  • Data: 2014-05-30 12:35:12
    Temat: Re: Praca elektryk monter ZE
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.05.2014 11:00, Piotr Gałka pisze:
    [Bzdury]
    > Wiem, że ten model jest uproszczony, być może naiwny i może nawet błędny.
    > Ale może potrafi jakoś wytłumaczyć jak to działało.
    > Coś byście dodali/poprawili ?
    > P.G.

    Tu się niczego nie da poprawić.
    Nawymyślałeś bzdur nic nie mających wspólnego z rzeczywistością.

    W skrócie chodziło o inną dystrybucję dochodu narodowego tak, żeby
    WSZYSCY obywatele państwa mieli zbliżone i wystarczające do życia warunki.
    Przypomnę, że pensje były znacznie bardziej wyrównane i nie było kominów
    płacowych ale za to każda pensja wystarczała do godnego życia, na
    lekarza, szkołę, czynsz, media, ubranie etc.

    Należy też pamiętać, że dochód narodowy pozwalał na odbudowę całkowicie
    zniszczonego kraju po II WŚ, odbudowanie praktycznie od zera przemysłu,
    rolnictwa, szkolnictwa, szpitali, dróg, kolei, energetyki, likwidację
    analfabetyzmu i wielu innych działów gospodarki.
    Ponieważ wolna konkurencja na to NIGDY by nie pozwoliła, system był
    CAŁKOWICIE odrębny od zachodniego i głupotą jest przeliczanie złotówek
    na dolary.
    Owszem, w przypadku handlu zagranicznego miało to miejsce, ale
    przenoszenie tego na poziom pojedynczego obywatela jest nadużyciem.
    Pensje były wypłacane w złotych i tyle.

    Złem było mieszanie tych systemów i przed tym właśnie chroniono granice.
    System działał tylko w warunkach autonomii i wzrost gospodarczy
    następował wyłącznie w wyniku pracy ludzi.
    W systemach zachodnich, na które tak wszyscy łakomie patrzą, wzrost
    dochodu nastąpił albo w wyniku niewolniczej pracy murzynów (USA) albo z
    wyzysku zamorskich kolonii (UK, Francja, Niemcy i inne).

    Stąd presja USA na zdobycie następnych koloni, by uratować kraj przed
    bankructwem (według mnie ale też innych - nieuchronnego).
    Taką kolonią jest obecnie Polska.
    Jest to przy tym kolonia zdobyta najmniejszym kosztem: Trochę
    socjotechniki, kilka paczek dolarów, parę powielaczy et voila!
    Polakom pokazano trochę propagandy ukrywając prawdziwe źródła utrzymania
    tych krajów, a Polacy łyknęli to i każdy uwierzył, że będzie żył jak w
    "Dynastii", jeździł nowym Mercedesem i wypoczywał na Hawajach.

    Niestety, jak widać prawda jest "nieco" inna: To my pracujemy na to,
    żeby Amerykanie odpoczywali na Hawajach :)

    I nie słuchaj głupot, że w PRL-u całe pokolenie żywiło się octem :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)