    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 30 May 2014 10:37:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Praca elektryk monter ZE
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 maja 2014 14:07:51 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "Wiesiaczek" <W...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Pensja wystarczała, ale zdecydowanie nie motywowała - czy się stoi, czy się
    >
    > leży ......
    >

    > Szkołę, lekarza, wodę państwo "dawało" gratis.
    >
    > A do każdego stanowiska pracy (według propagandy) dopłacało.
    >
    > Wychodziło na to, że aby nie obciążać państwa najlepiej było nic nie robić.

    > Pensja motywująca do pracy powodowała by, że ludzie by więcej pracowali.
    >
    > A poza tym nawet ta sama praca tych samych ludzi pozwoliłaby zrobić to
    >
    > szybciej, gdyby nie wysysanie efektów pracy.

> [...]

    Duża grupa ludzi w PRL traktowała pracę na etacie jako dodatek do pieniędzy jakie
    zarabiali. Praca na etacie służyła im za bazę materiałową do fuch. Mogło by się
    wydawać że administracja państwowa była przez to poszkodowana bo co tam ukraść. Nie
    była. Do pensji urzędników dochodziły łapówki. Podobnie służba zdrowia, szkolnictwo
    itp. Na Ukrainie jest teraz taka sytuacja tylko w wersji hard. Od miesięcy ludzie nie
    mają wypłacanych pensji i na ulicach jeżdżące samochody a w parkach drzewa nie
    ogryzione z kory.