  • 111. Data: 2015-09-01 20:14:02
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-01 o 17:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup

    > Zakladam, ze skoro angielska pensja wyzsza, to i emerytura wyzsza.
    > A zyc juz sobie mozna w Polsce, po polskich cenach.
    >
    > Choc te polskie ceny ... wcale nie takie nizsze ...

    Ja wprawdzie nie jestem bywalcem w GB ale wydaje mi się że jednak nasze
    ceny znacznie niższe, zwłaszcza od angielskich. Proszę tylko bez
    przykładów tańszego proszka z Niemiec.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 112. Data: 2015-09-01 20:55:56
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-09-01 o 12:53, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > nadawać dla kogo? Dla osoby z wykształceniem okołotechnicznym, czy
    > dla laika? Jak się TERAZ w desktopowym Linuksie np. nagrywa płytkę
    > ze zdjęciami? A jak się te zdjęcia zgrywa z aparatu Canon z
    > automatycznym sortowaniem do katalogów docelowych po dacie?
    > Na Windows to są dwa kliknięcia, a robiąca co trzeba aplikacja
    > do aparatu była na płytce CD. Tato umie takie rzeczy zrobić
    > na Windows -- czy na współczesnym Linuksie też równie łatwo
    > poradzi sobie ze zdjęciami wnuczki, bez serii mountów, ejectów
    > i fajnego skryptu w Pytonie? Jeśli tak, to bardzo się cieszę.

    mojej mamie (60+, a raczej już 70-) postawiłem komputer z Linuxem,
    dokładniej Fedorą. Służy przede wszystkim do przeglądania internetu
    (www, poczta, kiedyś korzystała także z grup dyskusyjnych, teraz
    wszystko przeniosło się na fora), video rozmów z wnuczką, oglądania
    telewizji (poprzez tuner DVB-T + analogowy z kablówką), katalogowania i
    prostej obróbki zdjęć robionych kompaktowym Canonem. I nie ma z tym
    najmniejszych problemów. Z wirusami i innymi świństwami też nie. Jedyny
    problem, to już w zasadzie mój problem, który nazywa się czas życia
    danej wersji Fedory - raz do roku wypada zrobić upgrade do nowszej wersji.
    Ja osobiście korzystam głównie z Windowsa, ale od czasu do czasu Linux
    też jest z różnych względów odpalany.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 113. Data: 2015-09-01 21:04:14
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-09-01 o 12:27, Piotr Wyderski pisze:

    > Teraz cenię sobie wygodę i nie ma dla mnie znaczenia, co za diabeł
    > tym kręci pod spodem. Np. lepszego softu dla routerów niż Tomato
    > nie widziałem.

    ale Tomato jest niestety tylko na jedną architekturę..
    IMHO uniwersalniejsze i tylko trochę trudniejsze do ogarnięcia jest
    OpenWRT. I jest do niego środowisko graficzne, choć niestety od pewnego
    czasu wybór zmalał - X-Wrt zniknęło, Gargoyle też już praktycznie nie
    istnieje, zostaje tylko Luci, które mi osobiście zbytnio nie leży.

    > A zamiast kafelków to ja już wolę Linuksa.

    byle nie z Gnome w nowszych wersjach ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 114. Data: 2015-09-02 00:03:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > To wcale nie jest odosobniona postawa.
    > Zaczyna się od chwalenia nierozumieniem matmy w szkole.

    W ogóle da sie zauważyć, że duża część społeczeństwa niewiedzę uważa za
    nobilitację... "Nie umiem czegoś, więc jestem lepszy od tych, co umieją".
    Już pomijam, że światowość mierzy ilością kurew wplatanych w ciąg
    wypowiedzi, przyozdabiany w zastępstwie interpunkcji wszelkimi odmianami
    słów ch.., pie.., je.., przy których swojskie "gówno" jest oznaką wyższej
    elokwencji i sztandarowym przykładem SV, oraz kindersztuby.
    Inna sprawa, że nauka tejże matmy, to niekiedy... eh, tym razem pozwolę
    sobie na autocenzurę.
    Do mnie dopiero po ponad 30 latach dociera, jaką fantastyczną sprawą jest
    nauka i wiedza, oraz mądrość.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 115. Data: 2015-09-02 00:44:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
> [...]
    [..]

    > Ja wprawdzie nie jestem bywalcem w GB ale wydaje mi się że jednak nasze
    > ceny znacznie niższe, zwłaszcza od angielskich. Proszę tylko bez
    > przykładów tańszego proszka z Niemiec.

    Wydaje Ci się, fakt że niektóre rzeczy są w PL tańsze nawet dość
    wyraźnie ale elektronika jest na tym samym lub nawet wyższym poziomie i
    dochodzi kwestia że na Polski rynek trafia głównie odrzut produkcyjny.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 116. Data: 2015-09-02 01:23:35
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-02 o 00:44, AlexY pisze:
> [...]
    > wyraźnie ale elektronika jest na tym samym lub nawet wyższym poziomie i
    > dochodzi kwestia że na Polski rynek trafia głównie odrzut produkcyjny.

    Tylko, że elektronika ma niezbyt wielki udział w wydatkach. Najwięcej to
    mieszkanie, media i żywność. W sumie wychodzi na to, że koszty życia są
    jednak wyraźnie niższe niż na zachodzie Europy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 117. Data: 2015-09-02 11:03:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ACMM-033 wrote:

    > W ogóle da sie zauważyć, że duża część społeczeństwa niewiedzę uważa za
    > nobilitację... "Nie umiem czegoś, więc jestem lepszy od tych, co
    > umieją".

    IMHO spadek po feudalizmie wzmocniony chęcią racjonalizacji
    własnej ignorancji. Np. kanonem urody kobiecej była trupia
    bladość, bo ślad opalenizny sugerował, że panna -- nie z wyboru
    przecież -- pracuje w polu, a więc doły społeczne. Lokalny szlachetka
    też mógł sobie pozwolić na to, by *nie musieć wiedzieć*, bo ci, co
    wiedzieli -- musieli, z przymusu ekonomicznego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 118. Data: 2015-09-02 11:17:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    [..]
    > Tylko, że elektronika ma niezbyt wielki udział w wydatkach. Najwięcej to
    > mieszkanie, media i żywność. W sumie wychodzi na to, że koszty życia są
    > jednak wyraźnie niższe niż na zachodzie Europy.

    Czy tak wyraźnie to bym polemizował, powoli ale się zrównują.

  • 119. Data: 2015-09-02 11:54:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    [...]
    > Problem w tym, że mam wiele do czynienia nie tylko z absolwentami.
    > Naprawdę żenujące staje się, gdy dr inż. elektronik nie rozumie podstaw
    > działania transformatora rzeczywistego. Nie niuansów - PODSTAW.
    > Jego wiedza na ten temat pozostała na poziomie transformatora
    > IDEALNEGO. I taki człowiek UCZY nowych elektroników.
    > W efekcie następuje DEGRADACJA wiedzy.
    [...]

    Są też tacy, co zawodowo zajmują się transformatorami, a nie wiedzą, że
    rdzeń transformatora obciążonego prostownikiem jednopołówkowym może się
    nasycać w półokresie, w którym nie jest pobierany prąd z uzwojenia
    wtórnego ;-)

    P.P.

  • 120. Data: 2015-09-02 12:23:55
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-09-02 o 11:17, AlexY pisze:
    > Mario pisze:
    > [..]
    >
    > Czy tak wyraźnie to bym polemizował, powoli ale się zrównują.

    Jeśli uznamy, że dane statystyczne oddają rzeczywistość to owszem ceny
    się zrównują i wynoszą teraz jakieś 50% cen europejskich. Średnie
    zarobki to jakieś 25% średnich europejskich, więc siła nabywcza jest u
    nas dwa razy niższa niż na zachodzie Europy.

    --
    pozdrawiam
    MD