eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPoziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku › Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Date: Fri, 11 May 2018 20:03:23 +0200
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 48
    Message-ID: <pd4lt7$4ms$1@node1.news.atman.pl>
    References: <aCAIC.117522$oo.60576@fx35.am4>
    <5af4ad03$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <5af57776$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-64-18-182.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1526061799 4828 89.64.18.182 (11 May 2018 18:03:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 May 2018 18:03:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7451
    X-Antivirus: Avast (VPS 180511-2, 2018-05-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:731839
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:5af57776$0$607$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2018-05-11 o 11:49, Krzysztof Gajdemski pisze:
    >
    >> O jakich czasach piszesz? Bo miksowanie od dość dawna polegało *także*
    >> na modyfikacjach dynamiki, jak również dodawaniu efektów. Jak sądzisz,
    >> po co i od kiedy stały w studiach takie zabawki, jak Fairchild 660/670,
    >> czy Altec 436C?
    >
    > Te kompresory kompresowały z mocą 10% tego, co można dzisiaj. I raczej
    > też używano ich w razie rzeczywistej potrzeby (np. zejście z dynamiką
    > przy nagrywaniu orkiestry symfonicznej).

    I o to mi chodzi z użyciem kompresji, że takie podpsucie treści może być
    konieczne, aby sprzęt był w stanie to przenieść. Do tego wielobitowość
    przetwarzania, IMO nie implikuje jego jakości.

    > Kiedy? Podczas nagrywania w latach 80 były efekty cyfrowe? To może ja
    > coś przespałem?

    Wczesne italo-disco Nino de Angelo, La valle del Eden, samplery, czyż to nie
    jest przetwarzanie cyfrowe?

    >> Wszystko jest fajne, jak używane z umiarem. To ludzie w ramach
    >> idiotycznych loudness wars zapsuli nagrania.
    >
    > Tu się zgadzam, a piszę głównie o tym, że brak loudnessu jest przez
    > większość szalenców postrzegany jako "winylowość", czyli oni to

    Stanowiąc tym doskonały branzel dla podniecających się lepszością dźwięku z
    winyla.

    > brzmienie kojarzą z winylem, a nie z rodzajem miksu i masteringu.

    Dla mnie np. winylowo brzmi "King of the road" w wykonaniu Boney M. Jak
    żywo, po zamknięciu oczu leci duża płyta, pierwsze nagranie na stronie...
    Winylowy bas - dość wysoki, jak na bas, średnio soczysty, niezbyt głośny,
    ale wyraźny, dźwięk przypomina odrobinę mikrofonowanie płyty, gdzie bas z
    głośnika uderza w winyla i tak się to zaprzęga. W odpowiednich proporcjach,
    ma to swój charakter. W żadnym wypadku winylowości dla mnie nie stanowi
    obecność, czy brak kompresji nagrania, które poza taśmą-matką, innych
    nośników już nie widziało, ADD, czy nawet AAD.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: