-
X-Received: by 2002:a25:eb08:: with SMTP id d8mr3837408ybs.23.1601655146799; Fri, 02
Oct 2020 09:12:26 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:eb08:: with SMTP id d8mr3837408ybs.23.1601655146799; Fri, 02
Oct 2020 09:12:26 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!feeder1.cambr
iumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.goo
gle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 2 Oct 2020 09:12:26 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5f77440d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<5f76f910$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<5f770837$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<rl72si$98i$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<5f77440d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 02 Oct 2020 16:12:27 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685693
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 2 października 2020 10:16:00 UTC-5 użytkownik cef napisał:
> W dniu 2020-10-02 o 13:28, viktorius pisze:
> > W dniu 2020-10-02 o 13:00, cef pisze:
> >
> >>>
> >>> Czy podłączył akumulator do miernika szacującego pojemność
> >>> akumulatora i miernik wskazał mu pojemność, która stanowi 60%
> >>> pojemności znamionowej?
> >>>
> >>> W pierwszym przypadku napięcie ładowanie jest za małe. W drugim
> >>> przypadku akumulator się zestarzał i stracił trochę pojemności.
> >>
> >> Na pewno to drugie. I to całkiem realne jest - taki ubytek w pięć lat?
> >> Tylko teraz mnie interesuje czy będzie stopniowo padał czy nagle?
> >>
> >
> > Jak go włożysz do zamrażarki, to pojemność spadnie nagle, choć chwilowo,
> > do czasu ponownego ogrzania.
> > Ogólnie mówiąc, jeśli teraz odpala bezproblemowo, silnik masz sprawny i
> > za bardzo zimno w grudniu/styczniu nie będzie, to zimę przetrwasz. Jeśli
> > będzie bardzo zimno, to pojemność spada z definicji nawet o 50% w
> > stosunku do pojemność w 20?C, wtedy ta połowa z 60% nominalnej
> > pojemności może nie wystarczyć.
> >
> > Cytując klasyka "jeździć, obserwować" ;)
>
> Ja rozumiem, że jak się zrobi chłodniej, to będzie ciężej odpalać.
> Pytam czy takie zmniejszenie pojemności niesie ze sobą
> zwiększone ryzyko zakończenia żywota z powodu uszkodzenia
> cel/płyt czy co tam jest w środku.
> Przykładowo, że jak aku ma 60% pojemności, to elektrody są pokryte
> czymś tam albo elektrolit/żel jest gęstszy/rzadszy i pobór prądu jak
> przy rozruchu może spowodować pęknięcie
> konstrukcyjne czy trwałe zwarcie.
Masz trzy opcje:
1. Jezdzic i obserowowac. Jak aku padniety to pandie niebawem, jak nie padniety to
nic sie nie stanie
2. Podladowac prostownikiem. Moze nieco pomoze ale jak auto jezdzone to raczej jak
kadzidło umarlemu.
3. Nie przejmowac sie takim durnym pomiarem. Ktos cos ci zmierzyl, wydzielil z siebie
liczbe a ty teraz siwiejesz pragnac zrozumiec co potencjalny naciagacz chcial przez
to osiagnac.
Taki pomiar to jak mierzenie zuzycia amortyzatorow.
Ktos tu kiedys pisal ze nowki zalozyl, pojechal na stacje a tam mu powiedzieli ze juz
tylko 60% zostalo.
A mi kiedys tez tak powiedzieli ze amorek z jednej strony sie konczy. Pytam czy
1000km zrobie, gostek mowi ze zrobie. No i tak przejezdzilem rok a na kolejnym
badaniu ten sam gostek w tej samej stacji stwierdzil ze amortyzatory dobre.
Moja rada: zmierz napiecie ladowania i samego aku. Jak masz gestosciomierz (kosztuje
jakies psie pieniadze jak nie masz gdzie pozyczyc) to zmierz wszystkie cele. Jak
napiecie jest niskie ale cele maja relatywnie gesty elektrolit i wszystkie jednako to
po prostu jezdzij i tyle. Jak aku zacznie padac to bedziesz widzial ze sie meczy jak
rano odpala.
Wtedy albo aku albo swiece zarowe do wymiany. Aku wtedy bedzie latwo sprawdzic bo
napiecie bedzie naprawde niskie.
U mnie w benzyniaku aku ma 11.5V i juz druga zime tak jezdze. Probowalem go
podladowywac, badalem elektrolit i napiecie jest jak jest.
A zima konkretna, dobre 3-4 miesiace po -20. I aku odpala.
Tez tego nie rozumiem ale przeslanie jest proste: I tak tego nie poprawisz bo ani
grzac aku nie bedziesz, ani nie zeskrobiesz siarki z plyt ani nie wyplukasz
elektrolitu. Jedyne co mozesz zrobic to prostownikiem podladowac albo aku wymienic.
Nie ma co filozofowac, odloz troche kasy na nowy i tyle. Jak auto nie odpali to
podladuj prostownikiem, odpal i jedz prosto do sklepu po nowy.
Jak chcesz sobie humor poprawic albo pogorszyc to jedz do sklepu teraz i ci ten aku
przemierza pod obciazeniem. Ale jak im wyjdzie 60% to mysle ze zle nie bedzie,
szczegolnie jak aku z tych co maja milion Ah w obudowie dla takiego z 65Ah wazacy
polowe tego co powinien...
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.20 19:16 yabba
- 02.10.20 19:29 cef
- 02.10.20 22:39 PiteR
- 03.10.20 08:03 cef
- 03.10.20 10:03 s...@g...com
- 03.10.20 13:15 cef
- 03.10.20 17:06 PiteR
- 04.10.20 01:30 PiteR
- 04.10.20 07:34 Cavallino
- 04.10.20 10:01 cef
- 04.10.20 10:25 collie
- 04.10.20 10:58 Cavallino
- 04.10.20 12:25 ii
- 04.10.20 17:34 cef
- 04.10.20 17:37 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie