    From: Kapsel <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Date: Thu, 23 Feb 2012 11:25:28 +0100

    Thu, 23 Feb 2012 02:04:27 -0800 (PST), Petre napisał(a):

    > Czyli kupowanie nowych domen typu auta.pl, car.pl i przekierowywanie
    > ich na samochody.pl nie ma większego znaczenia dla lepszych wyników w
    > google poza odcięciem konkurencji od tych domen ?

    To są tzw. domeny generyczne, gdzie istotny wpływ na pozycjonowanie ma
    obecność frazy w nazwie domeny (przy pozycjonowaniu na to konkretne hasło).
    Oczywiście brak hasła nie implikuje, że nic nie zdziałasz, po prostu jest
    to swego rodzaju "dopalacz", który potrafi czasem mocno pomóc uzyskaniu
    pozycji.

    Niemniej, przekierowanie takich domen od razu gdzieś indziej nie ma
    większego sensu, bo one same nie będą mieć żadnej wartości dla Google (brak
    treści, brak linków).
    Jeśli tam coś stało (jakiś serwis motoryzacyjny), to dostaniesz część mocy
    tych serwisów (zależnie od korelacji docelowej witryny z frazami, dla
    których ta wcześniejsza uzyskiwała wysokie pozycje) i wtedy kupowanie
    takich domen ma sens.

    Zaznaczę tu jednak, że Google dostrzegło proceder i coś tam kombinują,
    niektóre źródła donoszą, że przekierowania typu "wiele do jeden" przestają
    działać (za mała próba na razie, ale wydaje mi się że wkrótce ten proceder
    straci sens w większości przypadków).

    > Tak myślę czy np: posiadając np. domenę obuwiesportowe.pl zamiast
    > zrobić 301 na mój sklep sportowy nike.com (domena z marką, która nie
    > jest jeszcze znana) utworzyć tam jakąś stronę z informacjami o butach,
    > typach itp a oprócz tego dorzucić ładny baner, który będzie kierował
    > do sklepu na nike.com.

    Dobrze kombinujesz :)
    Odpowiednio wykorzystany, taki serwis uzyska wysokie pozycje w oparciu o
    treści, zaś linki z niego będą miały dużą wartość pozycjonującą.
    To właśnie pozycjonerzy nazywają "zapleczem" :)

    > Osoba trafiająca z przekierowania obuwiesportowe na nike moze nie
    > wiedziec dlaczego tam trafila skoro tam jest masa roznych rzeczy
    > sporotwych , a buty są gdzieś tam w podkategorii nie widoczne na 1
    > rzut oka i w efekcie wyjść nie zagłębiając się w ofertę.

    Sugestia: jeśli masz taką sytuację, że z jakichś przyczyn chcesz taką
    domenę ze wąską ofertą przekierować na inną domenę z szerszą ofertą, zrób
    301 nie na domenę główną, a na kategorię z butami :) Abstrahując od
    zachowania wyszukiwarek, użytkownicy będą mniej zdezorientowani ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net