzie się starała nie przepłacić -
    _zupełnie_niezależnie_ od motywów, które spowodowały założenie firmy w tym
    czy innym miejscu (skłonność do nie przepłacania nie zależy od
    lokalizacji).
    Zauważ, że Autor wątku nie odniósł się do moich wątpliwości, więc
    zakładam, że w tym przypadku prawdopodobnie tak jest (i wcale się temu nie
    dziwię ani się na to nie oburzam). Delikatny ton wypowiedzi świadczy IMHO
    tylko o tym, że młoda firma czuje się dość niepewnie i nie za bardzo wie,
    co i jak obiecać :)

    e.